  • 41. Data: 2010-01-08 20:16:55
    Temat: Re: na jaką kk zamienić kk Alior?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
    > masz jakiegoś golda? ja mam silver i nawet 15k wyrobie, poza tym
    > aktywnie korzystam jeszcze z Polbankowej ery i ostatnio golda z
    > eurobanku, musialbym kiedys policzyc ile rocznie wydaje kk

    Golda. Wziąłem m.in., ze względu na jakieś tam dodatkowe ubezpieczenia
    itp. Nie przewidziałem drastycznego pogorszenia oferty w tak krótkim czasie.

    Wszystko jest na ich stronie www.

    > to niech spadaja na drzewo, nie myslalem ze jest az tak fatalnie, to nie
    > korekta oferty, ale calkowita jej zmiana i to w zlym kierunku ;-(

    Dlatego ja się z ich KK pewnie rozstanę. Zobaczę jeszcze co zrobić z
    rachunkiem osobistym, bo niby wszystkie bezpłatne bankomaty +
    oprocentowany ROR to fajna sprawa ale nadmierne komplikowanie i znaczne
    pogarszanie oferty w tak krótkim czasie po starcie to jak dla mnie porażka.

    Alior ani nie ma wyrobionej marki, ani renomy. Bardzo mocno bronił się
    niezłą ofertą, które właśnie zostaje zniszczona. Tak więc co ma mnie
    przekonać do tego banku ?

    To co sobie bardzo chwalę to jasna i klarowna polityka. O zmianach
    uprzedzili z wyprzedzeniem i zrobili to po prostu uczciwie.

    --
    Mithos

  • 42. Data: 2010-01-08 20:37:42
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 10-01-08 20:56, Mithos pisze:
    > Tak ale "nowy" cashback wynosi 0,5% co niestety jest wartością śmiesznie
    > małą (kartą mam ważną rok, pewnie jak większość osób). Tak więc wydając
    > kartą trochę ponad 20k PLN otrzymam z banku 100 PLN zwrotu i zapłacę za
    > kartę 75 PLN (połowę opłaty).

    Według strony Aliora nowy cashback dotyczy umów podpisanych po
    1.11.2009. Więc wymiana plastiku nie zmienia nic. Gorzej jak chcę np.
    podnieść limit. Ale to też powinien być aneks i zamierzam odmówić
    podpisania nowej umowy (jeśli w ogóle ktoś w końcu się odezwie z tego
    banku).

    Wszyscy zapomnieli chyba o najgorszej zmianie. Prowizja od przelewu z
    KK: 2%, min 5zł. Chyba ich to za dużo kosztowało.

    --
    Raf

  • 43. Data: 2010-01-08 21:03:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Rafał pisze:
> [...]
    > podnieść limit. Ale to też powinien być aneks i zamierzam odmówić
    > podpisania nowej umowy (jeśli w ogóle ktoś w końcu się odezwie z tego

    Ja mam kartę wydaną na rok. I umowa ZTCP też jest na taki okres czasu.

    > Wszyscy zapomnieli chyba o najgorszej zmianie. Prowizja od przelewu z
    > KK: 2%, min 5zł. Chyba ich to za dużo kosztowało.

    Mnie to akurat nie interesuje.

    --
    Mithos

  • 44. Data: 2010-01-08 21:23:04
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 10-01-08 22:03, Mithos pisze:
    > Ja mam kartę wydaną na rok. I umowa ZTCP też jest na taki okres czasu.

    Jak w każdym banku, automatycznie przedłużana.

    --
    Raf

  • 45. Data: 2010-01-09 09:04:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jak w każdym banku, automatycznie przedłużana.

    no chyba, ze sie zrezygnuje ze wznowienia

    15kzł limitu transakcji zwalniajacych z oplaty, 4 transakcje w miesiacu
    - to jeszcze moge jakos przelknać, ale zmniejszenie cashback o 50% to
    juz przesada, wzialem te karte wlasnie z powodu cashbacku, jak go kasuja
    lub wprowadzaja jakies dodatkowe, platne ubezp. to naprawde wymiekam

    poza tym karty wydali na rok, moze od poczatku bylo wiadomo, ze
    początkowa oferta ma jedynie charakter tymczasowy mający na celu
    przyciągnięcie jak największej liczby klientow?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 46. Data: 2010-01-09 12:17:33
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 10-01-09 10:04, RobertS pisze:
> [...]
    > juz przesada, wzialem te karte wlasnie z powodu cashbacku, jak go kasuja
    > lub wprowadzaja jakies dodatkowe, platne ubezp. to naprawde wymiekam

    Ale wiesz, że Ci go obniżą, czy to takie dywagacje? Niech Olgierd się
    wypowie, on ma chyba wznawianą od grudnia. Moja powinna niedługo się
    pojawić (do lutego ważna). Wtedy będzie można coś powiedzieć w tym temacie.

