  • 1. Data: 2008-11-05 08:10:33
    Temat: opłaty za korzystanie z kart w Szwajcarii
    Od: "me.meg" <m...@g...com>

    witam, przez kilka miesięcy będę przebywać w Szwajcarii, ale nie będę
    tam pracować, tylko studiować więc źródłem finansowania będą środki z
    polskiego konta.

    zastanawiam się nad kilkoma bankami, rodzajami kart, systemami
    płatnicznymi. czy mastercard pobiera opłate za przewalutowanie? np na
    stronie ing znalazłam informację,że opłata za przewalutowanie jest
    pobierana przez vise za nie-dolarowe transakcje, nie bylo jednak
    takiej informacji dotyczącej maestro. jakie są wszystkie koszty
    transakcji w CHF? opłata za przewalutowanie..coś jeszcze?

    wybierać będę z:

    ING
    -maestro do rachunku
    -VISA kredytowa

    Pekao SA
    -maestro do rachunku

    Inteligo, mBank
    - VISA electron do rachunku

    bardzo proszę o wskazówki, bo błędnie wybrana karta * kilka miesięcy
    pobytu = bardzo biedny student ;)
    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2008-11-05 08:43:06
    Temat: Re: opłaty za korzystanie z kart w Szwajcarii
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "me.meg" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
    takiej informacji dotyczącej maestro. jakie są wszystkie koszty
    transakcji w CHF? opłata za przewalutowanie..coś jeszcze?

    Nie zauważysz tego za bardzo. Płacąc kartami nie stracisz w stosunku do
    tego, jakbyś wymieniał gotówkę.
    Głównie martw się prowizją za wypłatę z bankomatu. Zdaje się Visa elektron z
    mBanku ma darmowe wypłaty za granicą.

  • 3. Data: 2008-11-05 09:05:51
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 5 Nov 2008 09:43:06 +0100, Robert Wicik napisał(a):

> [...]
    > tego, jakbyś wymieniał gotówkę.
    > Głównie martw się prowizją za wypłatę z bankomatu. Zdaje się Visa elektron z

    Może i ma darmowe ale za to kursy parszywe. Opłaca sie tylko przy bardzo
    małych kwotach.

    --
    Kojer

  • 4. Data: 2008-11-05 09:19:42
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    me.meg wrote:
    > witam, [...]
    >
    > Inteligo, mBank

    Inteligo - Nie warto - kiepskie kursy + oplata za wyplate z bankomatu
    Mbank - jeszcze gorsze kursy

    > bardzo proszę o wskazówki, bo błędnie wybrana karta * kilka miesięcy
    > pobytu = bardzo biedny student ;)
    > pozdrawiam!

    Moze zobacz karte z Eurobanku (niespersonalizowana dostajesz od reki -
    koszt wyplaty z bankomatu to 5 pln, bez wzgledu na kwote, calkiem ladne
    kursy - wychodzilo lepiej niz dla Inteligo - platnosc 100 euro jednego
    dnia - jakies 3.5 pln mniej zdjelo na eurobanku - zdjelo tego samego
    dnia z obu kont) - karta kosztuje 0,95, konto za free przy wplywie
    800/miesiac, calkiem fajne konto. Wyplacalismy w bankomacie w Niemczech
    - i calkiem fajny kurs wyszedl (tego dnia lepszy od kantorow w Warszawie)

    Ew Polbank - zazwyczaj mieli najlepsze kursy , szczegolnie EUR

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-11-05 10:09:06

[...]