  • 31. Data: 2007-12-06 22:32:42
    Temat: Re: płatność kartą - dwa razy zabrało ;/
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 06 Dec 2007 20:52:59 +0100, Roman Sąsiada napisał(a):
    > Zabolało w sensie że naliczyli karę za przekroczenie limitu czy że
    > zabrakło Ci kasy akurat objętej blokadą? Bo przedpiśca miał wątpliwości
    > co do pierwszej możliwości i o takiej możliwości rozmawiamy - czyli
    > suma transakcji + suma blokad > limit = kara za przekroczenie limitu.

    Mi sytuacja z KK mbanku powtórzyła się dwukrotnie, w obu przypadkach akurat
    spowodowała przekroczenie limitu (środki dostępne były -xxx PLN). mBank nie
    naliczył kary za przekroczenie limitu (spróbowaliby tylko! byłaby krawa
    wojna :) - grzecznie przeprosili i w obu przypadkach po kilkudziesięciu
    minutach blokady już nie było.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 32. Data: 2007-12-06 22:57:52
    Temat: Re: płatno?ć kart? - dwa razy zabrało ;/
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:k7dfl3tce5to30hkm06g10gdlgjgse68r2@4ax.com...

    > Ale _może_ pobrać 161 zł.

    No i?

    > Nie musi. Wystarczy, że podłoży przed głowicę odczytującą POS-a drugą,
    > która będzi e'nadawać' odpowiednio.

    Trochę się orientuję w trendach w tej dziedzinie. Różne dziwne sposoby
    widziałem, ale jeszcze takiego nie. Co oczywiście nie oznacza, ze ktoś
    mógłby wpaść na tak niedorzeczny pomysł. Jeśli juz ktoś ma możliwość
    przechwycenia PIN-u i zapisu na karcie, to o wiele łatwiej, prościej i
    przyjemniej jest po prostu "wyczyścić" kartę, a nie bawić się w jakieś
    zabawy po kilka złotych. Poza tym nasz pytający dostał by 2 SMS-y z
    operacjami, a nie jeden.

  • 33. Data: 2007-12-06 23:02:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Roman Sąsiada <n...@...hate.spam> writes:

    > No tak, ale ja przedpiścę zrozumiałem tak, że nie da się dwa razy
    > zrealizować transakcji bez interwencji użytkownika w postaci podania
    > PINu

    Tylko kto ma taka karte? Normalne (no, wzglednie) karty moga miec
    preferowany PIN, ale nie jest on wymagany (jesli np. terminal nie
    ma pinpada).

    A nawet jesli ma pinpad, to wszystko zalezy od konfiguracji terminala
    - sa takie, gdzie mozna zignorowac pytanie o pin i terminal drukuje
    wtedy normalne pole na podpis.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2007-12-06 23:26:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 6 Dec 2007 23:57:52 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >przechwycenia PIN-u i zapisu na karcie, to o wiele łatwiej, prościej i
    >przyjemniej jest po prostu "wyczyścić" kartę, a nie bawić się w jakieś

    Oczywiście, że tak, jednak to, że coś jest sprzeczne z racjonalizmem
    nei oznacza,że niemozliwe.

    >Poza tym nasz pytający dostał by 2 SMS-y z
    >operacjami, a nie jeden.

    No i? Dostałby. Ale kasa już by poszła i do widzenia - z PINem? Z
    PINem. No to płać.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 35. Data: 2007-12-07 10:33:38
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > A nawet jesli ma pinpad, to wszystko zalezy od konfiguracji terminala
    > - sa takie, gdzie mozna zignorowac pytanie o pin i terminal drukuje

    To, ze nie ma pinpada to zaden problem. Nigdy nie wchodziles do kasjer-budki
    w markecie, zeby swoj pin wklepac? ;)
    A co do podpisu to przerabialem juz takie warianty:
    -pin, na slipie wydruk "Podpis nie jest wymagany" w miejscu podpisu, podpisu
    nie brali
    -pin, na slipie wydruk "Imie nazwisko" - podpisu nie brali
    -pin, na slipie miejsce na podpis - podpisu nie brali
    -pin, na slipie miejsce na podpis - podpis brali
    -brak pinu, na slipie miejsce na podpis - podpis brali

    Oczywiscie w kazdym przypadku "podpis brali" byly 2 warianty: zerkneli na
    karte, olali karte (tak tak, pare razy mialem tak, ze karte dostalem do reki
    od razu po przejechaniu w terminalu).
    Jak na razie nie mialem zadnego problemu z transakcja (odpukac!).

    pozdr

  • 36. Data: 2007-12-07 11:14:00
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl> napisał w
    wiadomości news:fj9s2u.jg.1@beczka.prochu...
    > "Adam Płaszczyca" news:if9el3th349muk4i9b775258ebqq48n8ja@4ax.com

    > Nie bredził tylko mówił prawdę. W Czechach z taką praktyką można się
    > spotkać
    > dość często. Może zatem warto trochę pojeździć po Pepik Landzie a dopiero
    > potem zabierać głos w kwestiach, o których chyba nie masz bladego pojęcia.

    Adam P. ma pojecie o wszystkim i zna Kodeks Cywilny.
    jego intepretacje znane jako płaszczycowanie rzeczywistosci są dogłebne i
    ostateczne
    ;-))

    Sławek

  • 37. Data: 2007-12-07 13:59:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 6 Dec 2007 22:11:41 +0100, "Pszczelarz Bartek"
    <b...@w...w.ulu.pl> wrote:

> [...]
    >potem zabierać głos w kwestiach, o których chyba nie masz bladego pojęcia.

    Właśnie wróciłem w zeszłym tygodniu. Jakoś się nei spotkałem.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 38. Data: 2007-12-07 14:31:44
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "Adam Płaszczyca" news:qdkil3pf2oej25hdvb3970op8ibvnrr983@4ax.com

    > Właśnie wróciłem w zeszłym tygodniu. Jakoś się nei spotkałem.

    Bo nie w każdym sklepie, w którym płacisz kartą autoryzowaną PINem taka
    sytuacja ma miejsce. Na pewno nie jest to rzecz marginalna - zdarza się dość
    często, co zapewne również zależy od kasjera/kasjerki.

  • 39. Data: 2007-12-07 16:40:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 7 Dec 2007 15:31:44 +0100, "Pszczelarz Bartek"
    <b...@w...w.ulu.pl> wrote:

    >Bo nie w każdym sklepie, w którym płacisz kartą autoryzowaną PINem taka
    >sytuacja ma miejsce. Na pewno nie jest to rzecz marginalna - zdarza się dość
    >często, co zapewne również zależy od kasjera/kasjerki.

    Albo też - jest marginalna, tylko sie ktoś zetknął z tym i robi z tego
    regułę.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 40. Data: 2007-12-07 17:06:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:971hl35kh8kpuph24eq6kkq635av4s2vdl@4ax.com...

    > Oczywiście, że tak, jednak to, że coś jest sprzeczne z racjonalizmem
    > nei oznacza,że niemozliwe.

    > No i? Dostałby. Ale kasa już by poszła i do widzenia - z PINem? Z
    > PINem. No to płać.

    Ale on dostał jeden i w tym problem.