  • 1. Data: 2009-10-24 10:47:48
    Temat: najmniejsze nominałybanknotów EUR, USD, GBP, CHF
    Od: z...@o...pl

    napewno istnieje banknot 5 euro i nie istnieje banknot 1 ani 2 euro
    a jak jest z pozostałymi walutami, tzn. GBP, USD oraz CHF?

  • 2. Data: 2009-10-24 10:51:01
    Od: "Piotr D." <r...@1...0.0.1>

    z...@o...pl wrote:
    > napewno istnieje banknot 5 euro i nie istnieje banknot 1 ani 2 euro
    > a jak jest z pozostałymi walutami, tzn. GBP, USD oraz CHF?

    Co do USD to najmniejszy (i bardzo powszechnie stosowany w obiegu) jest
    banknot jednodolarowy.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-10-24 10:52:49
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:1...@n...onet.pl
    > napewno istnieje banknot 5 euro i nie istnieje banknot 1 ani 2 euro
    > a jak jest z pozostałymi walutami, tzn. GBP, USD oraz CHF?

    5 GBP, 1 USD, 10 CHF

  • 4. Data: 2009-10-24 10:54:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Aha i Bank of Scotland wydał tez banknoty 1 GBP ale nie widziałem tego w
    obiegu od lat (choć chyba nadal teoretycznie są).

  • 5. Data: 2009-10-24 11:30:07
    Temat: Re: najmniejsze nominaly banknotów USD
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Podobno wychodzą z obiegu.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-10-24 16:27:55
    Od: "Piotr D." <r...@1...0.0.1>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Podobno wychodzą z obiegu.

    Raczej dodrukowują nowe ;) W praktyce jest ich zdecydowanie więcej niż
    metalowych jednodolarówek.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-10-25 01:41:45
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    MarekZ wrote:
    > Aha i Bank of Scotland wydał tez banknoty 1 GBP ale nie widziałem tego w
    > obiegu od lat (choć chyba nadal teoretycznie są).

    Wystepuje w przyrodzie 1 GBP.
    Ale przez 4 lata pobytu w UK (Szkocja) mialem ten banknot
    w reku caly ... jeden raz :-))

    --
    T.F.

  • 8. Data: 2009-10-25 08:36:53
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "T.F." <t...@u...wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Wystepuje w przyrodzie 1 GBP.
    > Ale przez 4 lata pobytu w UK (Szkocja) mialem ten banknot
    > w reku caly ... jeden raz :-))

    Jak to wyglądało? Widziałem banknot 100 GBP ale tego 1 GBP nigdy. :)

    Ogólnie te szkockie funty jakoś sympatyczniej wyglądają niż te zwykłe.

  • 9. Data: 2009-10-25 09:27:02
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dla Polaków, bo My jesteśmy narodem martyrologocznym i wolimy na banknocie katolicką
    Marię Stuart, która poza byciem ściętą do
    niczego nie doszła i niczego nie osiągnęłą, niż "knotowatą" jak dla nas anglikańską
    Elżbietę I I/II.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-10-25 11:56:16
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:hc12dg$m77$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Jak to wyglądało? Widziałem banknot 100 GBP ale tego 1 GBP nigdy. :)

    Me too :)

    > Ogólnie te szkockie funty jakoś sympatyczniej wyglądają niż te zwykłe.

    Zwykłe to rozumiem, że angielskie ;) A do niezwykłych zaliczamy szkodzkie i
    północno irlandzkie? :)