  • 1. Data: 2007-05-02 08:17:59
    Temat: pko bp ?
    Od: Kwiatuszek <s...@w...pl>

    Miałam kredyt samochodowy w PKO BP.
    Samochód mi ukradli. Bank wbrew opinii radcy prawnego, odmówił mi
    zgody na zakup innego samochodu z pieniędzy uzyskanych z polisy AC/
    NW.
    Najfajniejsze jest to, że przywłaszczył sobie odszkodowanie z polisy.
    Wpłacił te pieniądze na konto (czyje nie wiem, nie dostałam żadnej
    informacji), natępnie zaczął ściągać raty z jakiegoś konta (jakiego
    nie wiem, nie mam żadnej informacji na ten temat) trzeba zaznaczyć, że
    to drugie zrobił tylko dlatego, że przestałam spłat rat w związku z
    odmówieniem mi przez bank zakupu innego pojazdu (taka odmowa banku
    była równoznaczna z nie wywiązaniem się przez niego umowy kredytowej).
    Wg mojego odczucia bank zarobił na odszkodowaniu a tym samym złamał
    ustawę ubezpieczeniową. Uzasadnienie: w momencie otrzymania
    odszkodowania z polisy AC/NW powinien dokonać rozliczenia kredytu
    tzn.zmniejszyć kwotę kredytu o otrzymane odszkodowanie.
    Nie robiąc tego zarabiał na obrocie kwotą z odszkodowania oraz na
    naliczanych mi odsetkach.

    W tej chwili spłąciłam już cały kredyt i w związku z tym sprawę chcę
    skierować do prokuratury. Czy ktoś wie kto ma rację?

  • 2. Data: 2007-05-02 10:42:22
    Temat: Re: pko bp ?
    Od: "BP" <a...@f...it>

    Użytkownik "Kwiatuszek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Miałam kredyt samochodowy w PKO BP.

    Nikt nie wie, bo najpierw:
    1. trzeba przeczytać umowę.
    2. dziwne jest dla mnie cała sytuacja, że nie wiesz co się stało z kasą z
    ubezpieczenia - nie jestes np. w stanie ustalić nr rachunków - przecież
    jesteś stroną i powinieneś wiedzieć.
    3. nie miałęś prawa nie spłacać rat - miałeś finansowe zobowiąanie do banku,
    a samochód był TYLKO jego zabezpeiczeniem.
    4. Bank powinien w momencie wypłaty odszkodowania rozliczyć kredyt, tj.
    zastosować odpowiednie zapisy umowy/regulaminu.
    5. Wydaje mi się, że w tym przypadku zabrako Ci dobrej woli aby na spokojnie
    i bez nerwów wyjasnić wszystko w Banku lub trafiłeś na niekompetentneko
    pracownika niskiego szczebla.

    --
    Bart Prokop * http://bart.prokop.name/