eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › neoBANK - uważajcie co podpisujecie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2011-11-08 17:11:03
    Temat: neoBANK - uważajcie co podpisujecie
    Od: "Damian News" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jestem w trakcie otwierania rachunku w neoBANK-u i zauważyłem dużo
    nieścisłości - trochę długie ale może się komuś przyda:

    Różnice miedzy dokumentami otrzymanymi z banku, regulaminem
    a stanem faktycznym i złożonym wnioskiem

    1. W ulotce "Co należy uczynić z otrzymanymi dokumentami?" punkt 1c
    brzmi: Sprawdź czy otrzymałeś kopertę z hasłem do pierwszego logowania do
    usługi neoBANK24 i tu jest problem gdyż koperty żadnej nie ma gdyż hasło
    przyszło SMS na numer telefonu do autoryzacji wskazany we wniosku.

    To samo jest napisane w regulaminie §27 ustęp 8 Hasło inicjujące jest
    przekazywane w specjalnie zabezpieczonej kopercie, uniemożliwiającej dostęp
    do niego przez osoby trzecie bez naruszania koperty.

    W umowie mamy zapis " Posiadacz oświadcza, że dla wymienionego w ust. 2
    Loginu otrzymał zamkniętą i nienaruszoną kopertę, która po otwarciu
    zawierała czytelne Hasło inicjujące. I jak tu podpisać taką nieprawdę.

    I teraz pytanie czy to hasło poznał ktoś już w banku tzn. otworzył kopertę i
    hasło wysłał SMS do mnie ?

    2. Umowa jest tak napisana że wynika z niej że umowę podpisałem w
    Poznaniu a nie korespondencyjnie (Ustawa o ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny)

    3. § 26 ustęp 2 Regulaminu: Uruchomienie neoBANK24 i neoSMS odbywa się w
    Placówkach neoBANKU na podstawie deklaracji ustnej Posiadacza. - czyli że
    nie da się zgodnie z regulaminem otworzyć tych usług przez Internet.

    4. W umowie jest wpisany inny numer telefonu do otrzymywania kodów SMS,
    podałem dwa numery jeden jako kontaktowy i drugi do potwierdzeń SMS (na ten
    nawet przyszedł SMS z pierwszym hasłem) ale w umowie już im się namieszało i
    do SMS wpisali kontaktowy.
    I nie ma informacji jak się zmienia w przyszłości numer telefonu czy trzeba
    biegać do oddziału banku ?

    5. Karta płatnicza która dostałem jest niespersonalizowana i przyszła w
    zwykłej kopercie na listy nawet koperta nie była zaklejona.
    Koperta z kartą włożona była wraz z innymi dokumentami z banku do większej
    koperty.

    6. Na pierwszej stronie ulotki jest informacja że PIN otrzymam w ciągu 7
    dni natomiast na drugiej stronie ulotki jest informacja że powinna być także
    dołączona koperta z kodem PIN której nie ma. Dziwne to jedna ulotka a dwie
    wykluczające się informacje. Akurat dzisiaj koperta z pinem przyszła.

    7. W § 11 Regulaminu: jest informacja : Nazwisko i imię do umieszczenia na
    karcie w pierwszej linii (max 21 znaków) w przypadku karty
    spersonalizowanej: i tu moje imię i nazwisko, a karta jest z napisem
    "NEOKONTO" czyli niespersonalizowana. To oni mogą według uznania wydać
    kartę spersonalizowaną lub niespersonalizowaną ?.

    8. Brak zaznaczonej odpowiedniej opcji w umowie aby było można otworzyć
    kolejne rachunki, korzystając z zapisu § 33 ustęp 1 Regulaminu: otwieranie
    rachunków


    Wynika mi z tego że te wszystkie umowy i regulaminy są stworzone dla potrzeb
    otwierania rachunku bezpośrednio w placówce banku i nie uwzględniają zgonie
    z ustawą możliwości otwarcia rachunku drogą korespondencyjną.

