  • 1. Data: 2008-11-06 08:49:15
    Temat: nowe konto w TBP - 6,75%
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    konto hybrydowe, oprocentowanie 6,75%; 10 zł opłaty za m-c, przelewy po
    50gr....
    http://prnews.pl/toyota-bank-polska/konto-hybrydowe-
    w-toyota-bank-34860.html

    moznaby policzyć komu bardziej opłaca się to niż np. konto w eurobanku (przy
    założeniu, że konto służy głównie do oszczędzania); jak będę miał chwilę to
    przeliczę ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2008-11-06 09:09:51
    Temat: Re: nowe konto w TBP - 6,75%
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    licząc na szybko: przy zdeponowanych min. 18kzł bardziej opłaca się
    "przechowywać" pieniądze w TBP (pomijam kwestie związane z wypłatami,
    funkcjonalnością itp...) niż w Eurobanku ;-)

    odsetki brutto (za 30 dni) wyniosą ok. 90 zł w Eurobanku i 100 zł w TBP

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-11-06 11:38:40
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > funkcjonalnością itp...) niż w Eurobanku ;-)
    >
    > odsetki brutto (za 30 dni) wyniosą ok. 90 zł w Eurobanku i 100 zł w TBP

    Moim zdaniem, 8 zl netto na miesiac dla kogos, kto dysponuje kwota
    18.000 PLN na rachunku a'vista, to szczegol nie warty, aby mu w ogole
    poswiecac swoj czas.
    Mnozenie kont oznacza koniecznosc przechowywania dodatkowych
    dokumentow (umowy), pamietania hasel itd. itp.

  • 4. Data: 2008-11-06 13:26:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > poswiecac swoj czas.
    > Mnozenie kont oznacza koniecznosc przechowywania dodatkowych
    > dokumentow (umowy), pamietania hasel itd. itp.

    pokazałem tylko granicę opłacalności jednego lub drugiego rozwiązania:
    1. dla osób dopiero planujących założenie konta,
    2. dla tych, którzy posiadają wielokrotnie wyższe aktywa niż w
    przykładzie...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-11-06 20:55:58
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > pokazałem tylko granicę opłacalności jednego lub drugiego rozwiązania:
    > 1. dla osób dopiero planujących założenie konta,
    > 2. dla tych, którzy posiadają wielokrotnie wyższe aktywa niż w
    > przykładzie...

    Zgadza się, informacja jest zawsze pożyteczna. Ale i ja chcę dalej
    'urealnić':

    1 + 2) bardzo nieliczne są przypadki, aby ktoś, kto nie ma jeszcze
    konta (zapewne osoba w wieku szkolnym lub student) posiadał
    jednocześnie aktywa wielokrotnie wyższe niż 18000. Uściślając, ktoś,
    kto posiada takie aktywa, najprawdopodobniej: albo jest starszy,
    zarabia i na 99% posiada już od dawna konto; albo jest co prawda
    młody, ale skoro obraca takimi aktywami, też zapewne ma już konto
    (młodzi chyba mają mniejsze opory w zakładaniu kont w bankach niż
    starsi).

    Reasumując: pewnie w naszym kraju znajdzie się jakaś grupka osób
    spełniających 1+2, ale realnie patrząc będzie to bardzo nieliczna
    grupka. Podejrzewam natomiast, że większość klientów, których
    zdobędzie tym kontem bank, postąpi po prostu pod wpływem emocji. Zimna
    analiza nie jest tu zachęcająca.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-11-06 21:04:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > grupka. Podejrzewam natomiast, że większość klientów, których
    > zdobędzie tym kontem bank, postąpi po prostu pod wpływem emocji. Zimna

    Zgadzam się, że klienci masowo nie będą przenosić pieniędzy z innych
    banków, bo ta oferta na kolana nie powala. Jednak znajdą się tacy,
    którzy z takiego lub innego powodu nie są zadowoleni ze swojego obecnego
    banku. Jeżeli dodatkowo posiadają kilka złotych to mogą wziąć pod uwagę
    również ofertę TBP...

    --
    pozdrawiam
    RobertS