  • 21. Data: 2009-06-03 20:25:04
    Temat: Re: multi - opłata za kartę debetową
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    news:slrnh20i2k.lq5.proteus@pl-test.org...

    > Mam konto w Multi. Jakoś się bez kombinowania obywam.
    > Mam też konta w mBanku, Citi, Inteligo i Aliorze,
    > i za żadne nie płacę (poza odsetkami od wykorzystanego debetu).

    Ok. Spelniasz warunki na darmowosc tych kont to fajnie.
    Wiekszosc ktora nie spelnia warunkow placi za nie. Czesc
    klientow, ktora nie spelnia kombinuje jakby zrobic by
    za nie nie placic. Chyba ma do tego prawo?

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że nie każdemu się chce w to bawić?

    Uwazam, ze przytlaczajacej wiekszosoci klientow
    sie nie chce w to bawic. Inaczej bank by nie ustanawial
    tak latwego w 'oszukaniu' systemu, bo jakby kazdy zrobil
    takie przelewy to bank by nic nie zarobil a jeszcze stracil
    na przelewach wychodzacych.

    > Skoro komuś się opłaty z ukrycia nie podobają i nie lubi się
    > w to bawić, to można przecież znaleźć sporo sensownych
    > alternatyw.

    Nigdy nie wiadomo gdzie i kiedy z ukrycia pojawia sie
    oplaty:)

    > Faktycznie jest to coś innego. To pierwsze może podpaść
    > pod próbę wyłudzenia. :-)

    Dlaczego? Bank kazal przelewac na konto X PLN
    i tyle na konto wplynelo. Gdzie ty jakas nieprawda?
    Co innego gdyby bank wpisla, ze to tylko
    przelewy z wynagrodzen od pracodawcy sie licza.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 22. Data: 2009-06-03 20:27:16
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2009 21:18:57 +0200, "Mariusz" <e...@n...op.pl>
    wklepał(-a):

    >Przejrzałem sobie ofertę Aliora i rzeczywiście, dobra sugestia na obecną
    >chwilę. A jak Multi zrobi kolejny numer z cichym wprowadzeniem opłat (może
    >za sms z hasłami albo za przelewy) to wtedy dopiero go opuszczę. Myślę, że
    >to tylko kwestia czasu...

    Nosz go mać... pojawiła się nowa taryfa - ważna od 29.05. Przeginają.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 23. Data: 2009-06-03 22:03:09
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Wed, 3 Jun 2009 17:24:52 +0000 (UTC)
    "Filip Lach" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > Ja nic nie zmieniłem - AQ Intensive, nic się dla mnie nie zmieniło i
    > cały czas uważam, że to najlepsze konto bieżące na rynku.

    No tylko ile ono kosztuje! 49,5 pln (oczywiście są możliwości
    zwolnienia)

    Xenocide

  • 24. Data: 2009-06-03 23:08:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-03, Marcin <u...@u...eu> wrote:

    [...]

    > Ok. Spelniasz warunki na darmowosc tych kont to fajnie.
    > Wiekszosc ktora nie spelnia warunkow placi za nie. Czesc
    > klientow, ktora nie spelnia kombinuje jakby zrobic by
    > za nie nie placic. Chyba ma do tego prawo?

    A ja mam prawo wyrazić co myślę o takich kombinacjach.
    Prawdaż? :>

    [...]

    > Dlaczego?

    Bo wziąłeś kredyt wiedząc że go nie będziesz mógł spłacić
    (skoro sam napisałeś, że bierzesz kredyt powyżej swojej
    zdolności, to o tym wiesz). Z tego już można wnioskować,
    że spłacić nie zamierzałeś, a z tego już do wyłudzenia
    może być blisko. :)

    > Bank kazal przelewac na konto X PLN i tyle na konto
    > wplynelo. Gdzie ty jakas nieprawda?

    Tylko przy takiej umowie, to akurat jeszcze podajesz ile
    zarabiasz. Szacunkowo. Więc to nie jest tak, że same
    wpływy się liczą.

    > Co innego gdyby bank wpisla, ze to tylko
    > przelewy z wynagrodzen od pracodawcy sie licza.

    A jak się samemu jest pracodawcą,
    to jakie przelewy się liczą? :>

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2009-06-04 09:04:44
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    xbartx pisze:

    > No tylko ile ono kosztuje! 49,5 pln (oczywiście są możliwości
    > zwolnienia)

    No właśnie - są. Czyli de facto jest to konto bezpłatne.

  • 26. Data: 2009-06-04 10:39:55
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 04 Jun 2009 11:04:44 +0200, filip lach napisał(a):

    > No właśnie - są. Czyli de facto jest to konto bezpłatne.

    No jednak 12k PLN to jest chyba największa kwota jaka jest mi znana w .pl
    - czyli albo trzeba naprawdę dobrze zarabiać albo nieźle rolować ;)

    Xenocide

  • 27. Data: 2009-06-04 11:10:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-04, xbartx <b...@h...net> wrote:

    [...]

