  • 11. Data: 2010-03-06 13:16:34
    Temat: Re: offline PIN na kartach mBanku
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > Tak? A po co w takim razie wymog weryfikacji PINu w trybie offline?
    > Zapytanie autoryzacyjne idzie jedno, wiec zadnej oszczednosci tu nie ma i
    > nie widze uzasadnienia do weryfikacji PINu offline, a kwoty online. Jaki
    typ
    > komunikatu przy takiej transakcji mialby byc?
    >
    > MK

    po to, zeby PIN nie szwedał sie poza terminalem ;) a drugi, bardziej
    prozaiczny powód to sprawdzenie salda karty/rachunku przy wpadnięciu w
    parametry ilościowe/kwotowe dla transakcji offline. Idzie zapytanie o saldo
    a PIN zostaje zweryfikowany przez terminal

  • 12. Data: 2010-03-06 14:35:08
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 06 Mar 2010 11:19:15 +0100, MK napisał(a):

    > A to, ze bank pozwala na wejscie w debet nie jest juz tak wazne? Jeszcze
    > niedawno byly przeciez o to takie krzyki... ;)

    To była chyba trochę inna sprawa i o coś innego chodziło, zresztą można
    już przecież podobno to wyłączyć.

    Xenocide

  • 13. Data: 2010-03-06 16:59:20
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    MK pisze:
    > Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > MK
    >
    > PS. AFAIK Citi tez poszlo po rozum do glowy i wprowadza offline :)

    Skąd wiesz a propos tego Citi?

    Michał

  • 14. Data: 2010-03-06 17:39:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości

    Skąd wiesz a propos tego Citi?

    Wrobelki na miescie tak cwierkaja ;).

    MK

  • 15. Data: 2010-03-06 17:45:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Seba" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > saldo
    > a PIN zostaje zweryfikowany przez terminal

    1/ w takim wypadku po zmianie PINu w trybie online co najmniej jedna
    transakcja by mogla przejsc ze starym PINem, co ze wzgledu na mozliwosc
    fraudu byloby slabym rozwiazaniem
    2/ jaki niby komunikat mial to obsluzyc?

    MK

  • 16. Data: 2010-03-06 20:39:17
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > 1/ w takim wypadku po zmianie PINu w trybie online co najmniej jedna
    > transakcja by mogla przejsc ze starym PINem, co ze wzgledu na mozliwosc
    > fraudu byloby slabym rozwiazaniem

    przeciez teraz tez tak sie dzieje, zmieniając PIN na karcie EMV która działa
    w offline np przez IVR czy internet doprowadzasz do sytuacji, ze na serwerze
    banku i na karcie są rózne PINy. Płacąc w POSie za transakcję która łapie
    się na offline nie zatwierdzisz jej nowym PINem, bo na karcie jest cały czas
    stary. PINy synchronizują się przy transakcji online, dlatego najlepszym
    wyjsciem byłobyz mienianie PINow np w bankomatach - wtedy od razy na karcie
    i hoscie jest ten sam PIN

    > 2/ jaki niby komunikat mial to obsluzyc?

    a jaki obsługuje transakcje na podpis ? MTI100 z tego co pamietam

  • 17. Data: 2010-03-06 23:01:54
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    MK pisze:
    > Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości
    >
    > Skąd wiesz a propos tego Citi?
    >
    > Wrobelki na miescie tak cwierkaja ;).

    A kiedy to wyćwierkają i gdzie można jakieś informacje na ten temat znaleźć?

    Michał

  • 18. Data: 2010-03-07 05:52:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    A kiedy to wyćwierkają i gdzie można jakieś informacje na ten temat znaleźć?

    Wiosna cale otoczenie sie zmienia, wiec moze i ta zmiana zobaczy swiatlo
    dzienne ;). O swieze informacje najlatwiej w karmiku :).

    MK

  • 19. Data: 2010-03-07 05:57:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > czas
    > stary. PINy synchronizują się przy transakcji online,

    Nie, nie... zmieniam PIN, ktos zna stary i dobiera sie do karty, wykonuje
    transakcji na maksymalna kwote uzywajac starego pinu, karta uznaje, ze pin
    jest prawidlowy, bank akceptuje kwote... fraud zrobiony. Obecnie mamy sprawe
    dosc prosta pin+kwota weryfikowane online lub offline, w drugim przypadky
    fraud na duza kwote nie jrst mozliwy.

    MK

  • 20. Data: 2010-03-11 21:01:34
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    MK pisze:
> [...]
    >
    > Wiosna cale otoczenie sie zmienia, wiec moze i ta zmiana zobaczy swiatlo
    > dzienne ;). O swieze informacje najlatwiej w karmiku :).

    Na razie nikt nie odpisał na moje pytanie emailowe, chociaż zwykle w
    prostych sprawach mam odpowiedź w 1-2 dni. Cóż, skoro to taka tajemnica
    to pozostaje poczekać aż jakieś wiadomości się pojawią.

    Dzwonić mi się w tej sprawie nie chce- zresztą i tak marne szanse, że
    doradca powie coś konkretnego.

    Michał