    --
    Raf

  • 47. Data: 2010-01-09 15:51:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 09 Jan 2010 13:17:33 +0100, Rafał napisał(a):

> [...]
    > wypowie, on ma chyba wznawianą od grudnia. Moja powinna niedługo się
    > pojawić (do lutego ważna). Wtedy będzie można coś powiedzieć w tym

    Ja miałem kartę od 11/08 i nową mam od 11/09.
    Nie mam żadnego obniżenia zwrotu, żadnych ubezpieczeń -- nic. I nie
    czuję, by od lutego miało się coś zmienić.

    Jak dla mnie karta kredytowa tego banku odpowiada w 90% moim potrzebom
    (te 10% pozostawiam sobie na nieuświadomione jeszcze cechy). Jak jeszcze
    zwiększą limit do zwolnienia to pomyślę o jej skasowaniu.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 48. Data: 2010-01-09 19:52:59
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 09 Jan 2010 15:51:03 +0000, Olgierd napisał(a):

> [...]
    > (te 10% pozostawiam sobie na nieuświadomione jeszcze cechy). Jak jeszcze
    > zwiększą limit do zwolnienia to pomyślę o jej skasowaniu.

    Ja pierwszą kartę miałem ważną do 1/2010 (ale procedura zaczęła się
    jeszcze zanim A otworzył oddziały oficjalnie - przelewy za friko). W
    sierpniu zmieniłem okres rozliczeniowy czyli dostałem nową kartę i mam ją
    ważna do 8/2010, ale to niby ta sama karta. W styczniu robiłem dwa razy
    przelew z karty i patrzyłem przed chwilą i poszedł bez żadnych opłat.

    --
    xbartx

  • 49. Data: 2010-01-12 09:50:38
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Robertsie!

    W sobotę, 9 stycznia 2010, o godz. 10:04:56, napisałeś na temat: "na jaką kk
    zamienić kk Alior?"
    RobertS b...@x...pl, news:hi9gro$2060$1@opal.icpnet.pl

    > - to jeszcze moge jakos przelknać, ale zmniejszenie cashback o 50% to
    > juz przesada, wzialem te karte wlasnie z powodu cashbacku,

    http://www.dziennik.pl/gospodarka/article523295/Fisk
    us_bierze_sie_za_karty_kredytowe.html

    Banki przyciągają klientów oferując tzw. "cash back" - za każdą transakcję
    kartą część pieniędzy wraca na nasze konto. Fiskus jednak chce nam te
    pieniądze zabrać. Według skarbówki to dochód klienta, a każdy zysk musi być
    opodatkowany. Co gorsza bank za nas podatku nie zapłaci - musimy sami
    zgłaszać transakcje "cash back" do urzędu skarbowego

    --
    Hej!
    TZ

    - A do kotletów była sałata, którą mamusia przyprawiła potem. -

  • 50. Data: 2010-01-12 11:01:33
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Jan 12, 10:50 am, TZ <g...@t...cy[ROT13]> wrote:
> [...]
    > opodatkowany. Co gorsza bank za nas podatku nie zapłaci - musimy sami
    > zgłaszać transakcje "cash back" do urzędu skarbowego

    Temat już był - i rozbijał się o to, że aby opodatkować to po stronie
    klienta - musiałby on dostać PIT od banku. Poza tym jest to bodajże
    'nagroda' - nieopodatkowana do 750 zł (tak to zresztą jest zapisane w
    regulaminie np. aliora). IANAL, ale nie powinni się mieć do czego
    przyczepić. Podobnie jest na przykład z nagrodami miles&more - bony
    Merlina można zamówić max. w kwocie nieprzekraczającej progu, powyżej
    którego podatek od nagród jest naliczany.

    Reasumując - urzędnik kertyn, dziennikarz idiota (wypadałoby to swoją
    drogą jakoś po ich stronie skomentować).

    mucher