  • 31. Data: 2005-01-13 11:16:31
    Temat: Re: oszustwa bankomatowe
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Jarek P. wrote:

    > Brzmi to jednoznacznie i faktycznie wynika stąd, że jeśli jakiś bank
    > ma jeszcze taki zapis w regulaminie, to powinien go co rychlej stamtad
    > wykreślić. Tak więc wycofuję się :-)

    a co powiecie na zapisy w reguleminie VE banku NORDEA:

    §10 "Posiadacz odpowiada wobec Banku za zobowiązania finansowe powstałe w wyniku
    posługiwania się kartami wydanymi do jego rachunku."

    §8.5 "Posiadacz odpowiada za operacje dokonane przed wypowiedzeniem Umowy jak i
    po wypowiedzeniu Umowy oraz zobowiązany jest pokryć wszelkie należności z tytułu
    operacji dokonanych przy użyciu karty."

    i nic o ustawowym ograniczeniu do 150 EUR

    Odmówiłem podpisania takiego regulaminu, pomimo, że te zapisy jako niezgodne z
    ustawą są pewnie nieważne. Nordea zablokowała VE
    *** blad ***

  • 32. Data: 2005-01-13 12:39:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > Oczywiście, że jedno drugiemu nie przeszkadza. Ale skoro nie dzwonisz na
    > 0700 to Ci blokada nie przeszkadza.

    Skad wiesz. Na 0708 sa np. polaczenia miedzynarodowe - 1 impuls/minute.

    > Dobre :-) To producenci zamków do drzwi tez są pewnie według Ciebie
    > odpowiedzialni za włamania do mieszkań?

    Nie. Ale tu chodzi o wlamania do "mieszkan" operatora. Za nie
    odpowiedzialnosci abonent raczej nie powinien ponosic?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2005-01-13 12:41:17
    Temat: Re: [OT] Re: oszustwa bankomatowe
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > Ma tyle, że w razie czego tepsa od razu wysyłana jest na drzewo. A tak
    > musisz udowadniać, że nie jesteś wielbłądem. Nawet jak po 10 latach procesu
    > wygrasz udowadniając, że sieć nie była zabezpieczona to kto straci czas,
    > kasę i zdrowie ? Nie Ty aby?

    Dziwaczne podejscie. W takiej sytuacji nalezy pozostawic (po wyczerpaniu
    mozliwosci reklamacyjnych) inicjatywe operatorowi. Niech on udowodni,
    ze pieniadze mu sie naleza.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2005-01-13 12:44:24
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Dziwaczne podejscie. W takiej sytuacji nalezy pozostawic (po
    > wyczerpaniu mozliwosci reklamacyjnych) inicjatywe operatorowi. Niech
    > on udowodni,
    > ze pieniadze mu sie naleza.

    Hehehehe dobre! Zwłaszcza jak wlezie Ci komornik, będziesz latał po sądach
    itp. Rzeczywiście to dziwaczne :-) Tepsa nie będzie Ci nic udowadniać -
    tepsa rozpatrzy Ci negatywnie reklamację i dostaniesz pisemko z klauzulą, że
    możesz iść do sądu.

  • 35. Data: 2005-01-13 12:48:54
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie. Ale tu chodzi o wlamania do "mieszkan" operatora. Za nie
    > odpowiedzialnosci abonent raczej nie powinien ponosic?

    Wiesz - po takiej fakturze to tepsa w postepowaniu reklamacyjnym stwierdza,
    że "sieć szczelna/zabezpieczona/ whatever" i wysyła Cię na drzewo z
    możliwością odwołania do sądu. I to TY się odwołujesz, to TY kwestionujesz
    ich badania sieci, to TY ponosisz koszty i tracisz czas i nerwy. A sprawa
    sądowa nie wstrzymuje biegu windykacji i w tzw. międzyczasie jesteś nękany
    przez komornika. Po x latach szarpaniny wygrywasz sprawę (wariant
    optymistyczny) i odzyskujesz kasę. Więc rozważania teoretyczne są ładne, ale
    niewiele wnoszą.

