  • 21. Data: 2007-12-05 19:58:30
    Temat: Re: płatność kartą - dwa razy zabrało ;/
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:fj607p$9v$1@news.onet.pl...

    > W poprzednim poście mówiłeś, że "nie ma możliwości" a nie że "każda próba
    > zostanie wychwycona"

    Pisał również o braku możliwości dwukrotnego rozliczenia kwoty przez
    kasjera, nie zaś braku możliwości zeskanwoania karty i posłużenia się jej
    klonem. Sklonować kartę oczywiście można, ale jest mało prawdopodobne, by
    sprawca akurat taką samą kwotę pobrał i to w dodatku z tego samego sklepu
    (bo to widzi na podglądzie).

  • 22. Data: 2007-12-05 20:24:22
    Temat: Re: płatno?ć kart? - dwa razy zabrało ;/
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 20:58:30 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Pisał również o braku możliwości dwukrotnego rozliczenia kwoty przez
    >kasjera, nie zaś braku możliwości zeskanwoania karty i posłużenia się jej
    >klonem.

    Kasjer może zeskimowac kartę i przechwycic pin. Może też uzyć jej
    dwukrotnmie.
    Mało prawdopodobne? Może. Ale możliwe.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 23. Data: 2007-12-05 20:25:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 05 Dec 2007 20:47:09 +0100, Roman Sąsiada
    <n...@...hate.spam> wrote:

    >No tak, ale ja przedpiścę zrozumiałem tak, że nie da się dwa razy
    >zrealizować transakcji bez interwencji użytkownika w postaci podania
    >PINu - w tym momencie chyba się z nim zgodzisz.

    Tu się zgodzę.

    >W momencie gdy karta
    >jest na podpis można sobie kartą jeździć do woli po terminalu,
    >użytkownik nie ma świadomości że coś jest nie tak - do momentu gdy
    >zobaczy wyciąg z konta.

    I zareklamuje transakcję ;)

    >Przy posiadaniu zeskanowanego paska i podejrzanym PINie można zrobić
    >wszystko, nie tylko kupić pół litra za 30 PLN na stacji benzynowej :-/

    Zgadza się.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 24. Data: 2007-12-05 21:06:01
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Gru, 21:25, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Zgadza się.

    Ktos pisal, ze Czesi wymagaja na transakcjach potwierdzonych pinem
    rowniez podpisu na kwitku - ma to sens.

  • 25. Data: 2007-12-05 22:28:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 13:06:01 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Ktos pisal, ze Czesi wymagaja na transakcjach potwierdzonych pinem
    >rowniez podpisu na kwitku - ma to sens.

    Bredził.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 26. Data: 2007-12-05 22:37:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:g62el35lon6nvjcthd5pqsljohqrige0nl@4ax.com...

    > Kasjer może zeskimowac kartę i przechwycic pin. Może też uzyć jej
    > dwukrotnmie.
    > Mało prawdopodobne? Może. Ale możliwe.

    Z jednej strony nie tyle mało prawdopodobne, co to trochę nie na temat.
    Zeskanować kartę może w zasadzie każdy, kto wie jak to zrobić. Nie trzeba
    być do tego kasjerem. No i jeśli już ktoś będzie tę kartę skanował, to nie
    po to, by pobrać z niej 161 zł. Poza tym, jeśli nawet ktoś ową kartę
    zeskakuje, to musi zrobić klona. Nie twierdzę, ze to skomplikowane, no ale
    kilka minut zająć musi. Więc mało prawdopodobne, by transakcja znalazła się
    tego samego dnia.

  • 27. Data: 2007-12-06 04:54:40
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 05 Dec 2007 20:48:26 +0100, Roman Sąsiada napisał(a):
    > Nie, ponieważ do przekroczenia limitu liczą się operacje które fizycznie
    > obciążają kartę (= masz je na wyciągu).

    Nie, liczą się rozliczone transakcje i blokady.
    Na przykład w mBanku jest to standard, że przy zakupach przez internet
    blokada pozostaje mimo rozliczenia transakcji - już dwa razy tak miałem,
    raz było to na kwotę 1600 PLN i trochę zabolało... Za każdym razem musiałem
    interweniować na infolinii i dopiero wtedy blokada była usuwana :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 28. Data: 2007-12-06 08:39:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007 23:37:37 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >być do tego kasjerem. No i jeśli już ktoś będzie tę kartę skanował, to nie
    >po to, by pobrać z niej 161 zł. Poza tym, jeśli nawet ktoś ową kartę

    Ale _może_ pobrać 161 zł.

    >zeskakuje, to musi zrobić klona. Nie twierdzę, ze to skomplikowane, no ale
    >kilka minut zająć musi. Więc mało prawdopodobne, by transakcja znalazła się
    >tego samego dnia.

    Nie musi. Wystarczy, że podłoży przed głowicę odczytującą POS-a drugą,
    która będzi e'nadawać' odpowiednio.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 29. Data: 2007-12-06 19:52:59
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Użytkownik Jacek Osiecki napisał:

> [...]
    > raz było to na kwotę 1600 PLN i trochę zabolało... Za każdym razem musiałem
    > interweniować na infolinii i dopiero wtedy blokada była usuwana :(

    Zabolało w sensie że naliczyli karę za przekroczenie limitu czy że
    zabrakło Ci kasy akurat objętej blokadą? Bo przedpiśca miał wątpliwości
    co do pierwszej możliwości i o takiej możliwości rozmawiamy - czyli
    suma transakcji + suma blokad > limit = kara za przekroczenie limitu.

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 30. Data: 2007-12-06 21:11:41
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "Adam Płaszczyca" news:if9el3th349muk4i9b775258ebqq48n8ja@4ax.com

    > Bredził.

    Nie bredził tylko mówił prawdę. W Czechach z taką praktyką można się spotkać
    dość często. Może zatem warto trochę pojeździć po Pepik Landzie a dopiero
    potem zabierać głos w kwestiach, o których chyba nie masz bladego pojęcia.