  • 1. Data: 2004-11-14 10:52:58
    Temat: odkladanie pieniedzy dla dziecka?
    Od: "StGo" <s...@t...pl>

    Witam,
    prosze o jakas podpowiedz do tematu.
    Mianowicie mysle o czyms takim jak PKO/CREDIT SUISSE,
    kupuje tam jednostki za 50 PLZ miesiecznie (przez kilka lat zawsze cos sie
    uzbiera-jak bedzie odpowiednia cena).
    Chce cos takiego zalozyc za posrednictwem mBanku
    Moze ktos mi podpowiedziec, jaki fundusz proponujecie i dlaczego?
    Pozdrawiam
    Staszek

  • 2. Data: 2004-11-15 13:14:34
    Temat: Re: odkladanie pieniedzy dla dziecka?
    Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl>

    "StGo" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > Mianowicie mysle o czyms takim jak PKO/CREDIT SUISSE,
    > kupuje tam jednostki za 50 PLZ miesiecznie (przez kilka lat zawsze

    Taaak... jak miałem z 5 lat, moi rodzice coś takiego założyli.
    Zadeklarowali odkładanie 200zł miesięcznie co przy zarobkach rzędu
    5000 było kwotą wcale niemałą. Jak miałem lat ok. 10, pamietam, jak
    wspólnie z mamą, w ramach dokształcania się z matematyki liczyliśmy,
    ile mi się uzbiera, jak będę już pełnoletni. Szczegółów nie pamietam,
    ale zdaje się, że spokojnie miało starczyć na samochód i jeszcze
    trochę zostawało nawet.
    Po ukończeniu 18 roku życia i otrzymaniu dowodu, poszedłem do 'pekało'
    i zlikwidowałem lokatę. Za otrzymane pieniądze 4 piwa kupiłem, reszta
    starczyła na wchodzący wtedy na polski rynek szał: "chipsy".
    Tak, ja wiem, wtedy była zła komuna i złe rządy, teraz zaś jest dobra
    demokracja i perfekcyjne rządy, ale mimo wszystko chyba wolałbym
    zainwestowac te pieniądze w coś odrobinkę mniej długoterminowego. I z
    większą gwarancją zysku.

    J.