  • 1. Data: 2014-12-01 13:59:29
    Temat: płatność online w walucie innej niż PLN/EUR/USD
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    Mając dostępne sposoby płatności:

    * karta w walucie PLN
    * karta w walucie EUR
    * karta w walucie USD
    * paypal

    Jaki jest najlepszy sposób na płatności online w niestandardowej walucie typu dolar
    australijski mając do dyspozycji opcje: płatność kartą lub paypal?

    Wybór karty z jednym przewalutowaniem do AUD czy jednak paypal i zdanie się na ich
    mechanizm przewalutowania?

    Macie jakieś doświadczenia, którymi moglibyście się podzielić?

  • 2. Data: 2014-12-01 15:48:43
    Temat: Re: płatność online w walucie innej niż PLN/EUR/USD
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    Proponuje rozważyć kartę z kantoru Alior Banku w dolarach. Płacąc tą
    kartą np. w AUD pieniadze zostaną przeliczone z AUD na USD po kursie
    organizacji płatniczej. PLN wymieniasz w kantorze Alior Banku na USD.
    Wszystko zależy jak duży obrót wykonasz w walutach zagranicznych.

  • 3. Data: 2014-12-01 20:16:46
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 01.12.2014 o 13:59, az.anonim pisze:

    > Macie jakieś doświadczenia, którymi moglibyście się podzielić?

    Kursy PP sobie odpuść, bo są zwyczajnie słabe, no poziom Rayana to nie
    jest ale rewelacji też nie ma i raczej jest drogo.
    Musisz szukać karty z bezpośrednim przeliczeniem z danej waluty na PLN
    albo jakąś inną np. EUR albo USD. Aktualnie sytuacja wygląda tak:
    1) karty MC z Rajfiego (nie wiem czy wszystkie) przeliczane są
    bezpośrednio z danej waluty na PLN po kursie MC
    2) karty VISA z Getinbanku też idą po kursie VISA z danej waluty na PLN
    3) karta MC w USD z Alior kantor przeliczenie z danej waluty na USD po
    kursie MC
    4) no i Citi coś tam przebąkuje o dobrych kursach coś na kształt Alior
    kantor.

    Xenocide

  • 4. Data: 2014-12-01 21:22:02
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    Dzięki za podpowiedzi!

    Co prawda nie mam karty z kantoru Aliora ale mam z Synca (aktualnie T-mobile).

    To jest też Mastercard więc pewnie jest podobnie z rozliczeniami.

  • 5. Data: 2014-12-01 23:42:43
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    W dniu 2014-12-01 21:22, az.anonim pisze:
    > Dzięki za podpowiedzi!
    >
    > Co prawda nie mam karty z kantoru Aliora ale mam z Synca (aktualnie T-mobile).
    >
    > To jest też Mastercard więc pewnie jest podobnie z rozliczeniami.

    Obyś się nie pomylił, rozliczenia karty z Synca nie mają nic wspólnego z
    rozliczeniami karty USD w kantorze Alior Banku.

  • 6. Data: 2014-12-02 18:22:51
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 01.12.2014 o 21:22, az.anonim pisze:
    > Dzięki za podpowiedzi!
    >
    > Co prawda nie mam karty z kantoru Aliora ale mam z Synca (aktualnie T-mobile).
    >
    > To jest też Mastercard więc pewnie jest podobnie z rozliczeniami.

    No niestety ale nie - to zupełnie dwie różne karty i ta z T-mobile
    wypada słabo w przelicznikach jak wszystkie karty tego banku albo Aliora.

    Xenocide

  • 7. Data: 2014-12-02 20:53:15
    Od: em <e...@g...com>

    Karta debetowa MC do konta walutowego USD w Syncu/T-Mobile jest rozliczana tak samo
    jak w ta do konta USD w Alior Kantorze.
    Można sprawdzić w regulaminie - http://static.t-mobilebankowe.pl/uploads//files//Reg
    ulaminObslugiProduktowTMobileUslugiBankowe.pdf

  • 8. Data: 2014-12-02 21:10:29
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Co prawda nie mam karty z kantoru Aliora ale mam z Synca (aktualnie
    T-mobile).

    To jest też Mastercard więc pewnie jest podobnie z rozliczeniami.

    Karty walutowe do kont walutowych w T-mobile (dawny Sync) mają takie same
    zasady przeliczania jak karty kantoru Alior. Trzeba tylko konto zasilić
    walutą z dowolnego kantoru internetowego. Karta w PLN z Sync o ile dobrze
    kojarzę nie wychodzi dobrze za granicą.
    Patrz §42 (str. 20):

  • 9. Data: 2014-12-03 18:21:32
    Temat: Re: p�atno�� online w walucie innej ni� PLN/EUR/USD
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 grudnia 2014 21:10:45 UTC+1 użytkownik AS napisał:
> [...]
    > Patrz §42 (str. 20):
    > http://static.t-mobilebankowe.pl/uploads//files//Reg
    ulaminObslugiProduktowTMobileUslugiBankowe.pdf

    Dla potomnych: potwierdziłem to w "wirtualnym oddziale":

    w opisanej przeze mnie sytuacji będzie jedno przewalutowanie z dolarów australijskich
    na USD po kursie MasterCard dostępnym na stronie MasterCard.

  • 10. Data: 2014-12-03 21:23:47
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 02.12.2014 o 20:53, em pisze:
> [...]
    > Można sprawdzić w regulaminie -
    http://static.t-mobilebankowe.pl/uploads//files//Reg
    ulaminObslugiProduktowTMobileUslugiBankowe.pdf

    No zapomniałem dodać, że mi chodzi o karty w PLN oczywiście.

    Xenocide