  • 11. Data: 2004-04-01 12:36:42
    Temat: Re: [pilne] subkonto
    Od: "free" <n...@S...pl>

    IMO konto w banku może mieć subkonta, ale przekłada się to na to, że musi
    być tyle rachunków, ile jest subkont, a każdy rachunek - zgodnie z
    odpowiednimi ustaleniami międzybankowymi - musi być identyfkowany przez NRB,
    żeby można było go używać w rozliczeniach międzybankowych. A NRB to
    dokładnie 26 znaków, nie więcej. Jeśli np. kiedyś posiadacz rachunków miał
    pięć subkont, to teraz musi mieć pięć rachunków identyfikowanych przez
    osobne numery NRB.
    Jestem w stanie sobie wyobrazić, że w rozliczeniach wewnątrzbankowych w
    jakiś magiczny sposób rachunek będzie identyfikowany przez numer NRB oraz
    dodatkowy numerek subkonta, ale coś takiego na pewno nie może być użyte np.
    w zleceniach ELIXIR.
    Wniosek: albo ktoś dał Ci niewłaściwe dane (tzn. dał Ci jakiś numer rachunku
    NRB oraz numer subkonta ze starego schematu księgowego, sprzed wprowadzenia
    NRB - z tym się nic nie da zrobić), albo nastąpiło pomylenie pojęć, tzn.
    masz wpłacić coś na rachunek uczelni, który jest jeden i ma postać NRB,
    informując adresata, że uczelnia powinna w _swoim_ systemie księgowym
    zaksięgować ten przychód na odpowiednim subkoncie, a w takim przypadku ten
    numer subkonta powinnaś wpisać po prostu w treści informacji dodatkowych
    (tytułu płatności).