    Zaproponowana przez bank możliwość otwarcia rachunku zdalnie (wysyłają obie
    kopie umowy, jedną trzeba podpisać i odesłać + ksero 2 dokumentów
    tożsamości) jest według mnie zrobiona po partyzancku, najlepsze jest że
    przysyłają hasło inicjujące SMS gdzie nigdzie nie ma wzmianki o takiej
    możliwości.

    Po prostu ktoś ręcznie wypełnia te wszystkie dane i wysyła listem poleconym,
    koperty też zaadresowane ręcznie - nie umieją nadrukować na kopercie adresu.
    Wygląda to trochę mało profesjonalnie tak jakbym z domu to wysyłał.


    Czy nie podpisując tej umowy otrzymanej z banku wiążą mnie z bankiem jakieś
    inne zobowiązania np. samo złożeniu wniosku na ich stronie. Czy tylko na
    podstawie złożonego wniosku i nie podpisania umowy mogą ode mnie żądać
    zapłacenia jakiś kar np. za wydanie karty (niespersonalizowanej) koszt
    wyprodukowania jej specjalnie dla mnie wynosi 0.


    Jest też taka uwaga. W terminie 14 dni od otrzymania umowy posiadasz prawo
    do odstąpienia od niej. Aby odstąpić od umowy należy wypełnić załączony
    formularz odstąpienia od umowy i dostarczyć go do dowolnej placówki Banku
    lub wysłać na adres

    Jak rozumiem jeszcze żadnej umowy nie podpisałem to mogę spokojnie to
    olać.

    Pozdrawiam
















  • 2. Data: 2011-11-08 19:57:32
    Temat: Re: neoBANK - uważajcie co podpisujecie
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Zaproponowana przez bank możliwość otwarcia rachunku zdalnie (wysyłają
    > obie
    > kopie umowy, jedną trzeba podpisać i odesłać + ksero 2 dokumentów
    > tożsamości) jest według mnie zrobiona po partyzancku, najlepsze jest że
    > przysyłają hasło inicjujące SMS gdzie nigdzie nie ma wzmianki o takiej
    > możliwości.

    innymi slowy, niedostosowali dokumentow do aktualnej oferty i praktyki
    neobank jest bankiem spoldzielczym, jak na ten sektor mocno nowoczesnym,
    dopatrywalbym sie w tym przykladzie raczej niedbalstwa, anizeli celowego
    dzialania
    ale dobrze z Twojej strony, ze to punktujesz, moze te sprzecznosci nie sa
    zbyt istotne, tyle tylko, ze w pewnym momencie moze sie okazac, ze wystapi
    jakas watpliwosc dotyczaca powaznej rzeczy i bank ja zinterpretuje po
    swojemu

    > Czy nie podpisując tej umowy otrzymanej z banku wiążą mnie z bankiem
    > jakieś
    > inne zobowiązania np. samo złożeniu wniosku na ich stronie. Czy tylko na
    > podstawie złożonego wniosku i nie podpisania umowy mogą ode mnie żądać
    > zapłacenia jakiś kar np. za wydanie karty (niespersonalizowanej) koszt
    > wyprodukowania jej specjalnie dla mnie wynosi 0.

    jest taka mozliwosc, to zalezy od tego co juz podpisales
    malo prawdopodobne, abys zaciagnal jakies zobowiazanie, ale to Ty powinienes
    to wiedziec

    > Jak rozumiem jeszcze żadnej umowy nie podpisałem to mogę spokojnie to
    > olać.

    na Twoim miejscu, o ile oferta banku Ci odpowiada, wyslalbym powazny list do
    prezesa tego banku i opisalbym wszystkie niedorobki
    taki drobiazg jak adresowanie koperty recznie to sprawa wizerunku, ale
    zapisy wiazace strony to rzecz powazna
    akurat w tym banku spodziewalbym sie, ze wskazane przez Ciebie bledy zostana
    w realnym czasie poprawione



  • 3. Data: 2011-11-08 20:57:11
    Temat: Re: neoBANK - uważajcie co podpisujecie
    Od: "Konfabulator" <k...@N...gazeta.pl>

    Damian News <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Różnice miedzy dokumentami otrzymanymi z banku, regulaminem
    > a stanem faktycznym i złożonym wnioskiem

    Nie wiem jak było u Ciebie, ale u mnie zanim wysłano dokumenty skontaktował
    się pracownik banku i poinformował, że dokumenty będą takie, a nie inne i że
    hasło zostanie wysłane SMSem i że te postanowienia są wiążące i czy wyrażam na
    nie zgodę. Nie widzę tu specjalnych zagrożeń w opisanych sprawach, wszystko
    jest dość łatwe do udowodnienia w razie sporu, choć jak na razie od wielu
    miesięcy wszystko działa zgodnie z umową.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 4. Data: 2011-11-09 10:29:53
    Temat: Re: neoBANK - uważajcie co podpisujecie
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Tue, 08 Nov 2011 18:11:03 +0100, Damian News
    <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Jestem w trakcie otwierania rachunku w neoBANK-u[...]
    > Jest też taka uwaga. W terminie 14 dni od otrzymania umowy posiadasz
    > prawo
    > do odstąpienia od niej. Aby odstąpić od umowy należy wypełnić załączony
    > formularz odstąpienia od umowy i dostarczyć go do dowolnej placówki Banku
    > lub wysłać na adres
    >
    > Jak rozumiem jeszcze żadnej umowy nie podpisałem to mogę spokojnie to
    > olać.

    Dawno temu zamierzałem otworzyć rachunek w VW Banku. Jednak w trakcie
    procesu zakładania rachunku bank mnie wkurzył i stwierdziłem, że nie będę
    korzystał z ich usług. Moim zdaniem umowa nie była zawarta, lecz po paru
    latach dostałem z banku informację o wprowadzeniu opłat za rachunek.
    Odpisałem im, że wg mnie rachunku u nich nie posiadam, lecz na pewno nie
    zgadzam się na opisane zmiany. Odpisali, że wg nich rachunek miałem
    otwarty a ponieważ nie wyraziłem zgody na zmiany to mi go zamknęli.

    W Twoim wypadku może lepiej wysłać do nich poleconym pismo z informacją,
    że rezygnujesz z ich usług i umowy nie podpiszesz.

    Matt


  • 5. Data: 2011-11-09 21:26:30
    Temat: Re: neoBANK - uważajcie co podpisujecie
    Od: "Damian News" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    >> Różnice miedzy dokumentami otrzymanymi z banku, regulaminem
    >> a stanem faktycznym i złożonym wnioskiem
    >
    > Nie wiem jak było u Ciebie, ale u mnie zanim wysłano dokumenty
    > skontaktował
    > się pracownik banku i poinformował, że dokumenty będą takie, a nie inne i
    > że
    > hasło zostanie wysłane SMSem i że te postanowienia są wiążące i czy
    > wyrażam na
    > nie zgodę. Nie widzę tu specjalnych zagrożeń w opisanych sprawach,
    > wszystko
    > jest dość łatwe do udowodnienia w razie sporu, choć jak na razie od wielu
    > miesięcy wszystko działa zgodnie z umową.
    >

    To że hasło inicjujące wyślą SMS to wiedziałem ale że są takie rozbieżności
    w dokumentach ze stanem faktycznym to mnie nikt nie uprzedził. Widać dopiero
    wprowadzają te usługi i takie błędy im się zdarzają. Trzeba będzie wykonać
    telefon i zobaczymy co odpowiedzą.

    Pozdrawiam


  • 6. Data: 2011-11-09 21:30:07
    Temat: Re: neoBANK - uważajcie co podpisujecie
    Od: "Damian News" <b...@p...onet.pl>


    Witam,

    Dawno temu zamierzałem otworzyć rachunek w VW Banku. Jednak w trakcie
    procesu zakładania rachunku bank mnie wkurzył i stwierdziłem, że nie będę
    korzystał z ich usług. Moim zdaniem umowa nie była zawarta, lecz po paru
    latach dostałem z banku informację o wprowadzeniu opłat za rachunek.
    Odpisałem im, że wg mnie rachunku u nich nie posiadam, lecz na pewno nie
    zgadzam się na opisane zmiany. Odpisali, że wg nich rachunek miałem
    otwarty a ponieważ nie wyraziłem zgody na zmiany to mi go zamknęli.

