  • 21. Data: 2009-02-23 11:09:10
    Temat: Re: nieaktywne konto bankowe
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 12:03:46 +0100, zly napisał(a):

    > Hmm, sam ten zapis tez mi sie wydaje nie wiele wart. Nie kazdy musi miec
    > komputer, internet etc.

    Ale jeśli podpiszesz umowę, zgodnie z którą wiążące są takie
    powiadomienia to nikogo nie obchodzi czy masz komputer czy go nie masz.

    > Tak mi sie wlasnie skojarzylo. nawet wojsko musi miec potwierdzenie, ze
    > ktos odebral bilecik, zeby moc go wcielic. Dopoki nie dostarcza listu,
    > nie wciela cie (inna sprawa, ze potem wszczynaja postepowania etc)

    Super ;-) masz jeszcze jakieś kreatywne skojarzenia?
    Podpowiem Ci: wyrok sądowy musi zostać ogłoszony, sporządzony i jeszcze
    dostać klauzulę wykonalności, zanim pójdzie do egzekucji. Jakieś wnioski
    dla sprawy będącej przedmiotem bicia piany? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2009-02-23 11:44:48
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 23, 12:03 pm, zly <b...@N...fm> wrote:

> [...]
    > ktos odebral bilecik, zeby moc go wcielic. Dopoki nie dostarcza listu, nie
    > wciela cie (inna sprawa, ze potem wszczynaja postepowania etc)

    Nie przekraczajmy pewnych granic smiesznosci. Nie wszystko na swiecie
    musi byc wyslane poleconym z ZPO zeby nabralo mocy prawnej.

  • 23. Data: 2009-02-23 12:34:28
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 11:07:33 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Zapoznałeś się z przepisami, które Ci wskazałem?
    > Masz komórkę? U operatora, któremu zdarzyło się zmienić regulamin?
    > Dostałeś na ten temat list polecony?

    Przejrzalem, nie do konca rozumiem ktora czesc mialaby dotyczyc sprawy.
    "Ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne
    warunki umów, wzory umów, regulaminy wiążą drugą stronę, jeżeli zostały jej
    doręczone przy zawarciu umowy."

    Zmiana regulaminu nie zostala mu doreczona. To na dzien dobry. Zmiana
    regulaminu, to chyba nie to samo co rozpoczecie naliczania oplat.

    Zreszta dyskusja bez sensu, bo poki co to teoretyzowanie. Komus w oko wpadl
    moze wyrok w podobnej sprawie?
    --

    marcin

  • 24. Data: 2009-02-23 12:46:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 13:34:28 +0100, zly napisał(a):

    > Zmiana regulaminu nie zostala mu doreczona. To na dzien dobry. Zmiana
    > regulaminu, to chyba nie to samo co rozpoczecie naliczania oplat.

    Zmiana regulaminu następuje w momencie określonym przez art. 61 par. 1 kc.

    "Zmiana stosunku prawnego o charakterze ciągłym przez związanie stron
    umowy wzorcem wydanym w czasie jej trwania (art. 385 § 3 k.c., obecnie
    art. 384(1) k.c.) następuje dopiero z chwilą bezskutecznego upływu okresu
    wypowiedzenia, chyba że umowa zawiera odmienne uregulowania albo gdy po
    zakomunikowaniu wzorca strony postanowiły inaczej." (wyrok SN z
    2002.12.18, IV CKN 1616/00)

    "1. Zatwierdzona przez Prezesa URE taryfa cen energii stanowi wzorzec
    umowny w rozumieniu art. 384 k.c., którym strony są związane.
    2. Jeżeli nowa taryfa wchodzi w życie w trakcie obowiązywania umowy o
    dostawę energii, o tym od kiedy wiąże strony decydują przede wszystkim
    postanowienia umowy." (wyrok SN z 2007.03.16, III CSK 388/06)

    "1. Zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. - Prawo bankowe
    (Dz. U. nr 4, poz. 21) banki mogą wydawać regulaminy w zakresie
    spełnionych czynności usługowych, a postanowienia tych regulaminów są dla
    stron wiążące, o ile umowa stron nie ustaliła nadmiernych praw i
    obowiązków." (wyrok SA w Katowicach z 1992.05.27, I ACr 217/92)

  • 25. Data: 2009-02-27 08:50:27
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Powiedz to osadzonym i skazanym zaocznie ;-)
    JaC

    -----