  • 1. Data: 2009-11-22 20:40:17
    Temat: najlepszy i najuczciwszy sposób na wycenę dóbr konsumpcyjnych
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    każdy produkt niech kosztuje tyle ile energii trzeba włozyć w jego
    wyprodukowanie a każdy pracownik niech za swoją pracę dostaje tyle ile
    energii własnej włożył w produkcję danego towaru.
    skoro od wieków ludzie walczą o energię czy to w postaci surowców czy to
    niewolników to wycena na podstawie energii jest najsprawiedliwsza

    spekulanci, handlarze, politycy, cwaniaki z wypielęgnowanymi łapkami i w
    garniturkach, gadacze bylibyście zerem w takim systemie łachudrami i
    szmaciarzami bo tyle też jest warta wasza praca :)

  • 2. Data: 2009-11-22 20:54:42
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    :-)
    Stres przed poniedzialkiem? Znow kase wetnie...

  • 3. Data: 2009-11-23 01:23:52
    Od: "deq" <d...@g...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:hec7jh$283$1@inews.gazeta.pl...

    > spekulanci, handlarze, politycy, cwaniaki z wypielęgnowanymi łapkami i w
    > garniturkach, gadacze bylibyście zerem w takim systemie łachudrami i
    > szmaciarzami bo tyle też jest warta wasza praca :)

    po co chcesz sprowadzać innych do swojego poziomu? aż tak chorobliwa
    zazdrość powinna być chyba leczona.

  • 4. Data: 2009-11-23 07:46:55
    Od: reik <r...@p...onet.pl>

    olob kowalski pisze:
> [...]
    > garniturkach, gadacze bylibyście zerem w takim systemie łachudrami i
    > szmaciarzami bo tyle też jest warta wasza praca :)

    Brawo socjalisto! A tych wstrętnych naukowców, inżynierów i managerów,
    którzy wciąż tylko kombinują jak zrobić coś jeszcze taniej i zużywając
    mniej energii wsadzić do więzienia. Albo jeszcze lepiej - posłać do
    kamieniołomu, niech robią coś co wymaga wiele energii..

    r.

  • 5. Data: 2009-11-24 11:14:43
    Od: "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl>

    reik <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > mniej energii wsadzić do więzienia. Albo jeszcze lepiej - posłać do
    > kamieniołomu, niech robią coś co wymaga wiele energii..

    jak narazie to od czasu wynalezienia silnika parowego zapotrzebowanie na
    energię tylko rośnie co oznacza że każdy wynalazek wymyslony przez twojego
    naukowca i nżyniera i managera powoduje tylko i wyłacznie zapotrzebowanie na
    energię a nie jej obniżenie
    poza tym gdybyś nie był leserem i cwaniakiem w szkole podstawowej to byś
    zapamiętał że turbiny produkujące energię wprowadzone w ruch cały czas ten
    prąd tworzą a ich zatrzymywanie choćby na noc kiedy spada zapotrzebowanie na
    enrgię jest uciążliwe i dlatego ty śpisz a generatory walą energię w sieć a
    ty jej nie odbierasz tak więc i tak ją marnujesz
    poza tym co z tego że użyjesz żarówki energooszczędnej skoro genereator w
    elektrowni wali w sieć moc cały czas ty zarówką niby odbierzesz mniej a
    węgiel zuzyty będzie i na to co odbierzesz i na to co nie odbierzesz

    więc jak socjalisto leserze łachudro i tępaku gdzie twój naukowiec, inżynier
    i manager osle

  • 6. Data: 2009-11-24 11:48:11
    Od: reik <r...@p...onet.pl>

    olob kowalski pisze:

> [...]
    > naukowca i nżyniera i managera powoduje tylko i wyłacznie zapotrzebowanie na

    Pomijając inwektywy z którymi nie zamierzam dyskutować to proponuję,
    żebyś ty jednak powtórzył materiał z podstaw logiki, mianowicie:

    zapotrzebowanie na energię wyprodukowanego przedmiotu nie jest tym samym
    co zużycie energii potrzebnej na jego wyprodukowanie. Innymi słowy -
    energia pobierana przez czajnik elektryczny w czasie jego użytkowania
    nijak się ma do energii jaka była potrzebna na jego wyprodukowanie.

    Przedstawiciele dzisiejszej nauki i techniki (tak jak i managerowie)
    pracują cały czas, żeby wyprodukować coś taniej / szybciej i przy
    zużyciu mniejszej energii, w związku z czym wg twojej koncepcji powinni
    zarabiać coraz mniej. Mam nadzieję, że na tym poziomie to zrozumiałeś,
    bo bardziej prosto się chyba tego nie da wytłumaczyć.

    > poza tym gdybyś nie był leserem i cwaniakiem w szkole podstawowej to byś
    > zapamiętał że turbiny produkujące energię [..]

    Pragnę zwrócić twoją uwagę na to, że nie tylko energia elektryczna jest
    energią.

    > więc jak socjalisto leserze łachudro i tępaku gdzie twój naukowiec, inżynier
    > i manager osle

    Nie sil się na odpisywanie. Nie będę czytał więcej twoich postów.

    R.

  • 7. Data: 2009-11-24 17:37:08
    Od: "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl>

    reik <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zarabiać coraz mniej. Mam nadzieję, że na tym poziomie to zrozumiałeś,
    > bo bardziej prosto się chyba tego nie da wytłumaczyć.

    produkować produkt z mniejszą energią po to żeby pobierał tyle samo energii
    i żeby zapotrzebowanie na energię rosło brawo
    w oświęciumiu też kiedyś byli managerowie mysleli jak zagazować szybciej i
    taniej :) jak wydłubać zęby szybciej i taniej jak zmieścić w komorze więcej
    produktu żeby było szybciej
    zapotrzebowanie na energię cały czas rośnie i nie spadnie tak długo jak
    energii zabraknie i mimo tego że zabraknie ludzie będą nadal żyć bo i przed
    elektrycznością żyli :)
    tak więc te twoje wynalazki to nic innego zmniejszenie produkcji energii
    przez człowieka a zwiększenie produkcji energii z surowców, kto bliżej
    surowców ten ma produkty tańsze bo i tańsza jest energia potrzebna do ich
    produkcji, tak kiedyś było z niewolnikami kto miał elektrownię w postaci
    niewolnika ten miał tańsze produkty i mniej energii własnego ciała zużywał
    na ich wytworzenie
    /stąd grubasy, tłuścichy i innej maści leniwcy jak urzędasy,
    policjanci,wojskowi/

    > Pragnę zwrócić twoją uwagę na to, że nie tylko energia elektryczna jest
    > energią.

    ale odkrycie nonono przyznaję ci jobla, energia jest jedna i albo jest albo
    jej nie ma i ja o takiej piszę a nie o sposobie jej uzyskiwania

    > Nie sil się na odpisywanie. Nie będę czytał więcej twoich postów.
    >
    > R.
    a co zaczynasz rozumieć?