  • 1. Data: 2003-07-15 10:07:57
    Temat: napiwek i karty elektroniczne
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Witam,

    Właśnie otrzymałem odpowiedź od inteligo w kwestii napiwków płaconych kartą
    Visa Electron. Jakiś czas temu była tutaj dyskusja, ale nie do końca
    zakończona, bo nikt nie był pewien na 100% jak to wygląda w przypadku kart
    elektronicznych.

    Tak więc:

    Odpowiadając na Pana zapytanie dotyczące przekazania w restauracji
    lub innym lokalu napiwku z wykorzystaniem karty Inteligo Visa Electron
    informujemy, że wydawane Posiadaczom kont Inteligo dają im taką możliwość.
    Dokonywana przez Klienta transakcja jest autoryzowana na kwotę regulowanego
    rachunku. Na wydruku, który Klient otrzymuje do podpisu, istnieje możliwość
    wpisania kwoty napiwku w odpowiednim, przeznaczonym do tego polu. Kwotę taką
    Klient wpisuje własnoręcznie. Wówczas w momencie rozliczenia transakcji
    nastąpi obciążenie rachunku Klienta kwotą transakcji powiększoną o kwotę
    napiwku. Na kwotę napiwku nie jest zakładana blokada.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 2. Data: 2003-07-15 10:44:39
    Temat: Re: napiwek i karty elektroniczne
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Na kwotę napiwku nie jest zakładana blokada.

    Istotna jest informacja z tą blokadą, a właściwie jej brakiem.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-07-15 10:45:53
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bf0lsg$b28$1@news.onet.pl...

    > Istotna jest informacja z tą blokadą, a właściwie jej brakiem.

    Hmmm... To akurat dla mnie było oczywiste. :-) Chodziło raczej, czy opcja
    napiwek dla kart elektronicznych jest dostępna - bo na grupie wypowiadały
    się osoby, że kategorycznie nie.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 4. Data: 2003-07-15 11:03:26
    Od: "david" <d...@p...fm>

    terminale WBKu mają w swych opcjach "Napiwek"do którego wchodzi się osobno
    po zapłaceniu kartą - niestety nigdy z niej nie korzystałem ...

  • 5. Data: 2003-07-15 11:05:33
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    opcja
    > napiwek dla kart elektronicznych jest dostępna - bo na grupie

    Ciekaw jestem czy tylko VE Inteligo PKO BP SA, czy inne także, a może
    wszystkie i czy Maestro także?

  • 6. Data: 2003-07-15 11:06:55
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    > Hmmm... To akurat dla mnie było oczywiste. :-) Chodziło raczej, czy opcja
    > napiwek dla kart elektronicznych jest dostępna - bo na grupie wypowiadały
    > się osoby, że kategorycznie nie.

    Tego akurat nie śledziłem. Rozpatruję przypadek, gdy ktoś poszaleje w
    knajpce i jeszcze da napiwek, to może na blokadę środków starczyć, ale gdy
    przyjdzie do rozliczenia transakcji z napiwkiem, to moze się okazać, że
    debecik zrobi.

    Pozdraiwam
    Robert Wicik

  • 7. Data: 2003-07-15 11:10:54
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bf0n3d$dvj$1@news.onet.pl...

> [...]
    > przyjdzie do rozliczenia transakcji z napiwkiem, to moze się okazać, że

    Jest to możliwe. Oczywiście bank wyegzekwuje od niego każdy grosz. :-)

    A blokady być nie może bo blokada jest zakładana w trakcie/bezpośrednio
    przed wydrukiem slipa. A napiwek wpisujemy ręcznie na slipa. I jest on w
    terminie 'kiedy indziej' ;) wpisywany do systemu przez obsługę.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 8. Data: 2003-07-15 11:11:32
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>
    napisał w wiadomości news:bf0n7u$flg$1@pippin.warman.nask.pl...

    > Ciekaw jestem czy tylko VE Inteligo PKO BP SA, czy inne także, a może
    > wszystkie i czy Maestro także?

    Trudno powiedzieć... Wyślę zaraz maila do INGu co oni o tym sądzą.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 9. Data: 2003-07-15 11:14:10
    Od: Łukasz Stawicki <g...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > Trudno powiedzieć... Wyślę zaraz maila do INGu co oni o tym sądzą.

    ZTCW to istnieje możliwość dania napiwku również w formie elektronicznej
    (przynajmniej na niektórych terminalach) i na niego też zostanie wtedy
    założona blokada.

    Łukasz

  • 10. Data: 2003-07-15 11:17:58
    Temat: Napiwek i karty ogolnie. Bylo: napiwek i karty elektroniczne
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

> [...]

    > nastąpi obciążenie rachunku Klienta kwotą transakcji powiększoną o kwotę
    > napiwku. Na kwotę napiwku nie jest zakładana blokada.

    A ja troche inaczej: dwukrotnie placilem karta VC Lukas Banku w nalesnikarni
    w Gliwicach i dopisywalem zawsze napiwek do zaokraglenia sumy i ani razu mi
    go nie pobrano - czyzbym popelnil jakis blad czy moze poprostu nie potrafili
    "dostukac" wypisanego przeze mnie napiwku?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia