  • 51. Data: 2009-04-18 12:37:26
    Temat: Re: platne hasla w mBanku :(
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Robert Kois" news:5ausfhyjnfjl.dlg@kojer.kojer

    > To na jakie kwoty
    > ty je robisz?

    Różne. Od 5 do 500 zł. Po za tym nie zapominaj, że hasła wykorzystuje się
    nie tylko do wykonywania przelewów.

    > Dawno z mbanku nie korzystałem ale do takiej masówki to
    > pewnie sporo innych banków ma lepsze rozwiązania. Choćby podpisywanie
    całej
    > paczki przelewów jednym kluczem.

    I już z tego rozwiązania korzystam :)

    > A wierzysz w to, że bank za te przelewy nie płaci?

    Rekompensuje to sobie niższym oprocentowaniem depozytów :)

    > Uznali, że nie opłaca im się do tego dokładać. I żeby nie było, ja też
    wolę
    > listy haseł albo tokeny.

    Ja natomiast uznałem, że nie należy z nimi tak intensywnie romansować jak
    miało to miejsce w przeszłości :)

  • 52. Data: 2009-04-18 12:38:01
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Tristan" news:gscg4i$ri0$2@news.interia.pl

    > Nie. Bo żeby wygenerować trzeba by mieć hasło jednorazowe z poprzedniej
    > listy.

    W czym zatem widzisz problem Tristanie?

  • 53. Data: 2009-04-18 12:40:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > A tak na poważnie - dla jednego będzie dobre hasło SMSowe dla drugiego
    > jednorazowe, z papierowej listy. Po prostu ludzie są różni i to jest fajne
    > :) Mnie osobiście tylko troszeczkę smuci to, że faworyzuje się tylko jedno
    > rozwiązanie tak naprawdę w pewien sposób zmuszając co poniektórych do
    > korzystania z danej formy zabezpieczania transakcji.

    Dla mnie osobiście wywołany problem (listy vs sms) jest mało znaczący.
    Co innego gdyby jedyną alternatywą dla listy były płatne sms. Ale póki
    są one bezpłatne to nie ma nad czym płakać.

    --
    Mithos

  • 54. Data: 2009-04-18 12:41:04
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Tristan" news:gscg9q$ri0$3@news.interia.pl

    > bezpieczeństwo

    No to sobie pogadaliśmy.

    > Bo jest.

    No jeżeli tak twierdzisz to już nie moja brożka.
    Najlepiej wprowadźmy sobie hasło składające się z 25 cyferek. Wtedy to już
    będziemy mieli transakcje zabezpieczone jak najlepsza twierdza.

    PS. Napisz mi w jaki sposób poprawia się to bezpieczeństwo? Odnoszę dziwne
    wrażenie, że lekko ci mózg wyprały media i banki trąbiące o wszechobecnych
    atakach na elektroniczne pieniądze itp.

    PS2. Proponuję też wprowadzić piny 16 cyfrowe :)

  • 55. Data: 2009-04-18 12:41:38
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Tristan" news:gscg36$ri0$1@news.interia.pl

    > no zawsze może przesłać esesmanem taki kod. Zauważ, że kod jest aktywny
    > dłużej.

    Dłużej od?

  • 56. Data: 2009-04-18 12:58:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    18 Apr 2009 12:58:20 +0200, w <s...@p...org>, Wojciech
    Bancer <p...@p...pl> napisał(-a):

    > I jak ktoś pozna Twój login / hasło, to sobie wejdzie w zakładeczkę na
    > koncie, klika i... ma listę zapisaną w pliku PDF bądź wyświetlaną na
    > jakiejś podstronie? :-)

    Wygenerowanie potwierdzane kodem załatwia ten problem :)

  • 57. Data: 2009-04-18 13:51:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 kwiecień 2009 14:38
    (autor Valdi.Pavlack
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gscgsv$smq$1@news.interia.pl>):

    > W czym zatem widzisz problem Tristanie?

    W niczym. Sam to proponowałem.

    --
    Tristan

  • 58. Data: 2009-04-18 13:52:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 kwiecień 2009 14:41
    wasz znak: <gscgt1$smq$4@news.interia.pl>):

    > Dłużej od?

    czasu potrzebnego na przeforwardowanie kodu.

    --
    Tristan

  • 59. Data: 2009-04-18 13:54:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    wasz znak: <gscgt0$smq$3@news.interia.pl>):

    > PS. Napisz mi w jaki sposób poprawia się to bezpieczeństwo?

    W taki, że przy 4 cyfrach złodziej ma większe szanse trafić.

    --
    Tristan

  • 60. Data: 2009-04-18 13:58:45
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Tristan" news:gscl4s$24r$3@news.interia.pl

    > W taki, że przy 4 cyfrach złodziej ma większe szanse trafić.

    :)