  • 11. Data: 2010-01-01 18:53:45
    Temat: Re: opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarcinF" news:hhla4m$a1$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > nawet jesli komputer sluzy tylko do tego, i nawet jesli ma do niego dostep
    > tylko wlasciciel, to wcale nie gwarantuje ze nie zostanie zainfekowany
    > przez siec, nie mowiac juz o atakach typu man-in-the-middle, infekcjach
    > serwerow webowych banku, a na koniec "pozakomputerowych" mozliwosciach
    > przechwycenia hasla
    > moze niektore z tych przykladow sa skrajnie rzadkie, ale chyba nie
    bardziej
    > niz tez komputery z kaprysu uzywane tylko i wylacznie do logowania do
    bankow :)

    Ja tam nie popadam w psychozę :] - od kiedy pamiętam do każdego banku mam
    takie samo hasło. Póki co ani razu nikt mnie nie okradł, ani nie zalogował
    się bez mojej wiedzy na moje konto.

  • 12. Data: 2010-01-01 23:57:58
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    plusz pisze:
    > dostałem nową kartę debetową do eKonta w mBanku - visa
    > zgodnie z instrukcją na dołączonej ulotce po jej aktywacji w
    > internecie wszedłem w opcję "Ustal PIN".

    Skoro podczas aktywacji nie zostałeś poproszony o nadanie PINu,
    aktywowałeś duplikat karty. W tym przypadku PIN zostaje ten sam co na
    karcie poprzedniej.

    --
    Michał

  • 13. Data: 2010-01-02 10:33:31
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarcinF pisze:
    > jesli chodzi o zachowanie bezpieczenstwa to kody pin tak jak i stale
    > hasla bezwzglednie powinny byc okresowo zmieniane

    Ale po co ?

    > ciezko udowodnic ze zmiana nie jest potrzebna, latwo natomiast wykazac
    > ze byla potrzebna jesli nie zostala wykonana i nagle zniknela kasa z
    > rachunku :)

    Zmiana PIN nijak nie wpływa na bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem,
    że ktoś posługuje się PINem należycie.

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2010-01-02 10:49:16
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Mithos" news:hhn7dr$3i7$1@news.onet.pl

    > Zmiana PIN nijak nie wpływa na bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem,
    > że ktoś posługuje się PINem należycie.

    Wypowiedź z czystym sumieniem można uznać za finisz tej dyskusji :)

  • 15. Data: 2010-01-02 18:30:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Zmiana PIN nijak nie wpływa na bezpieczeństwo. Oczywiście pod
    > warunkiem, że ktoś posługuje się PINem należycie.

    Czyli w ogole. Bo jesli sie posluguje, to nie ma wplywu na ew.
    podsluchanie PINu, i wtedy zmiana ma jakis (taki sobie) sens.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2010-01-03 07:41:01
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    elmer radi radisson pisze:

    > A ja sie zastanawiam nad czyms troche innym - jesli istnieje oplata
    > za zmiane PIN to dosc slabo swiadczy odnosnie promowania zachowan
    > zwiazanych z bezpieczenstwem, a mowiac wprost, dziala przeciwko
    > nim. Do zmiany PIN, tak jak jest z haslami dostepowymi dostep powinien
    > byc latwy, na wypadek wystapienia choc cienia podejrzenia o jego
    > ujawnienie. Oplata choc mala, bedzie demotywowac w tym wzgledzie.

    Piwo dla tego pana!

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 17. Data: 2010-01-03 07:41:43
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    JanKo pisze:
    > Agent elmer radi radisson nadaje:
    >
    > Jeśli kogoś opłata 2 zł powstrzymuje przed zmianą to znaczy że tej
    > zmiany nie potrzebuje. Inną sprawą jest że PIN najczęściej zmieniany
    > jest na taki sam jak we wszystkich innych kartach lub w komórce ;-)

    Iiii tam... ja mam pin wypisany na karcie, na każdej mam oczywiście inny.
    Pin jest zaszyfrowany - od "napisanego" trzeba odjąć modulo 10 datę
    urodzenia mojej 13-ej kochanki ;)

    A dwa złote - to piwo (może nie to "prawdopodobnie najlepsze na
    świecie"), ale kto nie szanuje grosza - nie wart jest złotówki.

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 18. Data: 2010-01-03 10:08:49
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bzdreg" news:hhphme$rqk$1@news.onet.pl

    > Piwo dla tego pana!

    pilsner, koźlak, porter, pszenica?

    PS.
    Ze swojej strony polecam to ostatnie np. Kapuziner :]

  • 19. Data: 2010-01-03 20:07:14
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Mithos wrote:

    > Zmiana PIN nijak nie wpływa na bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem,
    > że ktoś posługuje się PINem należycie.

    dopoki sa w uzyciu karty z paskiem magnetycznym to jednak wplywa

  • 20. Data: 2010-01-04 11:13:43
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-01-03 11:08, Valdi wrote:

    > pilsner, koźlak, porter, pszenica?
    >
    > PS.
    > Ze swojej strony polecam to ostatnie np. Kapuziner :]

    Wchodze w Obolona, Svyturysa albo Franziskanera ;).

    No i w Ciechany naturalnie.

    --

    memento lorem ipsum