  • 21. Data: 2009-12-08 23:15:00
    Temat: Re: na czym zarabiają banki w przypadku kart kredyt.
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał:
    > Z tego co się orientuje Amex jest obsługiwany teraz tylko przez
    > FD/Polcard.

    Warto się może zorientować, bo ploty siejesz. To, że processing AmEx PL jest
    świadczony przez FDP od razu nie oznacza, że tylko oni akceptują.

    --
    MG

  • 22. Data: 2009-12-08 23:36:05
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 8 Gru, 22:47, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > He he he jest kilka jak nie kilkanaście takich sklepów (nie tylko
    > fotograficznych) w Krakowie. Jak euro mocno stało zaopatrywałem się w dwa
    > dyski twarde w jednym z takich przybytków. Różnica w cenie "sklep kartowy"
    > vs. "sklep gotówkowy" oscylowała coś w granicy 60 zł na korzyść tego
    > drugiego.
    Tym niemniej są osoby - także na tej grupie - które ciągle powtarzają
    że kartą jest taniej. A jeśli sprzedawca daje taniej za gotówkę to
    znaczy, że jest zacofany, liczyć nie potrafi i najlepiej jest zmusić
    takiego do przyjmowania płatności kartami. Koniecznie ustawowo - a
    jeszcze lepiej w konstytucji. Oczywiście wszystko dla naszego
    wspólnego dobra.

  • 23. Data: 2009-12-09 07:06:23
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarekZ" news:hfmm41$kes$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > No fakt... oraz Mediamarkt... ;-)

    Piszemy o sklepach, nie o bazarach z używanym towarem :) Jak będę chciał
    kupić to drugie to na giełdę przy Balickiej pojadę :)

  • 24. Data: 2009-12-09 07:08:52
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MG" news:hfml6d$9qn$1@news.interia.pl

    > Warto się może zorientować, bo ploty siejesz. To, że processing AmEx PL
    jest
    > świadczony przez FDP od razu nie oznacza, że tylko oni akceptują.

    No to jak wyjaśnisz mi sytuację, że w miejscach gdzie stoją terminale
    eService (z własnych doświadczeń - kilka aptek, trzy stacje benzynowe, na
    bide z 5 małych spożywczaków itp.) + kiedyś można było płacić amexem, w
    chwili obecnej możesz pomachać tym kawałkiem plastiku kasjerce przed oczami
    bo do niczego innego ta karta ci nie posłuży w takich sklepach.

  • 25. Data: 2009-12-09 07:14:53
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Clegan"
    s.googlegroups.com

    >Tym niemniej są osoby - także na tej grupie - które ciągle powtarzają
    > że kartą jest taniej.

    Dla małego sprzedawcy napewno nie - w końcu w czasie gadki z centrum
    rozliczeniowym nie ma takiej siły jak duża sieć handlowa posiadająca
    kilkadziesiąt placówek do której chce wpakować kilkanaście jak nie
    kilkadziesiąt terminali.
    Problem leży w % od każdej transkacji - po prostu w PL pewne "instytucje"
    ciągle są za bardzo pazerne i same na tym tracą.

    > A jeśli sprzedawca daje taniej za gotówkę to
    > znaczy, że jest zacofany, liczyć nie potrafi i najlepiej jest zmusić
    > takiego do przyjmowania płatności kartami.

    Ja tak nie uważam. Chociaż osobiście jestem cholernie cięty na sprzedawców z
    karteczkami (płatność kartą od...). Jeżeli ma takie warunku stawiać to niech
    najlepiej zrezygnuje z tego terminalu bo niewiadomo dla kogo on tam stoi -
    dla klientów czy jego własnego samopoczucia. Ja osobiście z zasady takie
    przybyty omijam mimo, że ilość moich zakupów najczęściej przekracza ww.
    limit kwotowy.

    > Koniecznie ustawowo - a
    > jeszcze lepiej w konstytucji. Oczywiście wszystko dla naszego
    > wspólnego dobra.

    Nie ma problemu :) pod warunkiem, że koszty jakie ponosi sprzedawca za to,
    że można u niego płacić kartą będą niższe niż przyjęcie gotówki a na to
    jeszcze się nie zanosi.
    Niestety to co jest wręcz standardem w niektórych krajach zachodnich u nas
    jest na chwile obecną jeszcze nie osiągalne.

  • 26. Data: 2009-12-09 11:42:05
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    Użytkownik "musiał" <m...@y...de> napisał w wiadomości
    > mam kartę kredytową w mbanku z ustawioną opcją automatycznej spłaty w
    > pełnej wartości,
    > zawsze mam środki na koncie, więc korzystam z niej jak z darmowego
    > kredytu na 56 dni.
    > kupujesz laptopa - płacisz za prawie 2 miesiące ;)
    > ale zastanawiam się gdzie tu bank zarabia i dochodzę do wniosku że Visa
    > musi dzielic się z bankiem tymi 3% za kazdą transakcję kartą, bo inaczej
    > nie wciskaliby ich na prawo i lewo - czy to prawda ?

    Ostatnio czytałem, że tak jak Twoja jest obsługiwanych mniej nież 20%
    kart...

    ...to chyba wyjaśnia wszystko

    W.

  • 27. Data: 2009-12-09 13:49:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Valdi" hfm805$9j8$...@n...interia.pl

    > W skali kraju, kontynentu, świata tacy pasożyci to niegroźna ekstrema :]

    Trudno powiedzieć, czy pasożyty:

    -- bank zarabia na prowizjach
    (a sklep nie traci/wydaje na targanie surowców,
    zaś społeczeństwo -- na produkcji tychże surowców)
    -- nie każdy, kto nie płaci w GP, spłaci kiedykolwiek
    -- często lepszy jest rozwój powolny, ale spokojny, niż burzliwy

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2009-12-09 17:48:42
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Użytkownik "Valdi" napisał:
> [...]
    > oczami
    > bo do niczego innego ta karta ci nie posłuży w takich sklepach.

    Na terminalach Pekao AmEx działa.

    --
    MG

  • 29. Data: 2009-12-09 17:49:52
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MG" news:hfomed$ll$1@news.interia.pl

    > Na terminalach Pekao AmEx działa.

    Nie we wszystkich!

  • 30. Data: 2009-12-09 18:42:08
    Od: Jooseff <***@gmail.com>

    Dnia 09-12-2009 o 08:08:52 Valdi <V...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > oczami
    > bo do niczego innego ta karta ci nie posłuży w takich sklepach.

    Jeśli za transakcję visą lub mastercardem sklep odpala 2% a za amexa 4% to
    rachunek jest prosty
    --
    Pozdrowienia,
    Jooseff