  • 1. Data: 2006-01-29 11:10:50
    Temat: pełnomocnictwo w mBanku
    Od: "Lech" <...@m...com>

    Czy ktoś wie ile czasu zajmuje im to by dopisać pełnomocnika do rachunku?
    Wysłałem wniosek ok. miesiąc temu i cisza, dzwonię na mLinię a ci nie mogą
    tam znaleźć moich dokumentów. Muszą mieć niezły bałagan.

  • 2. Data: 2006-01-29 11:26:40
    Temat: Re: pełnomocnictwo w mBanku
    Od: "miszka_" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Lech" <...@m...com> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś wie ile czasu zajmuje im to by dopisać pełnomocnika do rachunku?
    > Wysłałem wniosek ok. miesiąc temu i cisza, dzwonię na mLinię a ci nie mogą
    > tam znaleźć moich dokumentów. Muszą mieć niezły bałagan.

    Masz pewność, że dokumenty do adresata dotarły?
    --
    PZDR, miszka_
    _________________________________

  • 3. Data: 2006-01-29 11:47:38
    Od: "Lech" <...@m...com>

    Wysłałem zgodnie z mBankową procedurą, czyli w zaadresowanej i opłaconej
    kopercie zwrotnej.

  • 4. Data: 2006-01-29 11:54:29
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Lech wrote:
    > Wysłałem zgodnie z mBankową procedurą, czyli w zaadresowanej i
    > opłaconej kopercie zwrotnej.

    Czyli jedyne co Ci pozostaje to wysłać je jeszcze raz, ponieważ to jest
    zwykły list, tylko opłacony przez adresata. Zaginięcie przesyłki może się
    zdażyć. W przypadku mBanku dobrze jest dopisać imię i nazwisko osoby która
    się zajmuje sprawą. Zgłoś to do mBanku to Ci wyślą dokumenty jeszcze raz. W
    moim przypadku była tam już koperta zaadresowana imiennie, na konkretnego
    pracownika.

    --
    Dawid

  • 5. Data: 2006-01-29 12:18:46
    Od: "Lech" <...@m...com>

    Przecież to nie ma sensu. Wyślę ponownie a mBank znowu zgubi. Do tego
    dochodzą dodatkowe koszty gdyż pełnomocnik musiałby zrobić sobie ponownie
    zdjęcie. Uważam, że jeśli wysyłka drogą pocztową jest ryzykowna to mBank nie
    powinien z niej korzystać albo przesyłać koperty opłacone do wysyłki
    poleconym. Czy to nie nadaje się czasem do GINB-u?

  • 6. Data: 2006-01-29 16:15:42
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Lech wrote:
> [...]
    > ryzykowna to mBank nie powinien z niej korzystać albo przesyłać
    > koperty opłacone do wysyłki poleconym. Czy to nie nadaje się czasem

    A na jakiej podstawie chcesz to przekazać do GINB? Bank nie zmusza Cię do
    wysyłania przesyłki w tej formie. To jest Twoje PRAWO. Równie dobrze możesz
    ją wysłać kurierem albo listem poleconym (tyle, że na swój koszt, a bank nie
    jest zobligowany żadnymi przepisami do ponoszenia kosztów przesyłki). Poza
    tym to niekoniecznie mBank musiał to zgubić (ale jest to oczywiście
    możliwe).

    Możesz też przekazać dokumenty w mKiosku, chociaż tu całkowitej pewności
    doręczenia też nie ma (ale bank nie będzie zrzucał winy na pocztę). Poza tym
    nie jestem pewien czy takie dokumenty tam przyjmą.

    Jakie zdjęcie masz na myśli? W moim przypadku nie potrzebowali żadnych
    zdjęć.

    P.S. Nie odpowiadaj nad cytatami.

    --
    Dawid

  • 7. Data: 2006-01-29 17:28:10
    Od: "Lech" <...@m...com>

    Po prostu nie wierzę by zginęło to na poczcie (choć oczywiście też to
    możliwe). Bardziej podejrzewam, że zaginęło to w mBanku a więc GINB mógłby
    sprawdzić czy mają skuteczne procedury "przeciwdziałające ginięciu". Choćby
    tyle.

    Oczywiście rozumiem, że mam prawo wysłać w inny sposób przesyłkę. Niemniej
    jednak skorzytałem z "podpowiedzi" mBanku, czyli wysłałem korespondencję w
    załączonej zwykłej kopercie. Mój przypadek pokazał, że droga
    korespondencyjna, którą wybrał mBank nie jest skuteczna. Dlaczego więc ja
    mam ponosić z tego tytułu konsekwencje? Czemu skusili mnie darmową kopertą
    nie ostrzegając jednocześnie jakie to ryzyko?

    Można przecież inaczej. Skoro mBank to bank internetowy to po co każe
    przesyłać wniosek pełnomocnika jeśli ma mLinię i internetową drogę kontaktu?
    Czemu im nie wystarcza, że przez telefon albo przez internet zadeklaruję kto
    ma być pełnomocnikiem do mojego rachunku? Przecież za pełnomocnika to i tak
    ja ponoszę odpowiedzialność. Jeśli więc się uparli by przesyłać im papiery
    to uważam, że powinni zapewnić możliwość wysłania poleconym albo kurierem na
    ich koszt.

    Irytuje mie takie podejście antyklientowskie - wniosek nie dotarł i mają
    wszystko w d_pie. By się chociaż wysilili i poszukali w zakamarkach swoich
    departamentów.

    Do wniosku o pełnomocnictwo dołączyłem jednocześnie wniosek o wydanie karty
    kredytowej i elektronicznej dla pełnomocnika dlatego było tam zdjęcie.

  • 8. Data: 2006-01-29 18:33:13
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Lech wrote:
    > Po prostu nie wierzę by zginęło to na poczcie (choć oczywiście też to
    [ciach...]

    Lechu, miło się z Tobą dyskutuje, ale mógłbyś się zastosować do reguł
    netykiety. Jeśli masz z tym problem to służe pomocą:
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

    --
    Dawid

  • 9. Data: 2006-01-29 19:26:01
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 29 Jan 2006 18:28:10 +0100, "Lech" <...@m...com> wrote:

    >Jeśli więc się uparli by przesyłać im papiery
    >to uważam, że powinni zapewnić możliwość wysłania poleconym albo kurierem na
    >ich koszt.
    Jesli wiec sie uparli ze wyplacac bez prowizji moge w bankomatach
    Euronet i BZ WBK to powinni zapewnic mi transport do najblizszego
    bankomatu i z powrotem na ich koszt.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 10. Data: 2006-01-29 19:43:46
    Od: "Lech" <...@m...com>

    "WAM" <n...@n...nopl.pl> wrote in message
> [...]
    > Jesli wiec sie uparli ze wyplacac bez prowizji moge w bankomatach
    > Euronet i BZ WBK to powinni zapewnic mi transport do najblizszego

    Kiedyś CITI miał usługę, że dostarczał gotówkę do domu gdy klient jej
    potrzebował. W jednym z wariantów konta było to na ich koszt.