  • 21. Data: 2004-06-17 13:46:17
    Temat: Re: nieprawidlowe nazwisko - final
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Tak jest. Ja rzondzem, ja wymagam.

    Nie ma w umowie, to wymagam. Dziwne nie?

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 22. Data: 2004-06-17 13:47:45
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Poważnie? Chyba zacznę czytać umowy z bankami :-)

    Poważnie. A tak przy okazji, to najwyższy czas ;-))))

    > A co do meritum: dojdziemy do absurdu gdy Chińczyk, Arab,... będą chcieli
    > założyć konto w polskim banku.
    >
    > IMO transliteracja jest tu dopuszczalna.

    O ile jest w umowie. Jak nie ma, to już problem banku.

  • 23. Data: 2004-06-17 13:48:17
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Nie ma w umowie, to wymagam. Dziwne nie?

    MSPANC: kwiatów przy każdej wizycie w oddziale też wymagasz? :-)

    Jacek

  • 24. Data: 2004-06-17 13:54:56
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > MSPANC: kwiatów przy każdej wizycie w oddziale też wymagasz? :-)

    Kwiatów to wymagam od mojej lepszej połowy a nie od banku ;-))))) . Wymagam
    tylko tego, że jak się nazywam "Kowalska" i podpisuję umowę jako "Kowalska",
    to na karcie też będzie "Kowalska". Za dużo wymagam?

  • 25. Data: 2004-06-17 13:57:19
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Kwiatów to wymagam od mojej lepszej połowy a nie od banku ;-))))) . Wymagam
    > tylko tego, że jak się nazywam "Kowalska" i podpisuję umowę jako "Kowalska",
    > to na karcie też będzie "Kowalska". Za dużo wymagam?

    Jeśli chodzi o kwiaty, to z pewnością nie :-)

    Jacek

  • 26. Data: 2004-06-17 13:57:49
    Od: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com>

    Chińczyk, Arab to pestka, w tych wypadkach siłą rzeczy i tak nazwiska
    zapisuje się w obcym alfabecie i transkrypcji europejskiej, bez
    diakrytyków - ale nazwiska z krajów posługujących się alfabetem łacińskim ze
    znakami diakrytycznymi to już jednak jest problem - i to nie tylko kultury
    czy szacunku dla klienta, ale również poprawnej identyfikacji. Dlatego dziwi
    mnie, że systemy bankowe za setki milionów nie posługują się unikodem. Bo
    to, że pani Krysia z wyciągów nie umie otworzyć tablicy znaków w windzie to
    już żałość i wstyd (skoro aby dostać tę pracę musi znać trzy języki obce,
    mieć dwa fakultety, MBA i doktorat renomowanej uczelni)

    T.

  • 27. Data: 2004-06-17 14:01:34
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > To że Ty "nie płaczesz" nie oznacza, że ktoś nie ma prawa do tego, aby bank
    > poprawnie zapisał nazwisko na karcie. Zwłaszcza, że zmiana nazwiska
    > dokonywana jest jednostronnie i bez żadnej podstawy prawnej. Możliwości
    > "techniczne" banków mam w "głębokim" poważaniu.

    Iii, gdzie prawo specyfikuje że na karcie ma być nazwisko...
    W niektórych bankach możesz sobie zrobić kartę podpisaną 'Pan Kleks'.

    A przy całej tej dyskusji mam wrażenie żę niedługo pójdziesz do sądu
    przeciwko jakiemuś bankowi wydającemu kartę w kolorach czerwieni i
    zieleni, z twierdzeniem iż dyskryminuje dyslektyków. Puknij się w
    czoło i ciesz się iż nie masz prawdziwych problemów. A umlaut domaluj
    sobie flamastrem.

  • 28. Data: 2004-06-17 14:05:42
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Dlatego dziwi mnie, że systemy bankowe za setki milionów nie
    > posługują się unikodem.

    Weź pod uwagę, że spora część spośród obecnie używanych systemów
    bankowych (może nie jako całość ale jako rozmaite elementy)
    powstawało, gdy unicode jeszcze nie było.

    Aha: na miejscu banku rozpatrującego taką reklamację po prostu
    poprosiłbym o okazanie karty, wyjął niezmywalny pisak i domalował te
    brakujące umlauty. Estetyka karty reklamowaniu już nie podlega.

  • 29. Data: 2004-06-17 14:06:49
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

> [...]
    "Kowalska",
    > to na karcie też będzie "Kowalska". Za dużo wymagam?

    Jeśli pan Müller, który jest Niemcem, posiada również polskie
    obywatelstwo i w polskim paszporcie ma Muller, to w Polsce
    on się nazywa Muller, a nie Müller. Sarpedon zdaje się nie napisał,
    jakie polskie dokumenty posiada i co w nich ma.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 30. Data: 2004-06-17 14:25:22
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Iii, gdzie prawo specyfikuje że na karcie ma być nazwisko...
    > W niektórych bankach możesz sobie zrobić kartę podpisaną 'Pan Kleks'.

    W których niby?

> [...]
    > zieleni, z twierdzeniem iż dyskryminuje dyslektyków. Puknij się w
    > czoło i ciesz się iż nie masz prawdziwych problemów. A umlaut domaluj

    Masz złe wrażenie. Skoro bank dostarcza mi rubrykę we wniosku o kartę do
    wpisania mojego nazwiska, to oczekuję że wpisawszy Kowalska na karcie będzie
    Kawalska a nie Kowalczyk np.