  • 21. Data: 2004-09-25 08:10:36
    Temat: Re: naciagacze w Lukas Bank-gdzie i jak reklamowac?
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > Ale laik powinien wiedziec co podpisuje i zapoznac sie z TOiP a nie potem
    > miec pretensje "bo nie wiedzialam". A zapoznać się z tym powina podczas
    > zakłądania lokaty.

    Wtrące swoje trzy grosze, bo i ja kiedys byłem w podopbny sposób oszukany
    przez CITI Bank. Była zresztą na ten temat podobnie gorąca dyskusja swego
    czasu (pozdroweinia dla Adama Płaszczycy tak przy okazji).

    Otóż śmiem twierdzić, iż każdy z "fachowców" i rasowych prawników nawet nie
    zdaje sobie sprawy, że tak naprawdę co chwilę popełniamy jakieś wykroczenie
    a nawet przestępstwo. Dokumentów prawnych, które powinniśmy znać,
    przestrzegać, itd itd jest taka masa, ze nie starczyłoby doby, by choć
    pobieżnie to wszystko czytać.

    Moim zdaniem właśnie po to są pracownicy banku, by zabieganego,
    zapracowanego, nie mającego czasu człowieka uświadomić na jakie koszta sie
    naraża kupjąc określony towar lub usługę. Jeśli zaś pracownik banku CELOWO
    (a tak chyba było w tym przypadku) okłamuje, lub CELOWO ukrywa niektóre
    fakty, to jest to dla mnie zwykłe DZIADOSTWO!! Takie banki należy piętnować
    (zresztą nie tylko banki).

    Ktoś powie "A czemu winny bank, że ma takiego nieuczciwego pracownika". A ja
    odpowiadam "Taki nieuczciwy pracownik sam sie nie zatrudnił. Ktoś zatrudnił
    tego pracownika, i odpowiada ze jego przewiny. Ktoś inny zatrudnił tego
    zatrudniającego i też odpowiada za jego przewiny. W ten sposób
    odpowiedzialność idzie na samą górę. Tak więc cały bank jako instytucja jest
    winna"

    Oczywiście w świetle prawa wszystko może być OK - podobnie jak w przypadku
    byłego ministra sprawiedliwości (Sadowski chyba się nazywa jegomość o ile
    się nie mylę). Ale w świetle etyki, jest to DZIADOSTWO.

    Najlpiej w takich sytuacjach głosować nogami omijając takie firmy z daleka.
    Ja mam taką swoją czarną listę banków, z którymi NIGDY zadnych interesow
    robić nie będę.

    A koledze VALLY serdecznie współczuje, i zyczę żeby udalo mu się coś
    wskórac. Mnie z CITI Bankiem nie udało się. Ale może jemu z LUKASEM się
    powiedzie.
    Sugeruje zwrócenie się ze sprawą do lokalnego Rzecznika Praw Konsumenta. W
    moim przypadku napędziło to sporo strachu pracownikom CITI, bo przynajmniej
    pofatygowali się zadzwonic do mnie z samej CENTRALI, coby szukac jakiegoś
    polubownego rozwiązania sprawy. Inna rzecz, ze pozniej gdy wycofalem sprawe
    od Rzecznika, CITI sie wykpil i nie dotrzymal swej obietnicy. A mnie sie juz
    zwyczajnie nie chcialo wiecej walczyc i machnąłem ręką.

    Pozdrawiam serdecznie

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 22. Data: 2004-09-25 08:32:15
    Od: "Paweł" <h...@g...pl>

    > oj powinien powinien...slyszales o czyms takim jak reklamacja i
    naciagactwo?
    > ja slyszlem o przypadku ze policja scigala "naciagaczy -oszustow" ktorzy
    > wiekowej staruszcze zamienili zlotowki na korone slowacka i mowili jej ze
    > bedzie jedyny piniadz po wejsciu do Unii-zaden inny ...no i co? miala
    > rzec :"bo nie wiedzialam"...czy ich zlapali trudno powiedziec...i tez
    > podpisywali umowe na transakcje a ze mowili "cos innego" to teraz ich
    tylko
    > scigaja.....

    ej nie bądź dziecinny - po to bank zatrudnia tłumy prawników żeby to nie
    było oszustwo tylko dobrze przygotowana oferta handlowa pod którą klient sam
    sie podpisał. Coprawda klient często wogóle nie czyta tego co podpisuje ale
    to już jego problem

    Ci oszuści to poprostu cieńkie bolki - robią siłowo to co można zrobić
    legalnie bo jak mówi stara prawda jeden prawnik w białej koszuli może łatwo
    ukraść wiecej niż 100 meneli z łomami

    ps. pytanie za 100 punktów - jak udowodnisz co dokładnie pani z Lukasa
    mówiła "ustnie" rok temu przy zakładaniu lokaty?
    bo coś tam mówiła to pewne ale przetrwało tylko to co zostało podpisane na
    papierze

  • 23. Data: 2004-09-25 09:06:15
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > ps. pytanie za 100 punktów - jak udowodnisz co dokładnie pani z Lukasa
    > mówiła "ustnie" rok temu przy zakładaniu lokaty?
    > bo coś tam mówiła to pewne ale przetrwało tylko to co zostało podpisane na

    Dlatego wygrac nie ma szans przed sadem. Ale moze przynajmniej sprobowac
    popsuc troszke krwi temu bankowi. Czego serdecznie zycze.

