  • 71. Data: 2005-04-20 17:52:38
    Temat: Re: [pilne] Cos sie pochrzanilo w systemie Banku i...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Adam Bosiacki" <B...@w...pl> writes:

    > A moze, po prostu, jest inaczej, niz sie tobie wydaje?

    Moze jest. Mowmy o prawdopodobienstwie.

    > Mysle, ze banki maja co najmniej kilka *zgodnych z prawem* mozliwosci
    > egzekwowania pieniedzy. Pewnie rozne banki kozystaja z roznych. Prywatnie,
    > podobnie jak yayco uwazam, ze proces karny jest co najmniej trudny,
    > natomiast
    > postepowanie z tytulu bezpodstawnego wzbogacenia - banalne.
    > Zapewne niektore banki majac przewage finansowa, moga w ten sposob
    > szykanowac
    > klientow.

    Widzisz... Roznica miedzy nami jest taka ze ja _wiem_ w jaki sposob
    banki odzyskuja pieniadze. Choc nie ja je odzyskuje, i nie ode mnie
    sa one odzyskiwane.
    (Musze tez przyznac ze banki sa bardzo uprzywilejowane - sytuacja
    innych firm jest duzo gorsza, zwlaszcza jesli klientem jest osoba,
    ktora nie prowadzi dzialalnosci gospodarczej).

    > Ale problem jest chyba w tym watku inny: oddac , czy nie oddac?
    > A jezeli nie oddac, to co z nieoddajacym sie stanie. Pewnie rozne, ale mysl,
    > ze bank mu to daruje wydaje mi sie mocno absurdalna.

    Mysle, ze mimo wszystko problem nie jest taki. To autorowi watku moze
    sie wydawac ze problem tak wyglada. Jednak to, ze bank zaksiegowal
    na jego koncie korekte i ze w rezultacie saldo jest ujemne oznacza,
    ze bank _juz_ odebral sobie te pieniadze. Tyle ze zrobil to z data
    przyszla :-) i w interesie autora jest to, by ona byla jak najmniej
    przyszla.

    A czy to jest wszystko zgodne z prawem? Pewnie zalezy to od punktu
    widzenia, ktory od czego zalezy wiemy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 72. Data: 2005-04-20 17:56:59
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    MK wrote:

    Dzięki za wyręczenie mnie w przeklejaniu kodeksu :-)

  • 73. Data: 2005-04-20 17:59:59
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2005 08:54:45 +0200, yayco naskrobał(a):

    > Szybko oddać, albo przygotować się na proces cywilny z tytułu
    > bezpodstawnego wzbogacenia.

    jaki pozew cywilny ? chyba nie zdajesz sobie sprawy co to jest bankowy
    tytuł egzekucyjny.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 74. Data: 2005-04-20 18:05:45
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > jaki pozew cywilny ? chyba nie zdajesz sobie sprawy co to jest bankowy
    > tytuł egzekucyjny.

    BTE do tego nic nie ma. Co najwyżej *może* mieć, gdy spowoduje to dług wobec
    banku, który po jakimś czasi uruchomi po prostu windykację. Z opisaną
    sytuacją ma to jednak niewiele wspólnego.

  • 75. Data: 2005-04-20 18:05:56
    Od: "Rokefeler" <p...@o...pl>

    > MK wrote:
    >
    > Dzięki za wyręczenie mnie w przeklejaniu kodeksu :-)

    O ile zrozmialem dobrze to zle to nie wygląda a nawet całkiem obiecująco.

    Wygląda to tak:

    Otrzymałem przypadkowo dajmy na to 50000zł i po miesiącu dowiaduję się o tym
    od nadawcy , będąc posiadaczem w dobrej wierze zatrzymuję wszelkie korzysci
    , więc i odsetki.
    No to w czym problem :)?
    Natychmiast lecę do banku i robię przelew 50000zł na konto nadawcy ,
    zatrzymując przy okazji niemałe odsetki.
    Dla mnie jest ok ;)

    Pozdrawiam

    Rokefeler

  • 76. Data: 2005-04-20 18:06:48
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Glenn napisał(a):
    > MK wrote:
    >
    > Dzięki za wyręczenie mnie w przeklejaniu kodeksu :-)

    To może w zamian wyjaśnisz jaki mają związek ze sprawą?

    KG

  • 77. Data: 2005-04-20 18:07:16
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    kam wrote:

    > To może w zamian wyjaśnisz jaki mają związek ze sprawą?

    Jak to jaki? Obalają mniemanie Rokefelera o tym, że ktoś kto otrzymał
    nienależne pieniądze może oddać o 5.30 w Ustrzykach :-)

  • 78. Data: 2005-04-20 18:11:07
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-20 19:59- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy Sebol,
    wyłuszczający(a) się następująco:
    > Dnia Wed, 20 Apr 2005 08:54:45 +0200, yayco naskrobał(a):

    > jaki pozew cywilny ? chyba nie zdajesz sobie sprawy co to jest bankowy
    > tytuł egzekucyjny.

    Jest to inna forma zgłoszenia powództwa, tak przynajmniej sądzi Sąd
    Najwyższy (Wyrok SN z 15.11.2002 r., II CKN 986/00, OSP Nr 12/2003, poz.
    158)

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 79. Data: 2005-04-20 18:11:48
    Od: Życzliwy <n...@k...pl>

    > Wskaż bank, który nie ma w regulaminie lub umowie mozliwości skorygowania
    > błędnego salda. Powodzenia!

    Nie mam ochoty wertować wszystkich regulaminów. Więc ok przyjmijmy ze masz
    rację i takiego banku nie ma.
    Tylko jak czesto zdarza się sytuacja że wpłata nastepuje akurat przez ten
    sam bank w , którym odbiorca ma rachunek?
    Bo jakoś nie wyobrazam sobie aby Vw zrobił mi strono korektę na moim koncie
    w citi :)

    Pozdrawiam

    Rokefeler

  • 80. Data: 2005-04-20 18:12:26
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Glenn napisał(a):
    > Jak to jaki? Obalają mniemanie Rokefelera o tym, że ktoś kto otrzymał
    > nienależne pieniądze może oddać o 5.30 w Ustrzykach :-)

    ani trochę
    nie chodzi przecież o wydanie rzeczy

    KG