  • 111. Data: 2009-04-23 21:59:47
    Temat: Re: platne hasla w mBanku :(
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 22 kwiecień 2009 18:30
    (autor c...@g...com
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak:
    <7...@p...go
    oglegroups.com>):

    > Zresztą tak się zastanawiam: czemu mB nie umożliwi logowania do
    > systemu na hasło SMSowe ?

    Ale to bez sensu. Hasło do konta mam zapamiętane w przeglądarce i se wchodzę
    kiedy chcę. Poza tym, czasami (np. w wakacje) podaję koledze z prośbą o
    cośtam.

    A co by dało hasło esesmanowe przy logowaniu?

    --
    Tristan

  • 112. Data: 2009-04-23 22:52:32
    Od: c...@g...com

    On 23 Kwi, 23:59, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Ale to bez sensu. Hasło do konta mam zapamiętane w przeglądarce i se wchodzę
    > kiedy chcę. Poza tym, czasami (np. w wakacje) podaję koledze z prośbą o
    > cośtam.
    Skoro wolisz wchodzić na konto (prawie) jednym kliknięciem to Twoja
    sprawa. Ja piszę o takiej możliwości a nie przymusie.

    > A co by dało hasło esesmanowe przy logowaniu?
    To samo co przy zatwierdzaniu transakcji - większe bezpieczeństwo
    konta i lepszą ochronę danych osobowych.

  • 113. Data: 2009-04-24 19:41:21
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Podejrzewam, że została śladowa ilość osób która korzysta z list haseł i

    Zle podejrzewasz

    Fantom

  • 114. Data: 2009-05-01 17:42:00
    Od: "WTM" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:gsh69g$is7$1@news.interia.pl...
    > Podobne cyrki występują w przypadku modyfikacji np. swoich danych
    > kontaktowych. Nie dokonasz zmiany e-maila przy użyciu hasła z papierowej
    > listy - tylko SMS.

    mBank proponuje (w odpowiedzi na mój list): zmienić hasła jednorazowe na
    hasła sms, w serwisie www zmienić dane (adres, e-mail, zgoda na
    przetwarzenie danych osobowych, zgoda na otrzymywanie informacji drogą
    elektroniczną) i powrócić do listy haseł. Bez sensu. Aha, w dalszej części
    mowa o mLinii, mKiosku, centrum finansowym albo przysłaniu oświadczenia o
    zmianie numeru telefonu/adresu (notarialnie potwierdzonym!).

    WTM

  • 115. Data: 2009-05-01 19:06:14
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "WTM" <w...@g...pl> writes:

    [...]

    > elektroniczną) i powrócić do listy haseł. Bez sensu. Aha, w dalszej części

    Sprawdź, czy się da. W Multi przy okazji ostatnich zmian zablokowano
    możliwość samodzielnego przejścia SMS->TAN (tylko przez operatora)

    KJ

    --
    Anyone can make an omelet with eggs. The trick is to make one with none.

  • 116. Data: 2009-05-04 06:34:01
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Ale zrozum w koncu ze to nie klient ma decydowac o tym, czy ma
    > bezpieczny terminal, czy tez nie. To bank decyduje, ze terminale
    > klientow sa potencjalnie niebezpieczne, i wymusza stosowanie
    > dodatkowego zabezpieczenia.

    Ciagle jest chyba pominiety jeden temat - a kto zdecydowal, ze skrzynka
    pocztowa klienat jest bezpieczna ? HAsla nie sa nawet wysyalne poleconymi.
    Wiec ten temirnal czesciej jest bezpieczny niz skrzynka do ktorej nawet
    pijak ma dostep a nie tylko hacker. JEzeli do tej pory banki traktowaly
    zwykly list jako bezpieczny to tym bardziej powinny to robic z komputerami
    klientow

    Fantom

  • 117. Data: 2009-05-04 06:34:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 08:34
    (autor Fantom
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gtm2cl$6jj$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    Ale hasła w skrzynce są nieaktywne.

    --
    Tristan

  • 118. Data: 2009-05-04 10:28:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> writes:

    > Ciagle jest chyba pominiety jeden temat - a kto zdecydowal, ze
    > skrzynka pocztowa klienat jest bezpieczna ?

    Nikt. To nie jest roznica jakosciowa, to jest roznica ilosciowa - dwa
    potencjalnie niebezpieczne punkty, ktory _jednoczesnie_ musza zostac
    "skompromitowane" zeby atak mogl sie udac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 119. Data: 2009-05-04 20:35:09
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-05-04, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Ale hasła w skrzynce są nieaktywne.

    Oj, a jak pierwszy raz je aktywowałem (a dawno temu to było, jeszcze 20%
    na emax było) to tak mnie 'z pacierza' odpytano że po prostu wymiękłem,
    najlepiej było na nr telefonu służbowego:
    -Pan podał inny nr na umowie
    -Ale dokładnie taki 0-22 xyz...
    -Nie proszę Pana, podobny, ale trochę z początku inny...
    -AAAAA +48 22 xyz
    -Właśnie taki

    No i po takim odpytaniu bank już ma prawie pewność że to ta sama osoba
    rozmawia i trzyma hasła, która wypełniała wniosek. Lepsze to trochę od
    -'proszę podać ulubioną markę samochodu'
    -'trabant'. (C) Inteligo

    Wolałbyś aby kurier sprawdzał Twój dowód osobisty? Przecież kurierzy
    nawet _nie_ _chcą_ tego robić, oni mają dowieść przesyłkę.

    No i jeszcze coś: numer klienta jest tylko i wyłącznie na umowie która
    była dostarczona np tydzień wcześniej, hasła jednorazowe mają swój ID
    ale nie wiesz do której są wygenerowane umowy, wpiszesz N razy zły ID
    umowy, lista się zablokuje, a do osoby z umowy ktoś zadzwoni że coś jest
    nie tak.

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 120. Data: 2009-05-04 20:48:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam> writes:

    > Wolałbyś aby kurier sprawdzał Twój dowód osobisty? Przecież kurierzy
    > nawet _nie_ _chcą_ tego robić, oni mają dowieść przesyłkę.

    Problem z kurierem jest taki, ze on nie powinien po prostu tego robic.

    Tzn. od odpowiada za dostarczenie przesylki wlasciwej osobie lub pod
    wlasciwym adresem, wiec jak sie ktos umawia w terenie (albo przesylka
    jest "do rak wlasnych") to moze byc potrzeba potwierdzenia, ze jest
    jednak wlasciwa osoba. Ale kurier (firma) odpowiada do wartosci
    przesylki, i od tej wartosci zalezy cena uslugi. Na ile nalezaloby
    wycenic wartosc "weryfikacji tozsamosci" klienta i ile kosztowalaby
    taka usluga?

    To tak jak z listonoszem - jesli ktos chce potwierdzenia, to nie idzie
    na poczte, tylko do notariusza albo czegos podobnego.
    --
    Krzysztof Halasa