  • 1. Data: 2002-05-22 19:07:37
    Temat: phone banking !! :)
    Od: "Sara" <s...@g...pl>

    Witam :)

    Mam problem: chcialabym sie dowiedziec kiedy tak m.in komputer zastapi
    telefon czyli kiedy powstal phone banking.......gdzie moge znalezc taka
    informacje.........dosc pilnie jej potrzebuje. Prosze o pomoc.
    Pozdrawiam i dziekuje

    Sara

  • 2. Data: 2002-05-22 20:37:04
    Temat: Re: phone banking !! :)
    Od: "cvc" <0...@0...00>

    PKO SA uruchomiło jako pierwszy Bank. Nazywa się to Telepekao 24. Ja mam
    konto od kwietnia 2000r. A wiem, że PKO SA prawdopodobnie działało dla
    klientów od listopada 1999.

  • 3. Data: 2002-05-23 07:51:06
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

    > PKO SA uruchomiło jako pierwszy Bank. Nazywa się to Telepekao 24. Ja mam
    > konto od kwietnia 2000r. A wiem, że PKO SA prawdopodobnie działało dla
    > klientów od listopada 1999.

    Odbyło się to poprzez wchłonięcie banku PBG SA, któy otworzył Odział
    Elektroniczny 14 października 1998.

    Rafal

  • 4. Data: 2002-05-23 08:18:13
    Od: "qb" <q...@q...qb>

    Ale pytanie cos haczy o phone banking, w ktorym pierwszym w Polsce byl Citi
    w 1992 o ile sie nie myle...
    pozdr
    qb

  • 5. Data: 2002-05-23 12:38:27
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Ale pytanie cos haczy o phone banking, w ktorym pierwszym w Polsce byl
    Citi
    > w 1992 o ile sie nie myle...
    > pozdr

    nieeee - wtedy to bylo home banking :)

  • 6. Data: 2002-05-23 12:40:26
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > telefon czyli kiedy powstal phone banking.......gdzie moge znalezc taka
    > informacje.........dosc pilnie jej potrzebuje. Prosze o pomoc.

    Telefon po raz pierwszy został wykorzystany w bankowości w celach
    komercyjnych w latach osiemdziesiątych. Obecnie jest to najbardziej
    popularny kanał dystrybucji usług bankowych. Operacje bankowe przez telefon
    mogą być wykonywane na dwa sposoby:
    - automatycznie - za pomocą tzw. IVR,
    - z udziałem operatora - człowieka.
    Pionierem na rynku polskim we wprowadzaniu bankowości telefonicznej był Bank
    Pekao SA, który 2 września 1996 roku wdrożył nową usługę pod nazwą
    Teleserwis. Do tej daty żaden z polskich banków nie obsługiwał swoich
    klientów przez telefon.
    Przez automat telefoniczny dostępne są najważniejsze i najczęściej
    wykorzystywane operacje. Koszt stworzenia centrum telefonicznej obsługi
    rachunków w USA, gdzie usługa ta jest dość rozpowszechniona wynosi 3,5 mln
    dolarów za same urządzenia wraz z odpowiednią technologią. Doliczyć do tego
    należy wynagrodzenie 250-300 pracowników, które rocznie szacuje się na
    poziomie 5 mln dolarów.