    > No jednak 12k PLN to jest chyba największa kwota jaka jest mi znana w .pl
    > - czyli albo trzeba naprawdę dobrze zarabiać albo nieźle rolować ;)

    Obrót trzeba mieć duży. Jak masz firmę, to nie jest to takie trudne. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2009-06-04 15:31:59
    Od: "Filip Lach" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-06-04, xbartx <b...@h...net> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Obrót trzeba mieć duży. Jak masz firmę, to nie jest to takie trudne. :)

    Dokładnie. Przykład teoretyczny: Wyobraź sobie, że masz DG. Wystawiasz fakturę
    na 6000PLN brutto. Twój dochód z takiej faktury to 4300PLN (po odliczeniu Vatu
    i dochodowego). Ale na konto przychodzi Ci 6000. Niech to będzie konto
    e-business class w Multibanku(bezpłatne). Jak tylko przychodzi przelewasz na
    Aquariusa i już masz połowę limitu wyrobioną. Pieniądze zamiast leżeć na
    Aquariusie przelewasz na Multimaxa (niech sobie procentują). Potem przychodzi
    czas płacenia podatku. Ponieważ przelew bezpłatny z Multimaxa masz tylko jeden
    w miesiącu, przelewasz wszystkie środki z Multimaxa na Aquariusa, potem to co
    ma iść do US na biznesowe, a resztę zostawiasz albo przelewasz na
    oszczędnościowe. Tak czy inaczej, przy dochodach rzędu 4500 PLN masz
    zwolnienie z opłat, wykonując tylko przelewy, które i tak byś wykonał.

  • 29. Data: 2009-06-04 16:31:10
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Filip Lach pisze:
> [...]
    > oszczędnościowe. Tak czy inaczej, przy dochodach rzędu 4500 PLN masz
    > zwolnienie z opłat, wykonując tylko przelewy, które i tak byś wykonał.

    Ale to jest nic innego jak kombinowanie, na które wiele osób (w tym ja)
    nie ma ochoty.

    Dla mnie Aquarius niczym nie różni się od Aliora. Indywidualny doradca
    to śmiech na sali, bo albo ich nie ma albo jest do nich kolejka,
    najlepiej się umówić tydzień wcześniej i liczyć, że mu się poprzednie
    spotkanie nie przeciągnie - to po co takie coś ? Dodatkowo ich jakość i
    wyższe kwalifikacje są mocno wątpliwe, mnie jeden z tych "fachowców"
    nieźle wyrolował, co skończyło się kilkoma (bliżej do 10) reklamacjami.

    Rachunek bieżący nie oprocentowany (realne oprocentowanie w Alior
    wychodzi ponad 3%), konto oszczędnościowe oprocentowane bardzo kiepsko,
    dodatkowe produkty są też gdzie indziej poza tym korzystają z tego
    nieliczni (tak mi się wydaję, z moich znajomych z rachunków maklerskich
    czy funduszy prawie nikt nie korzysta).

    Karta kredytowa słaba, bo nie ma żadnych wartości dodanych - jedyne co
    ma dobrego to wysoki limit (max 200k PLN ale po co komuś tyle?) i super
    podgląd online. Kiedyś miała fajne oprocentowanie (9,9% na rok) ale to
    już było i się zmyło. W dodatku Multibank w kartach kredytowych nie robi
    nic od wielu lat (mam tam konto chyba już z 5-6 lat i od tego czasu
    wprowadzili KK Aquarius i KK Murator) i jest lata do tyłu pod prawie
    każdym względem.

    Biuletyn Aquarius co przychodzi pocztą ? Przecież tam nic nie ma i nawet
    do czytania (za przeproszeniem) na kiblu się to nie nadaje.

    Ja póki co bardziej byłem zadowolony ze zwykłego konta w Multibanku niż
    z Aquariusa (zwykłe miało bardziej kompetentną obsługę - testowane na 3
    doradcach Aquarius), a obecnie uważam, że obsługa w Alior jest również
    lepsza niż to co miałem w Multi Aquarius.

    Do tego bank jako taki ciągle majstruje przy TOiP, wprowadza tylnymi
    drzwiami różne opłaty dodatkowo z datą wsteczną co tylko psuje i tak już
    sporo negatywnych opinii.

    --
    Mithos

  • 30. Data: 2009-06-04 17:10:11
    Od: "Filip Lach" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Do tego bank jako taki ciągle majstruje przy TOiP, wprowadza tylnymi
    > drzwiami różne opłaty dodatkowo z datą wsteczną co tylko psuje i tak już

    Zgadzam się, że to kombinowanie - ale podałem przykład teoretyczny,
    wyjaśniający jak zwolnienie można uzyskać przeprowadzając standardowe operacje
    bankowe. Operacje, które i tak wykonuję wcale nie mając na względzie
    zwolnienia z opłat.
    Korzystam z rachunku maklerskiego, a kluczową funkcjonalnością są dla mnie
    bezpłatne bankomaty w .pl i za granicą. Znaczących środków nie przechowuję na
    koncie bieżącym ze względu na to, że boję się kradzieży karty debetowej, która
    nie jest tak dobrze chroniona jak karta płatnicza.
    Alior jest dobrą alternatywą, ale niezrozumiałe jest dla mnie nieksięgowanie
    III sesji elixir. Karty kredytowe z założenia posiadam w innym banku niż ten,
    w którym mam rachunek bieżący, a obsługa poprzez www jest najlepsza ze
    wszystkich jakie znam (tu dyskwalifikacja dla Nordei, której system jest
    częściowo offline i nie ma obsługi przez telefon przez 24/7).
    Z indywidualnego doradcy AQ i tak nie korzystam i nie jest to dla mnie bonus.
    AQ jest o tyle dla mnie ważne, że bankomaty są bezpłatne. Jak się to nazywa
    jest dla mnie nieistotne.