  • 1. Data: 2010-03-10 08:31:17
    Temat: notowania jednolite
    Od: Justin Starlight <j...@g...pl>

    Hej,

    szukałem trochę po sieci, ale nie znalazłem dobrego przykładu jak kupić
    akcje oparte o system notowań jednolitych. Nigdy nie
    kupowałem/posiadałem akcji które są w tym systemie notowane. Wiem o co w
    nim z grubsza chodzi, zastanawia mnie jedynie fakt ciągle skaczących cen
    zleceń kupna i sprzedaży i jak to się ma potem przy fixingu? Jeśli macie
    jakieś wskazówki jak kupić akcje tak notowane, żeby nie przepłacić, ale
    też żeby transakcja została zrealizowana, to bardzo proszę.
    pozdrawiam
    js

  • 2. Data: 2010-03-10 11:07:05
    Temat: Re: notowania jednolite
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    Użytkownik "Justin Starlight" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś wskazówki jak kupić akcje tak notowane, żeby nie przepłacić, ale
    > też żeby transakcja została zrealizowana, to bardzo proszę.

    Bardzo trudno znaleźć, szukałem całe 15 sekund
    http://www.gpw.pl/gpw.asp?cel=inwestorzy&k=2112&i=/o
    gieldzie/warset/jednolite&
    sky=1

  • 3. Data: 2010-03-10 12:00:45
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    Justin Starlight wrote:

    > żeby nie przepłacić, ale
    > też żeby transakcja została zrealizowana,

    Eeech, gdyby ja znał na to przepis to byłbym bogaty :)

    Ja nie wiem jaki w ogóle jest sens grać na jednolitych. Przecież to ma
    zerową płynność. No chyba, że ktoś inwestuje bardzo długoterminowo.

  • 4. Data: 2010-03-10 12:40:06
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Ja nie wiem jaki w ogóle jest sens grać na jednolitych. Przecież to ma
    > zerową płynność. No chyba, że ktoś inwestuje bardzo długoterminowo.

    Tylko jakimś dziwnym cudem 99% transakcji długoterminowych wynika nie z
    tego, że ktoś tak lubi, tylko że w krótkim terminie nie wyszło ;)
    Dombrek

  • 5. Data: 2010-03-10 13:04:02
    Od: "DJ \(Dominik\)" <d...@a...pl>

    Zależy jakie kto ma ustalenia dotyczące zarządzania kapitałem.
    Ryzykując np 3% portfela na transakcję i pakując sie na taką kwotę, to nawet
    jak spółka pójdzie do piachu, dil jest w ramach słusznego MM.

    DJ

  • 6. Data: 2010-03-10 14:59:40
    Od: Justin Starlight <j...@g...pl>

    kigam pisze:
    > Użytkownik "Justin Starlight" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo trudno znaleźć, szukałem całe 15 sekund
> [...]

    dzięki o szybki kigramie, akurat bardziej mi chodziło o praktyczne
    podejście do tematu (tak jak koledzy poniżej), to co mi podkleiłeś to
    też znalazłem...w 5 sekund :)
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-03-10 15:00:42
    Od: Justin Starlight <j...@g...pl>

    DJ (Dominik) pisze:
> [...]
    > Ryzykując np 3% portfela na transakcję i pakując sie na taką kwotę, to nawet
    > jak spółka pójdzie do piachu, dil jest w ramach słusznego MM.

    Dzięki, to jest dobre podejście :)

  • 8. Data: 2010-03-10 16:55:48
    Od: "kigam" <p...@g...com>

> [...]
    > >

    > dzięki o szybki kigramie, akurat bardziej mi chodziło o praktyczne
    > podejście do tematu (tak jak koledzy poniżej), to co mi podkleiłeś to

    W takim razie po co było twoje pytanie?

  • 9. Data: 2010-03-10 17:01:19
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Dzięki, to jest dobre podejście :)

    Oczywiście pod warunkiem, że deal jest tego wart, bo największy problem jest
    wtedy, kiedy na spółce nic się nie dzieje przez parę lat. Jeśli faktycznie
    spółka była upatrzona z jakichś solidnych przyczyn, to warto, ale jako wybór
    jednej z wielu i akurat ta konkretna jest handlowana na 2-fix, to lepiej
    sobie odpuścić.
    Dombrek

  • 10. Data: 2010-03-10 19:52:27
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Dombrek wrote:

    > Tylko jakimś dziwnym cudem 99% transakcji długoterminowych wynika nie z
    > tego, że ktoś tak lubi, tylko że w krótkim terminie nie wyszło ;)
    > Dombrek

    Skąd masz takie dane? Sam robiłeś badania? Jakie były parametry badań? Gdzie
    można znaleźć wyniki tych badań? Eeee nie. Sam wymyśliłeś te liczbę. To taki
    królik z kapelusza. Popychasz pierdy bo to fajnie na liście wygląda i Ty
    robisz się od razu dobrze poinformowany profesjonalista.