  • 36. Data: 2005-01-13 12:57:34
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005 12:16:31 +0100, "blad"
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote:

    >§10 "Posiadacz odpowiada wobec Banku za zobowiązania finansowe powstałe w wyniku
    >posługiwania się kartami wydanymi do jego rachunku."

    a kto ma odpowiadać?

    >§8.5 "Posiadacz odpowiada za operacje dokonane przed wypowiedzeniem Umowy jak i
    >po wypowiedzeniu Umowy oraz zobowiązany jest pokryć wszelkie należności z tytułu
    >operacji dokonanych przy użyciu karty."

    to też mnie nie dziwi, pod warunkiem, że chodzi o operacje dokonane
    przez posiadacza
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 37. Data: 2005-01-13 13:32:54
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005 13:48:54 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >Wiesz - po takiej fakturze to tepsa w postepowaniu reklamacyjnym stwierdza,
    >że "sieć szczelna/zabezpieczona/ whatever" i wysyła Cię na drzewo z
    >możliwością odwołania do sądu. I to TY się odwołujesz, to TY kwestionujesz

    Tepsa nie ma większych praw do windykacji niż jakakolwiek inna spółka
    prawa handlowego, więc jeśli mają ochotę ściągać, to oni wytaczają
    powództwo.

    >ich badania sieci, to TY ponosisz koszty i tracisz czas i nerwy. A sprawa
    >sądowa nie wstrzymuje biegu windykacji i w tzw. międzyczasie jesteś nękany
    >przez komornika. Po x latach szarpaniny wygrywasz sprawę (wariant

    komornika? Tak bez sądu? "Bo tepsa powiedziała, że trzeba nękać"? Oj,
    chyba się zagalopowałaś - to nie bank z BTE :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 38. Data: 2005-01-13 13:34:28
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005 13:44:24 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >Hehehehe dobre! Zwłaszcza jak wlezie Ci komornik, będziesz latał po sądach

    komornik? Bo sz.p. prezes Marek Józefiak zadzwonił i poprosił?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 39. Data: 2005-01-13 13:36:45
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > komornik? Bo sz.p. prezes Marek Józefiak zadzwonił i poprosił?

    Jaki prezes? Nie zapłacisz faktury i sprawa idzie do windykacji. Ty
    kwestionujesz wysokośc faktury i zakładasz sprawę sądową. Tymczasem
    windykacja sobie leci. Oczywiście sąd może zawiesić windykację spornej kwoty
    do czasu rozpatrzenia sprawy, ale przeciez to nie jest obligatoryjne o ile
    wiem. Na dodatek inicjatywa należy do Ciebie - Ty zakładasz sprawę, składasz
    wniosek o wstrzymanie windykacji itp. Same kłopoty - czasowe i pienięzne. A
    wynik sporu niepewny.

  • 40. Data: 2005-01-13 13:41:47
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Tepsa nie ma większych praw do windykacji niż jakakolwiek inna spółka
    > prawa handlowego, więc jeśli mają ochotę ściągać, to oni wytaczają
    > powództwo.

    O wystawienie nakazu zapłaty o ile się nie mylę. Jest faktura, nie została
    zapłacona, reklamacja oddalona. Więc w majestacie prawa tepsa leci ściągać
    kasę :-)

    > komornika? Tak bez sądu? "Bo tepsa powiedziała, że trzeba nękać"? Oj,
    > chyba się zagalopowałaś - to nie bank z BTE :-)

    A gdzie ja coś takiego napisałam? Jak się nie zgadzasz z wynikiem
    postępowania reklamacyjnego, to TY idziesz do sądu i to TY zakładasz sprawę
    a nie tepsa. Tepsa co najwyżej po wysłaniu 2 wezwań do zapłaty leci sobie
    przyklepać nakaz zapłaty. Gdyby było tak jak twierdzisz to po negatywnym
    rozpatrzeniu reklamacji wysyłałbys pismo do tepsy, że to nie Ty i tepsa
    zakładała by Ci sprawę, że to jednak Ty. A tak nie jest. Skoro nie zgadzasz
    się z wynikiem postepowania reklamacyjnego, to pozostaje droga sądowa. Dla
    CIEBIE a nie tepsy.