  • 61. Data: 2005-04-20 15:49:37
    Temat: Re: [pilne] Cos sie pochrzanilo w systemie Banku i...
    Od: "Rokefeler" <p...@o...pl>

    > Podstawy prawne są różne w zależności od sytuacji: od ochrony prywatności,
    > poprzez ochronę praw autorskich, aż do ochrony tajemnic różnorakich. Ta
    > grupa jest o bankach, więc jak chcesz to sobie poszukaj sam.

    Echh nie łap mnie za słowa ...
    Masz rację uprościłem ale rozmowy z przedstawicielem banku(i innymi
    instytycjami) mozna na 100% nagrywać i upubliczniać , zreszta właśnie banki
    tak postępują(vide mbank,VW..)-chodzi o nagrywanie.
    Chyba się że mną zgodzisz?

    Pozdrawiam

    Rokefeler

  • 62. Data: 2005-04-20 15:59:44
    Od: "Rokefeler" <p...@o...pl>

    > Nikt nie będzie za Tobą biegać. Jeżeli to błąd banku, to zrobią storno i
    > tyle.

    Nie w każdym, to już żalezy od regulaminu.

    >Jeżeli to błąd nadawcy przelewu, to o ile nie zwrócisz kasy
    > dobrowolnie (uzgadniając np. potrącenie opłaty za przelew o ile taka
    > występuje w Twoim banku).

    Ależ zwrócę dobrowolnie przekazałem nadawcy godziny o , których można mnie
    zastać , czekam na niego z pieniędzmi.
    Nie rozumiem dlaczego musi to być przelew(może mam daleko do banku).

    > to po kasę przyjdzie w końcu komornik (być może o
    > 5.30).

    Tak od razu?
    Zanim przyjdzie komornik to chyba najpierw potrzebny jest wyrok.

    BTW Moje pytanie jakoś sprytnie pominęłaś , nie chcesz odpowiadać trudno
    :(

    Zastanawiam się co by było gdybym był w momencie wzbogacenia w USA ,
    ciekawe w jaki sposób nadawca by się ze mną skontaktował?

    Pozdrawiam

    Rokefeler

  • 63. Data: 2005-04-20 16:08:39
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-20 17:49- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy
    Rokefeler, wyłuszczający(a) się następująco:

> [...]
    > instytycjami) mozna na 100% nagrywać i upubliczniać , zreszta właśnie
    > banki tak postępują(vide mbank,VW..)-chodzi o nagrywanie.

    Jeżeli o tym uprzedzisz i uzyskasz zgodę (tak właśnie postępują banki).
    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 64. Data: 2005-04-20 16:09:02
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Użytkownik "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> napisał w wiadomości

    > Delikatnie mówiąc, nikogo (a w szczególnościwymiaru sprawiedliwości) takie
    > drobiazgi nie obchodzą.

    Nie wiem. Nie znam sie. Ale cos mi sie wydaje, ze bank w przypadku takie
    sytuacji powinien owszem odzyskac pieniadze... ale wtedy gdy bedzie to
    mozliwe. A niestety niemile jest to, ze w takim przypadku bank _zada_
    oddania pieniedzy _od_razu_ (sadze, ze moglo sie to odbyc nawet bez slowa
    "przepraszamy" - ale moge sie mylic ;-) ) a gdy mi pewnien bank mial oddac
    pare stow to trwalo to 7 miesiecy, nie dawalo sie wyciagnac zadnych
    informacji i zasadniczo na koniec nie uslyszalem ani przepraszam, ani slowa
    sensownego wyjasnienia, ani nie zauwazylem zadnych odsetek (co juz jest
    zwyklym skandalem jak dla mnie) - a zasadniczo kasa wplynela nagle 2 dni po
    pismie do dyrekcji gdzie wymienilem media w ktorych sprawe opisze i dodalem
    pare slow o kierowaniu sprawy do arbitra.
    Niestety to prymitywizm naszej bankowosci (chociaz gdzie indziej byloby
    pewnie podobnie co do przepisow... jednak sadze ze zalatwione duzo
    grzeczniej i sprawniej).

    Belin

    PS - mam przyjemnosc posluchania wielu ciekawych informacji jak to dziala
    gdzie indziej od ludzi, ktorzy z bankowoscia maja mocno do czynienia poza
    granicami naszego kochanego kraju - i zasadniczo jestesmy nadal 200 lat za
    murzynami :-/

  • 65. Data: 2005-04-20 16:16:12
    Od: "Rokefeler" <p...@o...pl>

    > 2005-04-20 17:49- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy
    > Rokefeler, wyłuszczający(a) się następująco:

    > Jeżeli o tym uprzedzisz i uzyskasz zgodę (tak właśnie postępują banki).

    Nie ma takiego obowiązku w tym przypadku.

    Sądzisz ze TVN robi swoje nagrania za zgodą nagrywanych ? Michnik też
    nagrywał Rywina za zgodą ?

    Pozdrawiam

    Rokefeler

  • 66. Data: 2005-04-20 16:47:55
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Rokefeler wrote:

    > Nie w każdym, to już żalezy od regulaminu.

