  • 11. Data: 2012-11-02 21:10:31
    Temat: Re: personal finance manager - inne Wasze opinie?
    Od: assembea <a...@i...pl>

    W dniu piątek, 2 listopada 2012 19:42:57 UTC+1 użytkownik Maciejko napisał:
    > assembea wrote:
    >
    > Od czasu gdy spostrzeglem ze takie programy sa dostepne zastanowialo
    >
    > mnie kto i dlaczego bedzie marnowal czas na codzienne wprowadzanie
    >
    > wydatkow i po co?

    Dziecko, wracaj do nauki, bo widzę, że jesteś tu nowe. Polecam przemyślenie np. tego
    posta:

    https://groups.google.com/forum/?fromgroups=&hl=pl#!
    searchin/pl.biznes.banki/Bogaty$20albo$20biedny/pl.b
    iznes.banki/YHsRCYN-vMA/xu4V2ghrgvIJ

    i przeczytanie książki, o której tam mowa. Może za kilka lat zrozumiesz, o co w tym
    biega: na pewno nie o wydatki na kondomy...

  • 12. Data: 2012-11-02 22:19:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciejko wrote:
    > Od czasu gdy spostrzeglem ze takie programy sa dostepne zastanowialo
    > mnie kto i dlaczego bedzie marnowal czas na codzienne wprowadzanie
    > wydatkow i po co?

    to zalezy
    niektore banki odkryly jakies 20 lat temu ze istnieje taki standard jak
    OFX i QFX i dane wprowadzaja sie same. tudziez w ostatecznosci mozna je
    w takim formacie wyeksportowac.

    Tylko polskie jeszcze nie. Standard OFX umarl (a w lassciwie microsoft
    go dobil) zanim polskie banki zdazyly sie polapac, ze dane mozna do
    czegos sensownie wyeksportowac.
    Narazie licza, ze bedziemy je całować za mozliwosc wygenerowania pdfa.

    > Najwazniejsze w tym wszystkim jest pytanie PO CO?

    Generalnie po nic, chyba, ze jak wyzej robi sie samo.

  • 13. Data: 2012-11-02 22:24:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    assembea wrote:

> [...]
    >
    > i przeczytanie książki, o której tam mowa. Może za kilka lat zrozumiesz, o co w tym
    biega: na pewno nie o wydatki na kondomy...

    pieprzenie kotka za pomocą młotka
    biezaca ciagle aktualizowana wiedza o strukturze wydatkow o ile nie
    jestes bankierem jest ci na g... potrzebna.
    Szczególnie jesli musisz dane wprowadzac recznie.
    To jest marnowanie wlasnego czasu, zeby sobie popatrzec na ladne
    cyferki. Zboczenie w głebokim stadium zaawansowania.
    lepiej wez rower i wykorzystaj ten czas bardziej aktywnie zeby ci dupa
    za bardzo nie urosła..

  • 14. Data: 2012-11-03 07:29:30
    Od: Maciejko <"Maciej Wroniak"@gazeta.pl>

    assembea wrote:

> [...]
    >
    > i przeczytanie książki, o której tam mowa. Może za kilka lat zrozumiesz, o co w tym
    biega: na pewno nie o wydatki na kondomy...

    Nie marnuje pieniedzy na kupowanie i czasu na czytanie rzeczy
    oczywistych. Trudno mi uwierzyc,ze sa osoby ktore tych oczywistosci
    musza nauczyc sie z ksiazek.
    Ten w/w post....hehe, dobre, zal mi tych ludzi, musialo im byc naprawde
    ciezko byc takimi sierotami finansowymi,ze dopiero dzienne "modlitwy" do
    "tabelki" umozliwily im prawidlowa gospodarke finansami.Tak dlugo jak
    daja sobie rade nic w tym zlego.
    Nie mniej trudno uwierzyc, ze ktos moze byc tak "rachunkowo
    uposledzony", ze nie potrafi bez ryzyka przepukliny na mozgu na bierzaco
    w glowie zbilansowac swojego portfela bez czytania ksiazek w tej
    materii,placenia za programy,
    dziennego sleczenia nad kwitkami i tabelkami.
    Dla mnie smieszne-wyglada ze sa ludzie bez tzw "dyscypliny finansowej" i
    niestety bez rozumu. Oni nie odpowiadaja za swoje "czyny" i potrzebuja
    dziennej ksiegowosci zeby im "powiedziala" ze kupili cos zbednego
    albo,ze kupili cos,na co ich nie bylo stac. W pale sie nie miesci,ale
    widac tacy tez chodza po swiecie.

    Dla przecietnego osobnika w przypadku domowo/rodzinnym pracowite
    wpisywanie sum w okienka, grupowanie wydatkow,analizowanie, a moze nawet
    sporzadzanie wykresow to nic innego jak mlocenie slomy.

  • 15. Data: 2012-11-03 11:18:06
    Od: assembea <a...@i...pl>

    > Dla przecietnego osobnika w przypadku domowo/rodzinnym pracowite
    >
    > wpisywanie sum w okienka, grupowanie wydatkow,analizowanie, a moze nawet
    >
    > sporzadzanie wykresow to nic innego jak mlocenie slomy.

    Wydawało mi się, że na tę grupę nie trafiają ,,przeciętni'', ale widać ty takim
    jesteś. Pisałem już, że najpierw zabierz się za naukę, a dopiero potem za wymądrzanie
    się. Gdy np. dorobisz się kilku mieszkań i będziesz żył z wynajmu, to zrozumiesz, że
    taki programik, używany do spisywania codziennych wydatków związanych z obsługą
    lokali może sporo ułatwić życie wynajmującemu. A bardziej ,,przeciętnym'' informacja
    o tym, na co schodzi kasa, potrzebna jest do porozumienia z towarzyszką połowicą i
    planowaniem ,,hodowli'' tzw. narybku - wiadomo, że np. na początku roku szkolnego
    potrzeba więcej kasy i dobrze wiedzieć, ile wtedy schodzi, żeby się do tego
    przygotować zawczasu.

  • 16. Data: 2012-11-03 13:23:29
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 3 Nov 2012 03:18:06 -0700 (PDT), assembea napisał(a):

    > Wydawało mi się, że na tę grupę nie trafiają ,,przeciętni''

    Jaka śliczna, żałosna próba dowartościowania się, i to gościa, który nie
    umie prawidłowo wysyłać postów.

    > Gdy np. dorobisz się kilku mieszkań i będziesz żył z wynajmu,
    > to zrozumiesz, że taki programik, używany do spisywania codziennych
    > wydatków związanych z obsługą lokali może sporo ułatwić życie

    Te, nieprzeciętny, ale ty przecież nie umiesz używać programu, który
    chwalisz. Pomijając, że zwykły arkusz kalkulacyjny znalazłby tu
    zastosowanie.

    > A bardziej ,,przeciętnym'' informacja o tym, na co schodzi kasa,
    > potrzebna jest do porozumienia z towarzyszką połowicą

    1) Niewydawanie na durnoty
    2) Zarabianie więcej, niż się wydaje.

    Rozwiązanie problemu, bez programów, notatek, cudowania, i idiotycznej
    próby podszczypywania obcej osoby, o której nic się nie wie, a która może
    cię gasi na wielu frontach.

    AK