    Malin

    --

    ------

  • 24. Data: 2004-09-25 10:08:05
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    > Dlatego wygrac nie ma szans przed sadem. Ale moze przynajmniej sprobowac
    > popsuc troszke krwi temu bankowi. Czego serdecznie zycze.

    bo? bedziesz lepiej spał? a moze poczujesz sie dowartosciowany?

    pozdr
    Marek

  • 25. Data: 2004-09-25 11:28:49
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > bo? bedziesz lepiej spał? a moze poczujesz sie dowartosciowany?

    Mnie to rybka. Jakjuz mowilem. Aleoszukany moze poczuc sie lepiej. Wiec tego
    mu zycze. Poza tym prawda jest taka, ze malo ktory bank szanuje swoich
    klientow. Czesciej traktuje ich na zasadzie wyzymaczki. Wycisnac co sie da,
    a potem dac kopa i niech spier.....a :(

    Ale widocznie w Polsce to standard. Nie mysli sie o dlugoterminowej
    wspolpracy z klientem. Moze jak jeszcze bardziej sie zwiekszy konkurencja,
    to sytuacja sie poprawi.

    Malin

    --

    ------

  • 26. Data: 2004-09-25 11:31:35
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > Ale widocznie w Polsce to standard. Nie mysli sie o dlugoterminowej
    > wspolpracy z klientem. Moze jak jeszcze bardziej sie zwiekszy konkurencja,
    > to sytuacja sie poprawi.

    O! jeszcze jedno.Z mojej branzy niech przykladem bedzie wejscie do Polski
    brokera z Czech, ktory zaoferowal usluge, na jaka czekalo wielu polskich
    inwestorow gieldowych. Zadnemu z polskich brokerow nie chcialo sie
    udostepnic takiej uslugi.Zaden nie chcial nawet nawiazac zadnej wspolpracy z
    kims innym. by wspolnie zrobic kilka pomyslow.

    Malin

  • 27. Data: 2004-09-25 11:59:37
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    no tak, ale bank majac klineta w d... nadal nie wiele zrobi, jedyna na czym
    sie skonczy to na awanti w oddziale, centrala i tak bedzie miec to w
    glebokim powazaniu. Poza tym ta sytuacja jest nie jasna, nie moze byc bowiem
    tak ze kazda oplata moze byc przez klienta negowana bo... nie wiedzial, a
    nie sposob przedstwaic klientowi wszystkie oplaty "na gebe" od tego jest
    TOiP

    pozdr
    Marek

  • 28. Data: 2004-09-25 12:38:42
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie sposob przedstwaic klientowi wszystkie oplaty "na gebe" od tego jest

    Zgoda. Ale chyba sam przyznasz, iz jest mala roznica w tych dowch przyadkach
    ponizej:
    1. Klient "OK, czyli poniose takie i takie koszta. Czy to juz wszystkie
    koszta jakie poniose?"
    Pracownik Banku "Tak, to juz wszystkie. Prosze zajrzec do TOiP"

    2. Klient "Czyli nie poniose zadnych kosztow?"
    Pracownik banku "Oczywiscie ze nie! Wszystko jest bezplatne"

    Wpierwszym przypadku faktycznie pracownik mogl cos przeoczyc wyliczajac
    wszystkie koszta jakie poniesie klient.

    W drugim przypadku mamy do czynienia z CELOWYM wprowadzaniem w blad.

    A to chyba dosc istotna roznica, czyz nie?

    Malin

    --

    ------

  • 29. Data: 2004-09-25 13:12:10
    Od: Czesław <l...@o...pl>

    > Najlpiej w takich sytuacjach głosować nogami omijajšc takie firmy z
    daleka.
    > Ja mam takš swojš czarnš listę banków, z którymi NIGDY zadnych
    interesow
    > robić nie będę.

    O, super - podziel sitą listą, bo właśnie chcę założyć konto - nie będę
    musiał uczyć się na własnych błędach. A może masz też listę banków, z
    którymi WARTO robić interesy?

    Dzięki

  • 30. Data: 2004-09-25 14:05:16
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > O, super - podziel sitą listą, bo właśnie chcę założyć konto - nie będę
    > musiał uczyć się na własnych błędach. A może masz też listę banków, z
    > którymi WARTO robić interesy?

    Ale to moja subiektywan lista. Moze tylko mi tak zalezli za skore hehe.

    OK. Czarna liste otwiera CITI Bank ze swymi aroganckimi pracownikami.
    Gggghhhrrrr jescze dzis na wspomnienie tego przechodza mi ciarki.
    Na drugim miejscu Deutsche Bank. 4 miesiace zalatwiana kredytu hipotecznego
    i na koncu odpowiedz odmowna na 10 dni przed koncem roku. A musialem zdazyc
    dokonca roku, by skorzystac ze starej ulgi. Potem PEAKO SA, ktory proponowal
    mi zwiekszenie limitu debetowego a przy okazji stwierdzil, ze jestem
    niewiarygodny, by dostac kredyt hipoteczny.

    Poza tym biuro maklerskie Baku Milleniu tez mi zalazlo za skore.

    Natomiast banki, z ktorymi nie mialem problemow, to ING - w 10 dni
    zalatwiony kredyt hipoteczny (choc ostatnio chyba za mocno ich chwale, bo ci
    zaczynaja pokazywac różki) no i BPH z ktorym tez wszystko bylo OK.

    Z biur maklerskich - BRE brokers tez na plus.

    Reszta jest mi obojetna, bo nigdy nie korzystalem z uslug.

    Ale tak jak mowie. To tylko moja subiektywna opinia.

    Malin