  • 1. Data: 2008-11-20 16:35:20
    Temat: odwolanie polecenia zapalty - pytanko
    Od: "Marcin K." <m...@w...pl>

    Mam 2 pytankoa
    Konto w mbanku. Splacam sobie ci ja kredyt mieszkaniowy w Nykredit i
    poleceniem zaplaty co miesiac bank zabiera sobie odpowiednia ilosc pln'ow.
    Tyle ze zostalem postawiony wsytuacji ze w poniedzialek musze przedstawic
    potwierdzenie zaplacenia ostatniej raty.
    Zamowienie potwierdzenia w mbanku odpada bo do poniedzialku mi go nie dosla
    a w "realu" np w jakims mkiosku nie moge odebrac. Wpadlem na pomysl zeby
    odwolac ta ostatnia platnosc PZ (nie uplynal jeszcze miesiac) i od razu
    wyslac kase ponownie zwyklym przelewem, ktorego potwierzdenie sobie sam
    wydrukuje.
    Pytanie 1. Czy jak odwolam PZ pieniadze od razu pojawia sie na moim koncie?
    Pytanie 2. Czy bank z ktorego cofne pieniadze ale za minute wysle ponownie
    nie bedzie mial jakiegos "ale" do mnie. Zalozmy ze operacje cofniecia PZ i
    nowego przelewu zrobie z samego rana tak wiec bank powinien miec tyle samo
    kasy na koniec dnia.

    Na tym wydruku potwierdzenia zwyklego przelewu bede mial teoretycznie date
    20 dni pozniejsza niz termin platnosci raty - ale to jakos przeboleje.

  • 2. Data: 2008-11-20 18:03:02
    Temat: Re: odwolanie polecenia zapalty - pytanko
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 17:35:20 +0100, "Marcin K." <m...@w...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >odwolac ta ostatnia platnosc PZ (nie uplynal jeszcze miesiac) i od razu
    >wyslac kase ponownie zwyklym przelewem, ktorego potwierzdenie sobie sam

    Przecież PZ też jest w historii - czemu nie wydrukujesz jego potwierdzenia? W
    mBanku wydruk nie działa dla przelewów typu "PZ"?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 3. Data: 2008-11-20 18:04:44
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 19:03:02 +0100, Sławomir Szyszło <s...@C...pl>
    wklepał(-a):

    >Przecież PZ też jest w historii - czemu nie wydrukujesz jego potwierdzenia? W
    >mBanku wydruk nie działa dla przelewów typu "PZ"?

    Ooo, ale niespodzianka - w Multibanku się nie da. :O Czyli w mBanku pewnie też.
    Bez sensu.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 4. Data: 2008-11-20 18:12:46
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    no nie da, ale Print Screena se druknij

  • 5. Data: 2008-11-21 10:08:06
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "Marcin K." <m...@w...pl> napisała:

    >Pytanie 1. Czy jak odwolam PZ pieniadze od razu pojawia sie na moim koncie?

    Tak, pojawią się, w dodatku z odsetkami (patrz niżej).

> [...]
    >nowego przelewu zrobie z samego rana tak wiec bank powinien miec tyle samo

    Będzie miał za złe. W momencie odwołania PZ pieniądze wracają na Twoje
    konto razem z należnymi odsetkami za okres od daty wykonania PZ do daty
    odwołania. Innymi słowy efekt jest taki, jakby to PZ w ogóle nie było
    wykonane, a pieniądze leżały cały czas na Twoim koncie. A więc bank
    potraktuje Cię tak jakbyś do dzisiaj nie zapłacił tej raty.

    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    mail-to(rot13): | - Jam częścią tej siły
    a...@r...bet | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")