  • 21. Data: 2011-01-02 21:26:51
    Temat: Re: ofermom gratulujemy:))))
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-01-02 21:18, totus wrote:

> [...]
    > powinno się przestać opłacać w najprostszym wymiarze ekonomicznym. Duże
    > przestępstwo robiło by ze sprawcy w istocie niewolnika. Taka perspektywa
    > doprowadziłaby do otrzeźwienie gorące głowy oraz znacznie zmniejszyła chęć
    > do burd i głupich wyskoków. Żony inaczej by patrzyły na swoich pijanych
    > mężów za kierownicą gdyby wiedziały, że ryzykują całą swoją egzystencję
    > ekonomiczna. Do ubezpieczeń nie trzeba by było nikogo przekonywać. Tak
    > myślę. Dla mnie sprawiedliwość i odpowiedzialność jest wtedy gdy sprawca
    > doprowadzi do sytuacji z przed swojego przestępstwa.

    Dobrze powiedziane ;)

    Państwo powinno zapewnić obywatelom bezpieczeństwo (policja, wojsko,
    straż pożarna), sprawnie działające sądownictwo, regulacje prawne oraz
    infrastrukturę. Reszta powinna być domeną prywatną. Bo nie ma nic
    gorszego niż redystrybucja dóbr zabieranych przez Państwo obywatelom w
    postaci podatków do innych obywateli. To zawsze będzie nieefektywne.

    Mroziu

  • 22. Data: 2011-01-02 21:51:27
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> Dobrze powiedziane ;)

> [...]
    > niż redystrybucja dóbr zabieranych przez Państwo obywatelom w postaci
    > podatków do innych obywateli. To zawsze będzie nieefektywne.

    no tak tak
    kwestia tylko czy odszkodowanie miałoby być z powództwa cywilnego (dziś
    jest) czy ściągane z urzędu

  • 23. Data: 2011-01-02 22:50:11
    Od: "f...@p...onet.pl" <f...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-02 22:05, Marcin pisze:

    > powiedz mu, zeby sie spakowal i wrocil. pol roku temu w pewnym szpitalu,
    > w woj ze stopki, specjalisci o ktorych rozmawiamy szantazowali
    > "pomorskim". z tym dwa razy tyle, to pewnie przesadzilem, ale 10k+ ktore
    > dostawali mocno im sie nie podobalo. szpital nie mial wyjscia, bo
    > specjalistow brak, podwyzka byla. nie czerpie wiedzy z Faktu.

    teraz to sie z Toba zgadzam, wielu wyjechalo, teraz jest ich brak
    (niektorych specjalnosci, jak anestzjol.) i robia co chca, podobnie
    zaczyna byc z fizykami:)

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2011-01-02 22:58:16
    Od: "f...@p...onet.pl" <f...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-02 22:51, pm pisze:
    > ?> Dobrze powiedziane ;)

    > no tak tak
    > kwestia tylko czy odszkodowanie miałoby być z powództwa cywilnego (dziś
    > jest) czy ściągane z urzędu
    Mowicie o sluzbach, ktore zamiast zabewniac bezpieczenstwo, sa poto aby
    jak najszybciej zostac emerytem. Panowie przestancie, takie rzeczy w
    normalnym kraju.:)

  • 25. Data: 2011-01-03 07:06:31
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

    > Mowicie o sluzbach..

    nie

    > ktore zamiast zabewniac bezpieczenstwo, sa poto aby
    > jak najszybciej zostac emerytem.

    ciekawa teza, a Ty zapewne zamiast wypruwać sobie z godnościa żyły w kopalni
    chesz zarabiac na giełdzie ;-)

    na marginesie:
    opinię społeczną karmi się stwierdzeniem że policjant odchodzi na emeryturę
    po 15latach słuzby.
    (tak moze odejśc)
    no to ja się pytam po ilu latach pracy średnio policjanci odchodzą na ta
    emeryturę.
    obstawiam.. 25-30.

  • 26. Data: 2011-01-03 07:47:46
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ?
    >
    > Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości grup

    > cóż
    >
    > osobiście to myślę że cały zus trzeba by do piachu posłać
    > i dać emeryturę urzędową/minimalną
    > za to ze się ma obywatelstwo polskie i np 65 lat.
    >
    > resztę trzeba uzbierać samemu.
    > o dziwo nawet takie głosy w rzędzie było słychać ostatnio.

    przecież inaczej nie jest
    zus to emerytura rządowa i nic innego, jakby się to nie nazywało

  • 27. Data: 2011-01-03 09:02:59
    Od: "f...@p...onet.pl" <f...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-03 08:06, nazgul pisze:

> [...]
    > po 15latach słuzby.
    > (tak moze odejśc)
    > no to ja się pytam po ilu latach pracy średnio policjanci odchodzą na ta

    Srednio 8% policjantow nie dozywa 60 lat, a nie chodzi tylko o kundli,
    bo trepy maja to samo prawo i strazacy. Ci ostatni faktycznie sa
    najdluzej, ale oni to zupelniainna sluzba i tradycja (np. na wioskach i
    malych miastach). Wiekszosc oecnych "mlodych policjantow" sa tylko
    wylacznie aby przezyc 15 lat i nic ich wiecej nie ochodzi, inaczej
    siesprawa ma ja kjestes oficerem. wiekszosc nie oficerow, nie ma nawet
    matury, wiec czego oczekiwac?

  • 28. Data: 2011-01-03 09:20:03
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik <f...@p...onet.pl

    > najdluzej, ale oni to zupelniainna sluzba i tradycja (np. na wioskach i
    > malych miastach).

    Piszesz o PSP?

> [...]
    > wylacznie aby przezyc 15 lat i nic ich wiecej nie ochodzi, inaczej
    > siesprawa ma ja kjestes oficerem. wiekszosc nie oficerow, nie ma nawet

    Skąd te infa, daj jakieś źródło do statystyk

  • 29. Data: 2011-01-03 09:27:05
    Od: "f...@p...onet.pl" <f...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-03 10:20, skippy pisze:
    > Użytkownik <f...@p...onet.pl

    > Piszesz o PSP?
    tak

    > Skąd te infa, daj jakieś źródło do statystyk

    Nie mam jednego infa czyli artykulu, bo o tym pisze sie roznie, przy
    okazji roznych switnych akcji. Zwykly "policjant" po 15 latach sluzby
    dostanie 1k emerytury i idzie dorabiac lub zaklada wlasna dzialalnosc
    jako emeryt. Jak zarobi z 1,5 to i tak ma wiecej niz na sluzbie. To
    prosty mechanizm. A jak sie chce to sprawdzic to zapytac sie najlepiej
    policjanta, tego co chodzi po ulicy lub jezdzi sodzikiem KIA, niektorzy
    mowia jak jest. Co innego ze sluzbami gdzie sa oficery lub spec sluby.
    Tam zarobki sa wyzsze ale i wymagania wyzsze. Niestey spec od info im
    brakuje, podobnie chemikow. Wynagrodzenie nie jest wstanie wyrownac tego
    co u konkurencji. Podobnie z gospodarka. Wiec potem ogladamy swietne
    akcje CBS w TVN.:)

  • 30. Data: 2011-01-03 10:02:12
    Od: "nazgul" <x...@w...pl>

    no dobrze, posłuchalismy
    ale jaką tezę stawiasz? Mów ,żebyśmy wiedzieli z czym polemizowac.