  • 1. Data: 2003-05-08 22:56:45
    Temat: opłata za udostepnienie czy oplata za usluge (dlugie)
    Od: "JaGery" <j...@n...op.pl>

    Witam Wszystkich
    Od około trzech miesięcy posiadam konto w Citi. W ostatnim miesiącu po raz
    pierwszy zostalem obciązony kwota 3 PLN za usluge CitiPhone, z której nigdy
    nie korzystalem, ni nie aktywowalem. Zapytalem wiec Bank dlaczego teraz
    nagle te 3 zl ? I otrzymalem taką odpowiedz:

    Szanowny Panie,

    Informujemy, ze oplata za usluge CitiPhone jest obligatoryjna dla posiadaczy
    rachunkow typu CitiKonto, do ktorych zostala wydana karta debetowa.
    Wyzej wymieniona oplata naliczana jest zgodnie z Tabela Oplat i Prowizji
    CitiKonto za udostepnienie uslugi CitiPhone w kwocie 3 PLN miesiecznie.
    Jezeli zyczy Pan sobie nie placic za korzystanie z obslugi telefonicznej,
    zachecam do zapoznania sie z oferta rachunku typu CitiOne.

    Jedyna mozliwosc kiedy oplata za Citiphone nie bedzie sie naliczac to wtedy
    gdy Klient nie posiada karty Maestro do rachunku.

    Calosc Tabeli Oplat i Prowizji dostepna jest na naszej stronie internetowej
    www.online.citibank.pl wybierajac produkty Citibanku--->>>Konta Osobiste.

    Z powazaniem,
    Xxxxxx Xxxxx
    Departament Operacyjnej Obslugi Rachunkow

    I oto co odpisałem :

    Szanowna Pani,

    W Tabeli Oplat i Prowizji CitiKonto,
    http://www.online.citibank.pl/PLGCBContent/consumer/
    polish/docs/konta/oplaty
    /ckonto.pdf
    jak i w Pani liście jest napisane, że
    opłata w kwocie 3 PLN miesiecznie jest naliczana za udostępnienie uslugi
    CitiPhone. Nie wynika zatem jasno (przynajmniej dla mnie), że jest to opłata
    obligatoryjna. Słowo udostępnienie nie występuje bowiem przy innych opłatach
    zawartych w Tabeli Oplat i Prowizji CitiKonto. Np.: Karta Debetowa - opłata
    miesięczna - 2 PLN, czyli w domysle oplata obligatoryjna. Można bowiem
    zakładać, że jeżeli mamy do czynienia z zapłata za udostepnienie uslugi
    CitiPhone, to nie jest to równoznaczne z opłata za usluge CitiPhone. Może
    czepiam sie słowa ale uważam, ze zostalem wprowadzony w blad, gdyz jezeli
    jakas usluga jest udostepniana odplatnie to mozna z udostepnienia takiej
    uslugi zrezygnowac. Dla kogos, kto nigdy nie korzysta z CitiPhone jest to
    nic innego jak ukryta oplata za mozliwosc zastrzezenia wlasnej karty wrazie
    jakiegos nieszczescia! 36 PLN rocznie tylko za to, że w miare szybko moge
    zabezpieczyc swoje pieniadze przed kradzieza to calkiem sporo!

    Powtarzam - moze sie czepiam i nie mam racji, a dla wszystkich innych jest
    to sprawa oczywista. Nie wiem. Pozwole sobie podzielić sie swoja
    niepewnoscia z czytelnikami grupy dyskusyjnej pl.biznes.banki.

    Z powazaniem,

    Yyyyyy Yyyyyy

    PS. Pani propozycje "przejscia" na CitiOne (!) lub pozbycie sie karty
    Maestro
    (jeszcze lepsze!) pozostawiam bez komentarza.

    Co sądzicie, czy jest to rodzaj ukrytej opłaty za zastrzeganie karty, czy
    sie czepiam.

    Pozdrawiam JaGery

  • 2. Data: 2003-05-09 06:54:03
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    JaGery wrote:
    > Co sądzicie, czy jest to rodzaj ukrytej opłaty za zastrzeganie
    > karty, czy sie czepiam.

    Mam to samo....
    Ukryta oplata- w zyciu nie korzystalem z cityphone - konto idzie do
    kasacji, bo za drogie jest zeby trzymac w celach "edukacyjnych".
    Chcieli 3zlote wiecej to beda miec pare mniej... Kij im w tylek.

  • 3. Data: 2003-05-09 08:27:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "JaGery" <j...@n...op.pl> writes:

    > Co sądzicie, czy jest to rodzaj ukrytej opłaty za zastrzeganie karty, czy
    > sie czepiam.

    Raczej ukrytej oplaty za sama karte.

    MJ

  • 4. Data: 2003-05-13 18:48:30
    Od: "JaGery" <j...@n...op.pl>

    Musze przyznać, że mnie zaskoczyli pozytwnie...
    Dzisiaj dostałem wiadomość, że opłata za Citi Phone wynika z regulaminu itd.
    itp. i jest naliczana słusznie. Ale w drodze wyjątku skoro nie korzystam z
    tej uslugi, to nie będą mi naliczać za nią opłaty przez 6 miesiecy! I
    jeszcze wycofają naliczoną opłate! Hmm... Dobre i to :-)
    Pozdrawiam JaGery.

  • 5. Data: 2003-05-14 07:16:45
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "JaGery" <j...@n...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tej uslugi, to nie będą mi naliczać za nią opłaty przez 6 miesiecy! I
    > jeszcze wycofają naliczoną opłate! Hmm... Dobre i to :-)

    To jest wlasnie podejscie do klienta i dla tego ja ich lubie :) (Nie powiem
    juz ze na prosbe o kubek dostalem informacje zebym zglosil sie po niego do
    oddzialu - KK mial racje - jest bardzo poreczny :))

    --
    JaKi