  • 41. Data: 2011-01-04 19:56:32
    Temat: Re: ofermom gratulujemy:))))
    Od: "f...@p...onet.pl" <f...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-03 23:32, Marcin pisze:

    > wiem, ze to marne zrodlo, ale przyklad przyszedl dzis:
    > cyt: "Jak nieoficjalnie dowiedziała się "Gazeta", obecnie chirurg na
    > kontrakcie zarabia kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. Teraz
    > lekarze liczą na co najmniej 25 tys. zł."
    > to wszystko w Zielonej Gorze, ktora, z calym szacunkiem, jest medyczna
    > prowincja. ile wyciaga chirurg w Poznaniu? ile ordynator? ile
    > kardiochirurg? wyobraznia idzie w ruch... a to przeciez tylko jeden
    > etat, panstwowy, gdzie klient to przedmiot, nie podmiot.

    Nie myl kontraktu z etatem, ja na etaciem mam do reki 3k netto a na
    kontrakcie 20k. To pewna roznica. Kontrakt sie skonczy za nie cale 2
    lata a musze wygrac przetarg i cos umiec lepiej od innych aby go
    realizowac. A poetm sie zobaczy. Acha nie jestem lekarzem;)

  • 42. Data: 2011-01-04 20:57:15
    Od: Marcin <m...@g...pl>

    Dnia 04-01-2011 o 20:56:32 f...@p...onet.pl <f...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > lata a musze wygrac przetarg i cos umiec lepiej od innych aby go
    > realizowac. A poetm sie zobaczy. Acha nie jestem lekarzem;)

    Nie myle, wiekszosc specjalistow jest na kontraktach a podstawa jest
    kwiatkiem do korzucha. na etatach zarabiaja mniej, ale niewiele. w
    przypadku sluzby zdrowia i "nfz-owskich" limitow kontrakt nie jest tak
    ryzykowny. szpital wie ile jakich zabiegow wykona, kontraktuje pod ta
    ilosc lekarzy, ergo: Ci wiedza ile jakich zabiegow moga wykonac, czyli pi
    razy drzwi ile beda zarabiac. jak rozumiem mocno Cie zszokuje, gdy powiem
    ze ordynator kardiochirurgii na kontrakcie 15k moze wyrwac jednego dnia, z
    publicznej sluzby zdrowia... ale to wybitne jednostki, a o kardiologie
    tworca reformy zadbal jak o zadna inna.
    zreszta to nie jest istota problemu. do samych lekarzy nic nie mam,
    zachowuja sie racjonalnie i tyle. problemem jest chory system (w tym
    "kastowy" samych lekarzy specjalistow). nie chodzi mi o to, ze lekarz w
    publicznej nie powinien tyle zarabiac, tylko ze publiczna nie powinna tak
    sie dac golic a lekarze niech robia co chca. tyle, ze problem moze
    rozwiazac nie dyrektor szpitala, a jedynie lekarz-minister (w tej
    kolejnosci). lobby dziala.

    --
    Marcin Kuj-Pom

  • 43. Data: 2011-01-04 21:13:17
    Od: "root" <r...@v...pl>

    >ale wiesz żeby aby ratować tego z chorym kręgosłupem należy z użyciem siły
    >okraść 100 innych, którzy prawdopodobnie wcale nie chcą sie składać na tego
    >chorego bo np. jest nieprzyjemnym typem i wszyscy przyjaciele mają go
    >gdzieś

    Takie własnie zuchy są Państwu potrzebni: najlepiej od razu zapisz sie do
    jakiegos rodzimego hitlerjungen, kup se guna i odstrzel paru dziadów na
    emeryturze. Ostatnią kulkę zostaw dla siebie a wtedy wypełnią się może słowa
    Jacques Attali:
    "... w tych krótkich chwilach otrzeźwienia, kiedy nie dochodzą do głosu
    głupota i przemoc na gnoju wyrastają kwiaty...."
    Z wodzowskim pozdrowieniem
    pa

  • 44. Data: 2011-01-04 21:43:14
    Od: "f...@p...onet.pl" <f...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-04 21:57, Marcin pisze:

> [...]
    > tak sie dac golic a lekarze niech robia co chca. tyle, ze problem moze
    > rozwiazac nie dyrektor szpitala, a jedynie lekarz-minister (w tej

    Masz racje, system jest chory, moje informacje co do lekarzy, faktycznie
    , zwlaszcza jak chodzi o specjalistow byly nieaktualne. Lekarz rodzinny
    nie ma tak dobrze, podobnie okulistka co nie jest w kascie. Ale dobry
    chirurg zarabia wiecej niz jego kolega w Niemczech, to nienormalne, nie
    mowiac o kompetencji i kosztach zycia. Dzis rozmawialem z
    Chirurgiem-emerytem, ktory ma syna lekarza chirurga. Zarabia krocie i
    juz otwiera wlasna "klinike".
    Masz racje, teraz kolej na fizykow:)))

  • 45. Data: 2011-01-11 09:29:00
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    napisał(a):

> [...]
    >to wszystko w Zielonej Gorze, ktora, z calym szacunkiem, jest medyczna
    >prowincja. ile wyciaga chirurg w Poznaniu? ile ordynator? ile

    Ostatnio tesc robi instalacje w domu u lekarza zdaje mi sie...kardiologa
    .Ten lekarz pracuje w Katowicach i jezdzi Maybachem.
    Przemek

    ps 10 lat temu facet ode mnie z pracy mial w Zabrzu w kardiologii gdzie
    kiedys pracowal Religa robione bypassy przy sercu mowil ze wtedy dal w lape
    cos kolo 8000 PLN