  • 21. Data: 2006-02-21 20:07:46
    Temat: Re: pełnomocnik czy współwłaściciel
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-02-21 19:10, kiedy kam zdecydował(a) się
    stwierdzić,że:

    > pojęcia 'zwykłego zarządu' nie ma już od jakiegoś czasu w kro

    Od jakiego niby?
    Proszę uprzejmie o podanie jaka to ustawa zniosła art. 36 Paragraf 2 krio.

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 22. Data: 2006-02-21 20:11:00
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    yayco napisał(a):
    > Od jakiego niby?

    20 stycznia 2005 roku

    > Proszę uprzejmie o podanie jaka to ustawa zniosła art. 36 Paragraf 2 krio.

    pokaż mi gdzie w tym przepisie mowa o zwykłym zarządzie

    KG

  • 23. Data: 2006-02-21 20:16:19
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-02-21 21:11, kiedy kam zdecydował(a) się
    stwierdzić,że:

    > pokaż mi gdzie w tym przepisie mowa o zwykłym zarządzie
    >
    > KG

    Coś z czytaniem nie tak?

    Art. 36 par. 2 zd.(zdanie) drugie: " Do wykonywania czynności
    przekraczających zakres zwykłego zarządu..." etc.

  • 24. Data: 2006-02-21 20:22:48
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    yayco napisał(a):
    > Coś z czytaniem nie tak?

    nie, ale z Twoją wersją kro tak :)

    > Art. 36 par. 2 zd.(zdanie) drugie: " Do wykonywania czynności
    > przekraczających zakres zwykłego zarządu..." etc.

    brzmi obecnie:
    "Wykonywanie zarządu obejmuje czynności, które dotyczą przedmiotów
    majątkowych należących do majątku wspólnego, w tym czynności zmierzające
    do zachowania tego majątku."

    KG

  • 25. Data: 2006-02-21 20:25:25
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-02-21 21:22, kiedy kam zdecydował(a) się
    stwierdzić,że:

> [...]
    > "Wykonywanie zarządu obejmuje czynności, które dotyczą przedmiotów
    > majątkowych należących do majątku wspólnego, w tym czynności zmierzające

    Ok, nie wykluczam tego, ale raz jeszcze: kiedy nastąpiła zmiana?

  • 26. Data: 2006-02-21 20:29:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    yayco napisał(a):
    > Ok, nie wykluczam tego, ale raz jeszcze: kiedy nastąpiła zmiana?

    przecież napisałem - 20 stycznia 2005 roku :) , ustawą z dnia 17 czerwca
    2004 r. o zmianie ustawy - Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych
    innych ustaw, Dz.U. nr 162, poz.1691

    KG

  • 27. Data: 2006-02-21 20:36:38
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-02-21 21:29, kiedy kam zdecydował(a) się
    stwierdzić,że:

    > przecież napisałem - 20 stycznia 2005 roku :) , ustawą z dnia 17 czerwca
    > 2004 r. o zmianie ustawy - Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych
    > innych ustaw, Dz.U. nr 162, poz.1691
    >
    > KG

    No tak, ewidentnie masz racje (hau, hau). Jakoś wzmiankę o dacie
    przeoczyłem (podobnie jak i samą nowelizację).
    Tyle tylko, że to moim zdaniem niewiele to zmienia.
    Tyle tylko, że zamiast zwykłego zarządu masz teraz "czynności w
    bieżących sprawach życia codziennego lub zmierzające do zaspokojenia
    zwykłych potrzeb rodziny albo podejmowanej w ramach działalności
    zarobkowej", co oczywiście jest bardziej precyzyjne, ale też stanowi
    klauzulę generalną.

  • 28. Data: 2006-02-21 20:47:34
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    yayco napisał(a):
> [...]
    > zwykłych potrzeb rodziny albo podejmowanej w ramach działalności
    > zarobkowej", co oczywiście jest bardziej precyzyjne, ale też stanowi

    Tak, ale jednak czym innym jest wymaganie zgody na dokonanie czynności
    jak było w starym art.37§1, a czym innym możliwość wyrażenia sprzeciwu -
    tym bardziej że jest on skuteczny wobec osób trzecich tylko jeśli został
    wyrażony przed dokonaniem czynności. Obecnie każda czynność poza
    wymienionymi w art.37 jest ważna i skuteczna, a ograniczenia chroniące
    współmałżonka są dopiero na etapie egzekucji.

    KG

  • 29. Data: 2006-02-21 20:49:37
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Z mocy prawa małżonkowie są współwłaścicielami majątku (z kilkoma
    > wyłaczeniami).

    To tez ... musisz miś zrozumiec, ze konto zalozone przed slubem jest
    nienaruszalne ... zaden akt slubu nie zmusi banku do zmiany statusu tego
    konta.

    Zresztą nawet jak konto po slubie zostanie załozone ... to tez tak
    bedzie. Po prostu własnosc jest nadrzędna.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 30. Data: 2006-02-21 20:54:09
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-02-21 21:47, kiedy kam zdecydował(a) się
    stwierdzić,że:

> [...]
    > wymienionymi w art.37 jest ważna i skuteczna, a ograniczenia chroniące
    > współmałżonka są dopiero na etapie egzekucji.

    OK, ale argumenty Trzpiona były takie, że w ramach "zwykłego zarządu"
    (pozostańmy przy tym określeniu dla ułatwienia), małżonek może
    skutecznie żądać od banku i to z mocy samego prawa . Moim zdaniem, ani
    na gruncie dawnej, ani na gruncie nowej regulacji nie jest do przyjęcia,
    choćby ze względu na kwestie natury dowodowej. Już samo przywrócenie
    polskiemu prawu separacji, rzecz samą komplikuje. Innymi słowy, będę się
    upierał, że tytuł do majątku nie jest tożsamy z tytułem do posługiwania
    się kontem bankowym.