  • 91. Data: 2010-05-24 08:38:31
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości grup
    dyskusyjnych:94deb851-7c0f-410f-b9e0-dfc4e10bcfab@c7
    g2000vbc.googlegroups.com...

    > Z pogłównym to IMHO sprawa jest prosta: statystyczny podatnik zapłacił
    [...]
    > W przelewie wystarczyłoby podać np. NIP lub PESEL i wtedy kontrolę
    > podatkową dałoby się nawet zautomatyzować... Ech, pomarzyć można.

    Może i jest prosta, ale np. ja takiego podatku nie zapłacę i co mi zrobisz?
    Ano złożysz się na mnie jak będziesz chciał aby to się nadal zbilansowało.

    Ja uważam, że wszystkie formy podatku dochodowego, czyli CIT i PIT (także
    pogłówne ubezpieczenie zdrowotne w obecnej formie) to proszenie się o
    kłopoty a następnie bohaterska walka na polu stworzonych sobie problemów.

    Co stoi na przeszkodzie aby jedynym podatkiem był VAT plus ewentualnie
    jakieś szczątkowe formy PCC?

  • 92. Data: 2010-05-24 08:41:12
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    [..]

    > Co stoi na przeszkodzie aby jedynym podatkiem był VAT plus ewentualnie
    > jakieś szczątkowe formy PCC?

    O, i to jest słuszna koncepcja :)

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 93. Data: 2010-05-24 09:28:36
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 10:38, MarekZ wrote:

    > Co stoi na przeszkodzie aby jedynym podatkiem był VAT plus ewentualnie
    > jakieś szczątkowe formy PCC?

    Czyli VAT musialby wyniesc z 30-40%?

    No to taniej bedzie kupic rzeczy za granica, szczegolnie te drozsze.

    Chyba ze zakladasz rowniez zamkniecie granic, cla zaporowe, limity w
    wydawaniu paszportow?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 94. Data: 2010-05-24 09:44:58
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:8...@m...uni-berlin.de...

    > Czyli VAT musialby wyniesc z 30-40%?
    >
    > No to taniej bedzie kupic rzeczy za granica, szczegolnie te drozsze.
    >
    > Chyba ze zakladasz rowniez zamkniecie granic, cla zaporowe, limity w
    > wydawaniu paszportow?

    Nie, nie zakładam ani zamknięcia granic ani ceł zaporowych. Rynek naprawdę
    da sobie bez problemu radę z podwyżką podatku VAT do powiedzmy 35%.
    Ukształtuje to po prostu nowy poziom równowagi, dla zwolenników
    wszechobecnej troski państwa o wszystko, zapewne zaskakująco bliski obecnemu
    poziomowi. A trudno chyba zaprzeczyć, że takie uproszczenie systemu
    zabierania, w dłuższym terminie musi dać pozytywne efekty.

    Typowo roczne wahania kursów walut do PLN są wyższe niż te 13%. Zresztą
    bardzo bardzo wiele rzeczy jest obecnie tańszych poza granicami pl niż w pl.

  • 95. Data: 2010-05-24 13:10:55
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 24 Maj, 10:38, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    > [...]
    >
    > Może i jest prosta, ale np. ja takiego podatku nie zapłacę i co mi zrobisz?

    a co teraz US robi, jak nie zapłacisz? Zrobi to samo i z pogłównym, a
    będzie nawet prościej, bo dokładnie będzie wiadomo, ile nie wpłacił i
    kto.

    Pogłówny mógłby zastąpić obecny PIT, bo całe zło tego podatku tkwi w
    konieczności analizowania, co jest dochodem.

    > Ja uważam, że wszystkie formy podatku dochodowego, czyli CIT i PIT (także
    > pogłówne ubezpieczenie zdrowotne w obecnej formie) to proszenie się o
    > kłopoty a następnie bohaterska walka na polu stworzonych sobie problemów.

    Zgadzam się, choć będę się upierał, że mniej ich jest w przypadku
    pogłównego niż dochodowego.

    > Co stoi na przeszkodzie aby jedynym podatkiem był VAT plus ewentualnie
    > jakieś szczątkowe formy PCC?

    Pewnie to samo, co przeszkadza wprowadzeniu innych prostszych podatków
    w miejsce skomplikowanych: Tusk, Kaczyński, Marcinkiewicz, Belka,
    Miller, Buzek, Cimoszewicz itd...
    Dlatego zakończyłem swoją wypowiedź słowami "ech, pomarzyć można" :-(

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 96. Data: 2010-05-24 13:18:02
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 24 Maj, 11:28, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Czyli VAT musialby wyniesc z 30-40%?

    VAT, mimo wszystko, jest dość prostym podatkiem. Na pewno warto byłoby
    zwiększyć go, a w zamian pozbyć się skomplikowanego PIT i CIT.
    Nie wspominając już o tym, że po takim ruchu znacznie przybyłoby nam
    bogatych obywateli (innych narodowości :-)

    > No to taniej bedzie kupic rzeczy za granica, szczegolnie te drozsze.

    Od VAT nie tak prosto uciec, niestety, więc nie obawiałbym się tego.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 97. Data: 2010-05-24 13:30:28
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 15:18, Jarek Andrzejewski wrote:

> [...]
    > Nie wspominając już o tym, że po takim ruchu znacznie przybyłoby nam
    > bogatych obywateli (innych narodowości :-)

    Czyli, konkurencja podatkowa.

    > Od VAT nie tak prosto uciec, niestety, więc nie obawiałbym się tego.

    Mieszkajac gdzies w "pasie granicznym" (100 km wglab terytorium Polski)
    jade gdzies za granice, kupuje, tankuje, wracam.

    W dosc prosty sposob ucieklem od podatku VAT?

    Konkurencja podatkowa dziala w dwie strony.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 98. Data: 2010-05-24 13:32:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Mieszkajac gdzies w "pasie granicznym" (100 km wglab terytorium Polski)
    > jade gdzies za granice, kupuje, tankuje, wracam.
    >
    > W dosc prosty sposob ucieklem od podatku VAT?

    I tak kupisz w Polsce - bo w benzynie nie będzie innych podatków (i
    będzie po 2,50), w towarach akcyzy itp. itd. ;)

    --
    Liwiusz

  • 99. Data: 2010-05-24 13:36:20
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 15:10, Jarek Andrzejewski wrote:
> [...]
    >
    > Pogłówny mógłby zastąpić obecny PIT, bo całe zło tego podatku tkwi w
    > konieczności analizowania, co jest dochodem.

    Chodzi o to, ze poglownego nie zaplaci osoba niepracujaca (uczen,
    student), emeryt, rencista, bezrobotny.

    A wiec: albo tworzysz system zasilkow socjalny na zaplacenie poglownego,
    albo wsadzasz emerytow, rencistow i bezrobotnych do wiezienia (ew.
    przymusowa eutanazja).

    Jak sie uprzemy, ze emeryci i rencisci i tak placa juz podatek, i
    poglowny bylby dla nich "neutralny" (co jest nieprawda, bo musieliby
    doplacic), to zawsze zostaje problem z bezrobotnymi.

    Wiec co z nimi? Do wiezien? Kula w leb?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 100. Data: 2010-05-24 13:40:17
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 15:32, Liwiusz wrote:

    > I tak kupisz w Polsce - bo w benzynie nie będzie innych podatków (i
    > będzie po 2,50), w towarach akcyzy itp. itd. ;)

    No tak, zapomnialem ze Polska lupkami gazowymi stoi, wiec jak gdzies
    budzet sie nie dopnie, to kurek sie mocniej odkreci, problem z glowy ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org