  • 51. Data: 2005-01-13 17:21:45
    Temat: Re: [OT] Re: oszustwa bankomatowe
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005 16:33:11 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >No nie wiem. Jak klient jest informowany o toczacym się postępowaniu o
    >wydanie nakazu zapłaty? Mam daleko posuniętą nieufnośc wobec naszych sądów.

    normalnie, jak o każdym innym. Przy pomocy posłańca lub pocztą.

    >Poza tym padł tu postulat, że klient ma prawo nie zakładac blokady na 0700.
    >Oczywiście, że ma. Tyle, że pozostaje pytanie jak potraktuje sąd taką
    >sytuację: jest sporna faktura, operator proponuje blokadę, klient odmawia
    >(ma prawo przecież!) i jest druga sporna faktura.

    nie wiem i nie sądzę, żebyśmy byli w stanie to orzec z akceptowalnym
    prawdopodobieństwem :-).

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 52. Data: 2005-01-13 21:31:23
    Temat: Re: oszustwa bankomatowe
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > Art. 495. KPC
    > § 1. W razie prawidłowego wniesienia zarzutów przewodniczący wyznacza
    > rozprawę i zarządza doręczenie ich powodowi.

    Z tym ze ja nie jestem pewien czy posiadanie _niepodpisanej_ przez
    klienta faktury w ogole umozliwia wniesienie pozwu w trybie nakazowym.

    Aczkolwiek moze i umozliwia, nie wiem (zwykłe faktury to inna sprawa).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 53. Data: 2005-01-13 21:37:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> writes:

    > przeliczane na EUR, a w następnym paragrafie podali że operacje w EUR bedą
    > przeliczane na PLN.

    To chyba ze soba sprzeczne nie jest?

    Ja przypuszczam (ale to tylko spekulacje), ze - w przynajmniej kilku
    bankach w PL jest tak, ze

    a) operacje w walucie rachunku nie sa przeliczane
    b) operacje w euro sa przeliczane przez _bank_ na walute rachunku
    c) operacje w dolarach sa przeliczane przez _bank_ na walute rachunku
    d) operacje w innych walutach sa przeliczane przez VISA na dolary,
    i nastepnie przez bank na walute rachunku.

    Taki sposob rozliczenia byl zreszta mozliwy juz od dawna. Zwykle tylko
    banki nie robily 'b'.

    > Co do operacji w USD nadal nie ma jasnosci, a jaki % marzy ukrywają w
    > przeliczeniach "dokonywanych przez VISA" tez nie ujawnili.

    Tu sa potencjalnie dwa kroki, przeliczenie przez VISA i przez bank.
    Ale zeby moc odpowiedziec na to pytanie, trzeba miec probke obciazen
    z podanymi kwotami obciazenia w walucie oryginalnej i rozliczeniowej,
    oraz oczywiscie sume, na jaka obciazono konto.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 54. Data: 2005-01-13 21:41:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > Jaki prezes? Nie zapłacisz faktury i sprawa idzie do windykacji. Ty
    > kwestionujesz wysokośc faktury i zakładasz sprawę sądową. Tymczasem
    > windykacja sobie leci.

    Taka windykacja to mi moze. Najwyzej zawiadomie prokurature, bo to
    kryminalisci (przynajmniej tacy, z ktorymi mialem do czynienia, jak
    niejacy kanalarze chcieli ode mnie wyludzic wiecej niz 250 zl).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 55. Data: 2005-01-13 23:22:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > normalnie, jak o każdym innym. Przy pomocy posłańca lub pocztą.

    Nie, nie informuje w ogole. Po fakcie dopiero.

    Chyba ze to zwykly tryb, ale wtedy to TPSA nie wystepuje o nakaz
    zaplaty, tylko (domyslam sie, IANAL) w ogole o stwierdzenie istnienia
    wierzytelnosci.

    Nakaz zaplaty moze byc calkowicie zbedny, jesli isnienie wierzytelnosci
    zostanie stwierdzone.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 56. Data: 2005-01-14 07:47:37
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > To chyba ze soba sprzeczne nie jest?

    napisali że operacje w USD NIE BEDA przeliczane na EUR
    o operacjach w EUR napisali ze przeliczane na PLN a o operacjach w innch
    walutach nic nie napisali - to nie jest sprzecznosc ale brak informacji w
    regulaminie karty. Skoro o jednej walucie wspomina sie jak bedzie przeliczana to
    nalezy wymienic rozne przypadki

    > Ale zeby moc odpowiedziec na to pytanie, trzeba miec probke obciazen

    a kto takie testy przeporwadza od kilku lat - wlasnie ja :-)
    a niepodawanie tych marż jest chyba sprzeczne z ustawą
    *** blad ***

  • 57. Data: 2005-01-14 11:02:58
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005 22:31:23 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Z tym ze ja nie jestem pewien czy posiadanie _niepodpisanej_ przez
    >klienta faktury w ogole umozliwia wniesienie pozwu w trybie nakazowym.

    słuszna uwaga. I co, Glenn, masz kolejny argument przeciw swojej tezie
    "wlezie Ci komornik".
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 58. Data: 2005-01-14 11:04:43
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > słuszna uwaga. I co, Glenn, masz kolejny argument przeciw swojej tezie
    > "wlezie Ci komornik".

    Jest możliwe - faktury "masowe" (gaz,prąd, telekomuna) nie wymagają
    podpisu - tego akurat jestem pewna.

  • 59. Data: 2005-01-14 11:08:48
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005 00:22:31 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Nie, nie informuje w ogole. Po fakcie dopiero.

    masz rację

    Art. 491. § 1. Wydając nakaz zapłaty sąd orzeka, że pozwany ma w ciągu
    dwóch tygodni od dnia doręczenia nakazu zaspokoić roszczenie w całości
    wraz z kosztami albo wnieść w tym terminie zarzuty.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 60. Data: 2005-01-14 11:15:26
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2005-01-14 12:04 Glenn said the following:

    > Jest możliwe - faktury "masowe" (gaz,prąd, telekomuna) nie wymagają
    > podpisu - tego akurat jestem pewna.

    Jesteś pewna, ze odpowiedziałaś na temat?
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl