  • 51. Data: 2022-03-14 10:35:38
    Temat: Re: nowe stanowisko KNF w sprawie liczenia zdolności kredytowej
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 12.03.2022 o 13:36, Kamil Jońca pisze:

    > Ale jak dochodzi do egzekucji to tym dogadaniem można się podetrzeć.
    > Małżeństwem nie.
    > KJ

    wynajmować czy brać kredyt można razem lub osobno, ślub niewiele tutaj
    zmienia

    ale wycofanie się z kredytu to już problem, bo jest to zobowiązanie
    solidarne

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 52. Data: 2022-03-14 10:38:24
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 13.03.2022 o 20:52, Zdzichu500 pisze:

    > Trochę bardziej skomplikowana sytuacja jak się kupuje mieszkanie na
    > kredyt i ktoś zostanie w razie czego z mieszkaniem a ktoś bez niczego i
    > tutaj by się przydało zakupienie razem. I w razie czego mieć jakieś
    > prawa do lokalu. Komplikuje to co prawda rozstanie ale nie wiem czy
    > bardziej niż rozwód.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Zdzichu

    dla banku nie ma znaczenia kto został i mieszka, a kto nie...kredyt jest
    solidarny i dopóki jeden drugiego nie spłaci to bank może ściągać ratę
    od dowolnej osoby czyli przykład:

    strony się dogadały, że jeden zostaje w mieszkaniu i spłaca raty, ale
    jednak tego nie robi, to bank może windykować z dochodu nawet tego,
    który (wg ich umowy) nie mieszkał

    windykacja z majątku to już ostateczność

  • 53. Data: 2022-03-14 10:41:18
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 12.03.2022 o 13:04, Zdzichu500 pisze:

    > W większości tak. Nawet znajomy prowadzący firmę budowlaną mówił, że nie
    > chcą pracować na czarno ani mieć na umowie np. minimalnej a resztę "pod
    > stołem". Takie czasy się już skończyły. Ale to było przed wojną. Teraz
    > może być inaczej.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Zdzichu

    ale czy będzie?

    niedawno znajomy szukał pracy, jako kierowca ciężarówki, ofert ponoć
    dużo, ale każda na zasadach "szczególnych" = minimum na konto a reszta w
    kopercie, i ta reszta oczywiście znacznie większa niż oficjalne
    wynagrodzenie

  • 54. Data: 2022-03-14 11:14:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 21:11:26 +0100, Robert_DF wrote:
> [...]
    paszportem (być może unieważnionym).

    > kilka dni temu rozmawiałem z jednym Ukraińcem, pytam dlaczego nie
    > wracasz, przecież powinieneś
    >
    > wrócę jak to się skończy
    > czyli jak ktoś inny za ciebie tę wojnę wygra?
    > obraził się...

    Ja tam slyszalem o taki, co czeka na telefon z powrotem.
    Bo na razie, to nie wiadomo, czy sie karabin dla niego znajdzie ...

    J.

  • 55. Data: 2022-03-14 11:15:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Mar 2022 09:26:18 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Mnie nauczyli że pytać "dlaczego nie robisz?" ma prawo ten co robi.

    W tym przypadku moze i dobrze uczyli, ale w innych niekoniecznie.

    J.

  • 56. Data: 2022-03-14 11:18:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Mar 2022 13:01:08 +0100, Zdzichu500 wrote:
    > Witam

    > Chyba większość ludzi te wytyczne traktuje dość wybiórczo. W każdym
    > razie wśród znajomych większość par mieszkała razem przed ślubem.

    Czasy sie zmienily.
    W tym i finansowe.

    > To tylko formalność. Przecież można się jakoś dogadać na wspólne
    > wynajmowanie. Formalnie jest na jedną osobę a druga płaci połowę czy
    > jakoś podobnie.

    a) a co z meldunkiem? No dobra, malo potrzebny.
    b) a jak sie pokłócą i rozejdą ?

    J.

  • 57. Data: 2022-03-14 11:21:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2022 10:38:24 +0100, Robert_DF wrote:

> [...]
    >
    > strony się dogadały, że jeden zostaje w mieszkaniu i spłaca raty, ale
    > jednak tego nie robi, to bank może windykować z dochodu nawet tego,

    Zakladajac chyba, ze umowa kredytowa jest wspolna.

    > windykacja z majątku to już ostateczność

    Druga nie moze odmowic splaty i niech licytują mieszkanie?

    Pewnie nie, wiec musi emigrowac lub rzucic prace i poczekac az
    zlicytują?

    J.

  • 58. Data: 2022-03-14 11:23:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Mar 2022 17:53:42 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Moment, moment. A jakaś podstawa? Wspólne mieszkanie jako grzech?
    > Jaki dokładnie i gdzie to jest ujęte?

    Ksiedza spytaj.
    Obecnie maja problem powszechny :-)

    > Dlaczego?

    J.

  • 59. Data: 2022-03-14 11:27:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Mar 2022 10:12:12 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > O rany, przecież nie mieszkają razem dla oszczędności (choć to też) tylko żeby
    wygodnie i bez świadków wymieniać płyny ustrojowe.
    > A to już podpada pod 6. przykazanie.
    [...]
    > Jak razem mieszkają to i tak już wszyscy wiedzą.

    A to chyba nie jest argument dla biurokracji, nawet koscielniej.
    Zapowiedzi musza byc.

    > Nawet jak w parafii mieszka 40k ludzi co się w ogóle nie znają, bo nowe bloki po
    700 mieszkań, z czego ponad połowa to hotel ;>
    > Dobrze, że nie dodali, że się nie mówi, żeby nie siać zgorszenia ;>

    Zaczelo sie mowic o osiedlach katolickich ... na razie chyba bez
    podstaw formalnych :-)

    J.

  • 60. Data: 2022-03-14 11:52:47
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.03.2022 o 11:21, J.F pisze:

    > Zakladajac chyba, ze umowa kredytowa jest wspolna.
    skoro kupują razem (na kredyt) to nie może być inaczej

    > Druga nie moze odmowic splaty i niech licytują mieszkanie?

    nie, windykować jest znacznie łatwiej z wynagrodzenia niż majątku

    > Pewnie nie, wiec musi emigrowac lub rzucic prace i poczekac az
    > zlicytują?

    niestety, albo się dogadać