  • 11. Data: 2009-10-06 11:31:51
    Temat: Re: platnosc karta mbanku via internet - jaki kurs?
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 6 Oct 2009 06:30:09 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Nie wiem czy w rozliczeniu jest jakas bonusowa prowizja, aczkolwiek
    > wahania kursu moga byc w druga strone, ja juz miewalem nie raz
    > rozliczenie na kwote *mniejsza* niz blokada. Moze po prostu miales pecha
    > i kurs waluty przez te kilka dni wzrastal jak placiles?

    To musiałbym mieć dużego pecha, bo w ostatnich dniach czerwca oraz w
    pierwszej połowie lipca br. kilkakrotnie płaciłem kartę VISA mBanku i za
    każdym razem obciążenie konta było o kilka % wyższe od kwoty
    transakcji,jaką otrzymywałem SMS-em z banku bezpośrednio po dokonaniu
    płatności.
    A zdecydowanej zwyżki kursów euro w tym okresie jakoś nie dostrzegłem,
    również ani razu nie zdarzyło mi się, żeby konto zostało obciążone kwotą
    niższą niż była podana w SMS-ie.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2009-10-06 12:44:48
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 05 Oct 2009 20:20:08 +0200, 1634Racine napisał(a):

    > mbank;
    > gdy placi sie w internecie w euro z konta zlotowkowego zwykla karta - to
    > po kursie sprzedaży euro tego dnia ?

    Jeżeli płacisz w ryanair to popieram, ale jeżeli nie i masz możliwość to
    załóż konto w polbanku i weź VE i wtedy dopiero będziesz miał dobre
    kursy :)
    Wracając do mbanku to właśnie się logowałem i masz z historii

    01.10/05.10 - 45,00 EUR = 195,34 PLN
    30.09/02.10 - 83,87 EUR = 364,48 PLN

    a teraz taki mały kwiatek, bo jak się wybiera lot z polski to ryan
    przelicza i podaje złotówki i mimo, że dostałem obciążenie w PLN w
    szczegółach mam wartość w euro. Jakie było moje zdziwienie jak zobaczyłem:

    30.09/02.10 - 140 PLN = 33,96 EUR

    jakby tam można było zawsze, to bym się całkowicie, na kursy ryana
    przerzucił ;)

    Xenocide

  • 13. Data: 2009-10-06 19:08:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > IMO powinieneś płacić po kursie z dnia wpływu transakcji do banku...

    ale zapłaciłem (i dobrze) po kursie z dnia płatności...

    specjalnie sprawdziłem w historii: transakcja z 27.09, rozliczenie 29.09
    a kurs z 25.09 (bo 27.09 była niedziela)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2009-10-12 01:45:25
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    xbartx in news:hafe3v$4br$2@inews.gazeta.pl
> [...]
    > 30.09/02.10 - 140 PLN = 33,96 EUR
    > jakby tam można było zawsze, to bym się całkowicie, na kursy ryana

    a ja z kolei taka operacje zakupową wykonalem kartą via internet: zaplacilem
    karta mbankową w voip dla rozmow telefonicznych 10 eur, ale tak naprawde, to
    po sekundzie okazuje sie, ze wlasnie zabiera 12 eur, bowiem dochodzi
    vat,czyli po kursie sprzedazy 4,2941 wzielo:
    51,5292 pln.
    Zaraz też widze, ze z konta mbankowego ubylo:
    54,07 pln
    czyli za wydanie glupich 12 euro mbank łyknął:
    2,5408 = okolo 4,9%

    To jest mozliwe? prawie 5% przewalutowania/prowizji??