  • 1. Data: 2006-11-29 22:03:11
    Temat: odstąpienie od umowy kredytu hipotecznego a prowizja
    Od: charlie_partana <c...@p...onet.pl>

    Witajcie!,

    Z tego co wiem kredytobiorca ma prawo do odstapienia od umowy na
    udzielenie kredytu mieszkaniowego (kazdego innego też...). Zdaje mi się,
    że ma prawo do tego w terminie 10 dni od jej zawarcia lub w terminie 10
    dni od otrzymania informacji o prawie odstąpienia o ile umowa nie
    reguluje tej kwestii.

    Czy tak jest??

    Czy w przypadku odstąpienia od umowy w wymaganym terminie (10 dni, o
    których mówi ustawa, a o których nie ma mowy w umowie kredytu),
    zapłacona juz prowizja podlega zwrotowi??

    Nadmienie, że odstąpienie skutkuje uznanie umowy za niezawartą, choc
    jednocześnie w umowie jest paragraf który mówi, że prowizaj nie podlega
    zwrotowi.

    pozdr

  • 2. Data: 2006-11-29 23:22:11
    Od: "Piterson" <p...@h...plum.pl>

    charlie_partana <c...@p...onet.pl> napisał(a):
    [...]
    > Czy w przypadku odstąpienia od umowy w wymaganym terminie (10 dni, o
    > których mówi ustawa, a o których nie ma mowy w umowie kredytu),
    > zapłacona juz prowizja podlega zwrotowi??
    [...]

    Wydaje mi się, że kredyt hipoteczny jest jak każdy inny, a przy kredycie
    konsumenckim w przypadku odstąpienia prowizję trzeba zapłacić.

    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 3. Data: 2006-11-30 08:08:20
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    charlie_partana wrote:

> [...]
    > że ma prawo do tego w terminie 10 dni od jej zawarcia lub w terminie 10
    > dni od otrzymania informacji o prawie odstąpienia o ile umowa nie

    Wydaje mi się że tak jest tylko wtedy gdy umowa została zawarta poza
    siedzibą banku. Pamiętam że jak podpisywałem umowę to musiałem podpisać
    jakiś papierek że zawarłem umowę w siedzibie banku.

> [...]
    >
    > Nadmienie, że odstąpienie skutkuje uznanie umowy za niezawartą, choc
    > jednocześnie w umowie jest paragraf który mówi, że prowizaj nie podlega

    Wpłacasz prowizję PO zawarciu umowy, więc tak na zdrowy rozum to jeśli
    umowa zostanie uznana za niezawartą to prowizja powinna być zwrócona.
    Może umowa mówi o niezwracaniu prowizji gdy wycofasz się z ZAWARTEJ
    umowy przed wypłatą kredytu. Poczytaj dokładnie umowę, a najlepiej
    zapytaj w banku.

    Karol

  • 4. Data: 2006-11-30 08:44:16
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Wydaje mi się, że kredyt hipoteczny jest jak każdy inny, a przy kredycie
    > konsumenckim w przypadku odstąpienia prowizję trzeba zapłacić.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Piterson

    kr. hipot. jest jak kazdy inny pod warunkiem, ze jego wartosc nie
    przekracza 80kzl, powyzej tej kwoty nie podlega juz pod ustawe

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2006-12-01 18:08:12
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Wydaje mi się że tak jest tylko wtedy gdy umowa została zawarta poza
    > siedzibą banku. Pamiętam że jak podpisywałem umowę to musiałem podpisać
    > jakiś papierek że zawarłem umowę w siedzibie banku.

    Mylisz ustawę o kredycie konsumenckim z ustawą o szczegolnych warunkach
    sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego.

    > Wpłacasz prowizję PO zawarciu umowy, więc tak na zdrowy rozum to jeśli
    > umowa zostanie uznana za niezawartą to prowizja powinna być zwrócona.

    Ja bym sie nie kierował zdrowym rozumem ale przepisami prawa bądź umową.
    A art 11 ust 5 mówi

    5. Przed upływem terminu do odstąpienia od umowy konsument nie jest
    zobowiązany do spłaty kredytu ani zapłaty oprocentowania. W razie
    odstąpienia od umowy kredytodawca obowiązany jest niezwłocznie zwrócić
    poniesione przez konsumenta na rzecz kredytodawcy koszty udzielanego
    kredytu, z wyjątkiem opłaty przygotowawczej oraz pobranych przez
    kredytodawcę opłat związanych z ustanowieniem zabezpieczenia.

    A z powyzszego wynika ze prowizja nie jest zwracana.

    Darek

  • 6. Data: 2006-12-01 22:20:11
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Darek napisał(a):
    > Mylisz ustawę o kredycie konsumenckim z ustawą o szczegolnych warunkach
    > sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego.

    raczej z ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów

> [...]
    > kredytodawcę opłat związanych z ustanowieniem zabezpieczenia.
    >
    > A z powyzszego wynika ze prowizja nie jest zwracana.

    a opłata przygotowawcza to aby na pewno to samo co prowizja?

    KG