  • 1. Data: 2012-02-22 15:54:20
    Temat: opłata za KK
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    Właśnie zauważyłem, opłatę roczną za KK pobraną 2 dni temu - całkiem
    sporą :/
    Moje przeoczenie oczywiście.

    Pytanie jest takie:
    jakie banki mają zwykle zwyczaje odnośnie takiej opłaty jeśli z karty
    klient rezygnuje przed końcem okresu, na który karta byłą opłacona?

    mp.

  • 2. Data: 2012-02-22 18:51:15
    Temat: Re: opłata za KK
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 22 Feb 2012 16:54:20 +0100, Michał Pysz napisał(a):

    > Pytanie jest takie:
    > jakie banki mają zwykle zwyczaje odnośnie takiej opłaty jeśli z karty
    > klient rezygnuje przed końcem okresu, na który karta byłą opłacona?

    Można jeszcze raz ale jaśniej?

    Xenocide

  • 3. Data: 2012-02-22 23:11:55
    Od: Ra <r...@g...pl>

    W dniu 2012-02-22 16:54, Michał Pysz pisze:
> [...]
    > jakie banki mają zwykle zwyczaje odnośnie takiej opłaty jeśli z karty
    > klient rezygnuje przed końcem okresu, na który karta byłą opłacona?
    to różnie, w niektórych np mille czy kiedyś citi jak od razu
    zrezygnujszesz z karty to cofają opłatę

  • 4. Data: 2012-02-22 23:14:47
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    xbartx pisze:

    > Można jeszcze raz ale jaśniej?

    Wbrew pozorom pytanie jest dość jednoznaczne i nawet w miarę poprawnie
    zapisane (No dobra, brakuje przecinka przed "jeśli" i się raz alt
    omsknął...), choć istotnie dość niezgrabne. :-)
    A odpowiedź brzmi: "Banki mają w zwyczaju zamykać kartę zgodnie z
    dyspozycją klienta."
    Odpowiedź uzupełniająca brzmi: "Banki (zwykle) nie mają w zwyczaju
    zwracać pobranych opłat."

    :-)

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2012-02-23 07:18:31
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 23 Feb 2012 00:11:55 +0100, Ra napisał(a):

    > to różnie, w niektórych np mille czy kiedyś citi jak od razu
    > zrezygnujszesz z karty to cofają opłatę

    Raiffeisen przy próbie rezygnacji z karty przed naliczeniem opłaty rocznej
    cofnął opłatę naliczoną prawie rok wcześniej i dożywotnio zwolnił z opłat.

    AK

  • 6. Data: 2012-02-23 20:45:45
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2012 00:14:47 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Odpowiedź uzupełniająca brzmi: "Banki (zwykle) nie mają w zwyczaju
    > zwracać pobranych opłat."

    A tu możesz się zdziwić. Takie Pekao oddawało kiedyś (nie wiem jak teraz)
    proporcjonalnie do wykorzystanych miesięcy.

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2012-02-23 22:05:50
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2012-02-23 21:45, Robert Kois pisze:

    > A tu możesz się zdziwić. Takie Pekao oddawało kiedyś (nie wiem jak teraz)
    > proporcjonalnie do wykorzystanych miesięcy.

    U mnie chyba się nic nie uda.
    Kartę zwróciłem do banku i poprosiłem o jej unieważnienie.
    Choć minęło jedynie 7 dni od daty odnowienia Pani powiedziała, że to
    opłata roczna więc nie jest zwracana. Kartę anuluje ale kasy nie odda.

    :-(

    mp.

  • 8. Data: 2012-02-24 05:38:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Kubiak" 16e9br32ve5w5$.1r8kxhd2mda0o$....@4...net

    > Raiffeisen przy próbie rezygnacji z karty przed naliczeniem
    > opłaty rocznej cofnął opłatę naliczoną prawie rok wcześniej
    > i dożywotnio zwolnił z opłat.

    Znaczy się -- Rajfi ma nadmiar klientów?...
    A mnie dali do wypełnienia taki formularz, że aż mi żuchwa opadła...
    # dni i 4 noce wypełniania...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2012-02-24 07:41:26
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Robert Kois pisze:

    > A tu możesz się zdziwić.

    Chciałbym, ale raczej w tej kwestii rzadko się dziwię...

    > Takie Pekao oddawało kiedyś (nie wiem jak teraz)
    > proporcjonalnie do wykorzystanych miesięcy.

    Słowo "zwykle" nie bez powodu się tu znalazło. :-)

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2012-02-24 07:55:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Kois" 1...@k...kojer

    IMO zasada jest prosta:

    -- banki szanujące swych klientów zwracają
    -- banki popierdolone nie zwracają

    Od każdej zasady są wyjątki. Klient może być
    zmuszony do korzystania z karty -- wówczas
    bank nie musi zwracać. ;) [suma zmusów jest stała?]

    -=-

    U mnie:

    Mille zwrócił
    (ale napisał, że w przyszłości nie muszę
    używać brzydkich/wulgarnych słów, bo
    wystarczy zażądanie zwrotu)

    Citi zwrócił
    (i dał na piśmie obietnicę niepobierania
    w przyszłości w zamian za periodyczne wpłaty
    na konto w ich banku; trudno bezperiodycznie,
    mając kartę, a nawet dwie, bo jedną moją wraz
    z dodatkową i jedną matki, też wraz z dodatkową;
    spłacać kartę można z tegoż RORu, na który
    wpływają te periodyki)

    mBank kiedyś zwrócił
    (i przeprosił)

    mBanku teraz nawet nie prosiłem, i nie zwrócił

    ING dostał ode mnie propozycje odpierdolenia się
    (ale chodziło nie o opłatę za kartę a za niechcianą
    automagiczną spłatę karty)

    BZ WBK obiecał, że nie naliczy, a jeśli nawet naliczy, to skasuje
    (ale chodziło o konto z Francuzem)

    ĆwierćBank... Hm... W toku...

    Innych takich opłat nie pamiętam. :)
    Pamiętam dwie -- nie spełniłem ewidentnego warunku w meritum
    (nie nakarmiłem konia suchym chlebem) i w Mille (nie wpłaciłem
    tałzena). Były to wiadome opłaty miesięczne.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'