  • 1. Data: 2009-10-13 19:50:19
    Temat: [mBank] odsetki na karcie kredytowej
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    Interesuje mnie, jak mBank liczy odsetki na karcie kredytowej.

    Było tak: 2 października bank naliczył opłatę za używanie karty (25
    zł), którą zawiesił, ponieważ nie było środków na eKoncie. 5
    października był termin spłaty zadłużenia (1500 zł) i na eKonto wpłynęła
    taka kwota, jednak bank pobrał z eKonta zawieszoną opłatę. W tej
    sytuacji na koncie zostało 1475 zł i tyle też spłacono zadłużenia (o
    wiele więcej niż kwota minimalna). W związku z tym tego dnia pozostało
    do spłaty 25 zł, których nie można było spłacić z powodu braku środków
    na eKoncie. 25 zł wpłynęło na eKonto 6 października i tego dnia została
    spłacona całość zadłużenia z ostatniego wyciągu.

    Po tygodniu nadszedł kolejny wyciąg i w nim pojawiła się pozycja
    "odsetki" na kwotę ok. 35 zł. To, że się pojawią odsetki, to było
    wiadomo, ale dlaczego aż 35 zł? Oprocentowanie kredytu jest 20%, czyli
    20% od 35 zł to jest 7 zł w skali roku, czyli 2 grosze za jeden dzień.
    Czegoś nie wiem, źle rozumiem, czy nie tak naliczyli? Jak to jest z
    odsetkami od niespłaconej części zadłużenia?

  • 2. Data: 2009-10-13 19:58:00
    Temat: Re: [mBank] odsetki na karcie kredytowej
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    notveryoldman pisze:
    > Jak to jest z
    > odsetkami od niespłaconej części zadłużenia?

    Jak nie spłacisz całości to odsetki lecą od całości do dnia spłaty i
    potem są naliczane od reszty niespłaconej. Więc masz od 1500zł do dnia
    spłaty i od 25zł do kolejnego wyciągu.

    --
    Raf

  • 3. Data: 2009-10-13 19:58:22
    Temat: Re: odsetki na karcie kredytowej
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 13 Paź, 21:50, notveryoldman <n...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    > Czegoś nie wiem, źle rozumiem, czy nie tak naliczyli? Jak to jest z
    > odsetkami od niespłaconej części zadłużenia?

    Ech, a ja się zastanawiałem jak Banki zarabiają na kk... już wiem. Czy
    nikt nie czyta jak działa kk i tak sobie jej używa? Naliczono Ci
    oprocentowanie od daty zaksięgowania operacji do dnia spłaty, a nie za
    jeden dzień i nie od pozostałej do spłaty kwoty tylko od całości do
    dnia spłaty części i dalej od reszty...

  • 4. Data: 2009-10-13 20:12:43
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    notveryoldman wrote:

> [...]
    > Czegoś nie wiem, źle rozumiem, czy nie tak naliczyli? Jak to jest z
    > odsetkami od niespłaconej części zadłużenia?

    Jak się czegoś używa, to się powinno wiedzieć jak to działa. Bankowi
    należą się odsetki za cały okres, w którym korzystałeś z kredytu i od
    całej kwoty kredytu, z której przez ten czas korzystałeś. Co w tym dziwnego?

    Innymi słowy w Twoim wypadku należą się bankowi odsetki od około 1500zł
    przez około 56 dni (no, pewnie trochę mniej - zależy kiedy wydałeś te
    pieniądze) i odsetki od 25zł przez jakieś 4 dni. Nie chce mi się
    obliczać szczegółów, ale właśnie jakoś tak to wygląda.

    A to, że bank wspaniałomyślnie może zrezygnować z odsetek, to jego
    prawo. I robi tak, jeśli spłacisz w zadanym terminie. Nie oznacza to
    jednak, że odsetki się nie należą - oznacza jedynie, że bank z nich
    zrezygnował.

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2009-10-13 20:21:02
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Jak się czegoś używa, to się powinno wiedzieć jak to działa.

    Dziękuję za objaśnienia. Generalnie wiem, że trzeba całość spłacać w
    terminie, i do tego się zwykle stosuję. Tu nastąpiła drobna wpadka i nie
    miałem jasności, jak naliczono odsetki. Teraz już wiem :-)

  • 6. Data: 2009-10-13 22:13:05
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Tomek z Wawy pisze:

    > Ech, a ja się zastanawiałem jak Banki zarabiają na kk... już wiem. Czy
    > nikt nie czyta jak działa kk i tak sobie jej używa?

    Banki zarabiaja wlasnie na tych, co nie czytaja :)))

    Przy okazji, to jest jedna z przyczyn, dla ktorych warto korzystac z
    kilku KK - w razie problemow ze spalta placisz odsetki tylko od
    transakcji na tej karcie ktorej nie splaciles w 100%.

  • 7. Data: 2009-10-14 06:41:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 Oct 2009 22:12:43 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > prawo. I robi tak, jeśli spłacisz w zadanym terminie. Nie oznacza to
    > jednak, że odsetki się nie należą - oznacza jedynie, że bank z nich

    W tym miejscu piszesz bzdurę. Gdyby było tak jak to interpretujesz, to od
    tych "zrezygnowanych" odsetek klient banku musiał by zapłacić w
    rozliczeniu rocznym podatek dochodowy.

  • 8. Data: 2009-10-14 06:56:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > W tym miejscu piszesz bzdurę. Gdyby było tak jak to interpretujesz, to od
    > tych "zrezygnowanych" odsetek klient banku musiał by zapłacić w
    > rozliczeniu rocznym podatek dochodowy.

    nie zrezygnował, tylko nie naliczył.

    I nie ma podatku bo nic klientowi nie darowano, ani nie umorzono. Po
    prostu nie ma.

    To tak jakbyś w sklepie miał towar za 100 zł i sprzedawca sprzedał ci go
    za 80. jakiś podatek od 20 zł się należy ? Otóż nie.

    natomiast gdybyś kupił za 100 zł, zapłacił tylko 80 zł, a resztę
    sprzedawca ci darował. To i wówczas tak. Podatek od 20 zł zapłacisz.

  • 9. Data: 2009-10-14 06:57:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 13.10.09 21:50, notveryoldman pisze:
    > Interesuje mnie, jak mBank liczy odsetki na karcie kredytowej.
    >
    > Było tak: 2 października bank naliczył opłatę za używanie karty (25 zł),
    > którą zawiesił, ponieważ nie było środków na eKoncie.

    mBank nie dopisuje tej opłaty do zadłużenia KK?

    --
    Pete

  • 10. Data: 2009-10-14 07:03:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 01:56:16 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    >
    > natomiast gdybyś kupił za 100 zł, zapłacił tylko 80 zł, a resztę
    > sprzedawca ci darował. To i wówczas tak. Podatek od 20 zł zapłacisz.

    Właśnie o to chodzi: dlatego protestuję gdy Przemysław pisze o
    "rezygnacji" z odsetek.