    W Twoim wypadku może lepiej wysłać do nich poleconym pismo z informacją,
    że rezygnujesz z ich usług i umowy nie podpiszesz.


    W sumie racja, najpierw do nich zadzwonię zobaczę co odpowiedzą a potem
    wyślę im to wszystko z powrotem. Najgorsze jest niestety to że wszystko
    trzeba załatwiać w oddziale banku no może da się to załatwić listem
    poleconym ale chyba szkoda czasu i nerwów na późniejsze problemy z tym
    związane.

    Pozdrawiam


  • 7. Data: 2011-11-09 21:40:52
    Temat: Re: neoBANK - uważajcie co podpisujecie
    Od: "Damian News" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    >
    > innymi slowy, niedostosowali dokumentow do aktualnej oferty i praktyki
    > neobank jest bankiem spoldzielczym, jak na ten sektor mocno nowoczesnym,
    > dopatrywalbym sie w tym przykladzie raczej niedbalstwa, anizeli celowego
    > dzialania
    > ale dobrze z Twojej strony, ze to punktujesz, moze te sprzecznosci nie sa
    > zbyt istotne, tyle tylko, ze w pewnym momencie moze sie okazac, ze wystapi
    > jakas watpliwosc dotyczaca powaznej rzeczy i bank ja zinterpretuje po
    > swojemu
    >

    Dokładnie też myślę że niedostosowali regulaminów, dokumetów i procedór do
    nowej oferty, ale wolę się zabezpieczyć żeby potem nie mieć problemów.

    > na Twoim miejscu, o ile oferta banku Ci odpowiada, wyslalbym powazny list
    > do prezesa tego banku i opisalbym wszystkie niedorobki
    > taki drobiazg jak adresowanie koperty recznie to sprawa wizerunku, ale
    > zapisy wiazace strony to rzecz powazna
    > akurat w tym banku spodziewalbym sie, ze wskazane przez Ciebie bledy
    > zostana w realnym czasie poprawione

    Nie sadze żeby prezes sie przejął moimi wypocinami. A co do oferty to
    myśłałem o założeniu u nich lokat fajne % i kapitalizacja dzienna ale
    wczytując sie w regulamin znalazłem cos takiego:

    21. [Oprocentowanie Lokaty]
    1. Lokata moSe być oprocentowana według stopy procentowej stałej lub
    zmiennej.
    2. Odsetki naliczane są od dnia wniesienia wkładu na Lokatę do dnia
    poprzedzającego wypłatę środkow zgromadzonych na Lokacie włącznie.

    3. Odsetki kapitalizowane są na koniec okresu umownego Lokaty.

    I bądź tu mądry.

    Pozdrawiam.



  • 8. Data: 2011-11-27 11:34:48
    Temat: Re: neoBANK - uważajcie co podpisujecie
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 8 Nov 2011 18:11:03 +0100, "Damian News"
    <b...@p...onet.pl> wrote:


    >Po prostu ktoś ręcznie wypełnia te wszystkie dane i wysyła listem poleconym,
    >koperty też zaadresowane ręcznie - nie umieją nadrukować na kopercie adresu.
    >Wygląda to trochę mało profesjonalnie tak jakbym z domu to wysyłał.
    Wygląda to tak jakby o każdego Klienta ktoś dbał, osobiście pisząc do
    niego a nie wysyłając z automatu :) Poczta Polska chyba nawet oferuje
    taką usługę ręcznego adresowania kopert i ręcznego naklejania znaczków
    - w opozycji do automatów frankujących.


    WAM
    --
    mezrom dan ysazcw -> www.nadmorze.pl <- wczasy nad morzem

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1