    Wskaż bank, który nie ma w regulaminie lub umowie mozliwości skorygowania
    błędnego salda. Powodzenia!

    > Tak od razu?
    > Zanim przyjdzie komornik to chyba najpierw potrzebny jest wyrok.

    To chyba jasne i nie o tym ten wątek. Co do prawdopodobieństwa uzyskania
    takowego już uzyskałeś odpowiedź. Oczywiście nie musisz przelewać pieniędzy
    i możesz na prośbę o zwrot pieniędzy powiedzieć "Ustrzyki 5.30". Twoje
    prawo. Prawem drugiej strony jest złożenie pozwu.

  • 67. Data: 2005-04-20 17:10:42
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Rokefeler napisał(a):
    > Znajomy z Zairu zapomniał u mnie swojego laptopa , połapał się jak
    > wrócił do domu.
    > Uzyskałem niewątpliwie zatem nienalezną korzyść i należy ja wydać.
    > Teraz szczegóły to ja mam na swój koszt jechać do Zairu czy znajomy ma
    > przyjechać do mnie po laptopa?

    Z właściwości zobowiązania nic innego nie wynika, więc miejscem
    spełnienia świadczenia pieniężnego jest miejsce zamieszkania wierzyciela
    w chwili spełnienia świadczenia, niepieniężnego - miejsce zamieszkania
    dłużnika w chwili powstania (art.454§1 kc).

    KG

  • 68. Data: 2005-04-20 17:26:27
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Poke wrote:

    > wydalem juz te pieniadze nie majac pojecia ze to blad po ich stronie, a
    > akurat spodziewalem sie wplywow na to konto. Co z tymi durniami zrobic?

    możesz oddać im z tego wpływu za który omyłkowo wziąłeś wpłatę banku

  • 69. Data: 2005-04-20 17:30:37
    Od: "Rokefeler" <p...@o...pl>

    > To chyba jasne i nie o tym ten wątek. Co do prawdopodobieństwa uzyskania
    > takowego już uzyskałeś odpowiedź.

    Na pierwszej rozprawie skoro juz się spotykamy , kładę pieniądze na stół i
    na tym sprawa się konczy.
    Wyroku nie będzie , komornika również.

    A na pytanie dalej mi nie odpowiedziałaś , spróbuję ostatni raz:

    Czy uważasz że to "obdarowany" powinienem ponosić konsekwencje błędu banku??

    Pozdrawiam

    Rokefeler

  • 70. Data: 2005-04-20 17:52:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Rokefeler" <p...@o...pl> wrote in message

    > Czy uważasz że to "obdarowany" powinienem ponosić konsekwencje błędu
    banku??

    Art. 224. § 1. Samoistny posiadacz w dobrej wierze nie jest obowiązany do
    wynagrodzenia za korzystanie z rzeczy i nie jest odpowiedzialny ani za jej
    zużycie, ani za jej pogorszenie lub utratę. Nabywa własność pożytków
    naturalnych, które zostały od rzeczy odłączone w czasie jego posiadania,
    oraz zachowuje pobrane pożytki cywilne, jeżeli stały się w tym czasie
    wymagalne.

    § 2. Jednakże od chwili, w której samoistny posiadacz w dobrej wierze
    dowiedział się o wytoczeniu przeciwko niemu powództwa o wydanie rzeczy, jest
    on obowiązany do wynagrodzenia za korzystanie z rzeczy i jest odpowiedzialny
    za jej zużycie, pogorszenie lub utratę, chyba że pogorszenie lub utrata
    nastąpiła bez jego winy. Obowiązany jest zwrócić pobrane od powyższej chwili
    pożytki, których nie zużył, jak również uiścić wartość tych, które zużył.

    Art. 225. Obowiązki samoistnego posiadacza w złej wierze względem
    właściciela są takie same jak obowiązki samoistnego posiadacza w dobrej
    wierze od chwili, w której ten dowiedział się o wytoczeniu przeciwko niemu
    powództwa o wydanie rzeczy. Jednakże samoistny posiadacz w złej wierze
    obowiązany jest nadto zwrócić wartość pożytków, których z powodu złej
    gospodarki nie uzyskał, oraz jest odpowiedzialny za pogorszenie i utratę
    rzeczy, chyba że rzecz uległaby pogorszeniu lub utracie także wtedy, gdyby
    znajdowała się w posiadaniu uprawnionego.

    Art. 226. § 1. Samoistny posiadacz w dobrej wierze może żądać zwrotu
    nakładów koniecznych o tyle, o ile nie mają pokrycia w korzyściach, które
    uzyskał z rzeczy. Zwrotu innych nakładów może żądać o tyle, o ile zwiększają
    wartość rzeczy w chwili jej wydania właścicielowi. Jednakże gdy nakłady
    zostały dokonane po chwili, w której samoistny posiadacz w dobrej wierze
    dowiedział się o wytoczeniu przeciwko niemu powództwa o wydanie rzeczy, może
    on żądać zwrotu jedynie nakładów koniecznych.

    § 2. Samoistny posiadacz w złej wierze może żądać jedynie zwrotu nakładów
    koniecznych, i to tylko o tyle, o ile właściciel wzbogaciłby się
    bezpodstawnie jego kosztem.