  • 1. Data: 2008-05-03 10:49:21
    Temat: oddalenie wniosku o wpis do hipoteki
    Od: "ISIA" <i...@p...onet.pl>

    [Wyslalam juz takiego posta na pl.soc.prawo, ale tutaj moze ktos zna taka
    sytuacje z doswiadczenia]

    Moze komus juz sie zdarzyl taki przypadek, moze poradzicie co zrobic, bo nie
    mam pojecia na co sie powolac, zeby to bylo skuteczne. Musze zlozyc skarge
    na postanowienie o oddaleniu wniosku o wpis do hipoteki i mam na to bardzo
    malo czasu, bo nieopatrznie odebralam zawiadomienie z sadu 30 kwietnia
    wieczorem :-(

    Sprawa:
    4 stycznia (piatek) - podpisalam umowe notarialna kupna mieszkania
    7 stycznia - podpisalam umowe kredytowa w banku
    9 stycznia - zlozylam w sadzie wniosek o wpis hipoteki ustanowionej na rzecz
    banku
    11 stycznia - notariusz zlozyl wniosek o wpis prawa wlasnosci

    No i wlasnie dostalam postanowienie o oddaleniu wniosku o wpis do hipoteki,
    w ktorym sad stwierdza ze poniewaz moc prawna wpisu biegnie od dnia
    zlozenia wniosku, zatem skladajac 9 stycznia wniosek nie bylam osoba
    uprawniona do zlozenia wniosku.
    (na podstawie art.29 ustawy z dnia 6 lipca 1982 o ksiegach wieczystych i
    hipotece, DzU nr 19 poz 147 z pozniejszymi zmianami oraz w trybie art art
    626 9 kpc)

    I tyle. Rece mi opadly, no bo w swietle faktow to naprawde nie ma sie do
    czego przyczepic... Co prawda IMO notariusz nie dopelnil obowiazkow, bo na
    podstawie ustawy o notariacie mial 3 dni na dostarczenie wniosku do sadu,
    ale to nie zmienia faktow. Co mam im napisac? ' Wysoki Sadzie, uprzejmie
    prosze o potraktowanie mojego wniosku jakby wplynal 11 stycznia' ;-(
    Czy w ogole nie skladac skargi tylko nowy wniosek?
    (a nawet nie chce mi sie myslec jak w banku zareaguja...)

    Za wszelka pomoc i podpowiedz serdecznie dziekuje.

    Pozdrawiam
    ISIA, w rozpaczy

  • 2. Data: 2008-05-03 14:30:17
    Temat: Re: oddalenie wniosku o wpis do hipoteki
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    ISIA pisze:
> [...]
    > Czy w ogole nie skladac skargi tylko nowy wniosek?
    > (a nawet nie chce mi sie myslec jak w banku zareaguja...)
    Ja właśnie bym tak zrobił + wniosek o szybkie dokonanie wpisu

  • 3. Data: 2008-05-05 09:14:23
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jakby co, to złóż krótką skargę w sądowym terminie ze wzmianką, że uzasadnienie
    przedstawisz w terminie późniejszym.
    JaC

    -----