-
31. Data: 2003-11-03 20:24:44
Temat: Re: platnosc płaską kartą - procedury
Od: "david" <d...@W...fm>
> bylem 2-krotnie w sytuacji, kiedy terminal nie reagowal, wygladalo jakby
nie
> widzial mojej karty, za kazdym razem jednak obsluga sama z siebie
wiedziala
> co zobic, otoz nalezy zadzwonic do swojego centrum autoryzacyjnego - podac
> nr karty platniczej - a osobnik z tamtej strony podaje kod autoryzacji
> tranzakcji - i tyle - proste jak drut - ale trzeba CHCIEC ! zycze tylko
> milej obslugi
> :-))
>
to może zechciej zrozumieć że chodzi o kartę płaską a nie wypukłą a takiej
nie da się autoryzować głosowo
david
-
32. Data: 2003-11-03 20:40:09
Temat: Re: platnosc płaską kartą - procedury
Od: "MK" <m...@i...pl>
"david" <d...@W...fm> wrote in message
news:bo6dj1$9v$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
> to może zechciej zrozumieć że chodzi o kartę płaską a nie wypukłą a takiej
> nie da się autoryzować głosowo
>
Hm... na pewno sie nie da? ;)
A jak zobaczysz slipa z kodem autoryzacji (4) xxxxxx, to co powiesz? ;)
Maciej
-
33. Data: 2003-11-03 20:43:53
Temat: Re: platnosc płaskš kartš - procedury
Od: Wojciech Nawara <n...@o...pl>
Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
>>Mówisz o teorii, czy _praktyce_ ?
> O praktyce.
>
> Jak się pani nie podoba, to się jej zostawia adres na który ma wysłąć
> fakturę i tyle. Jak wzywa policję, to trzeba poczekać, powiedzieć
> policjantom o co chodzi i panienka dostaje zjebkę od policjantów.
Spytam ponownie. Czy udało Ci się tego dokonać aby raz ? Czy mówisz, że
_jeśli_ Ci się tak stanie, to tak postąpisz ?
Bo różnica jest zasadnicza.
--
Pozdrawiam,
Wojciech Nawara
-
34. Data: 2003-11-03 20:50:01
Temat: Re: platnosc płaską kartą - procedury
Od: "david" <d...@W...fm>
> > to może zechciej zrozumieć że chodzi o kartę płaską a nie wypukłą a
takiej
> > nie da się autoryzować głosowo
> >
>
> Hm... na pewno sie nie da? ;)
> A jak zobaczysz slipa z kodem autoryzacji (4) xxxxxx, to co powiesz? ;)
>
tak się składa, że pracuję na stacji paliw i czasami - choć na szczęście
bardzo rzadko - zdarzają się sytuacje typu "brak łączności" lub "nie
honorować"; tak czy siak raz przy akceptacji karty Maestro wyskoczył mi
komunikat "autoryzuj głosowo" więc lekko zdziwiony komunikatem, który odnosi
się do karty płaskiej, zadzwoniłem do obsługi merchatów BZ WBK i połączyłem
się z działem autoryzacji, pan od nich jednak powiedział, że autoryzować
głosowo można jedynie karty wypukłe i z płaskimi tego zrobić się nie da.
pozdr
david
-
35. Data: 2003-11-03 21:18:36
Temat: Re: platnosc płaskš kartš - procedury
Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
david <d...@w...fm> wrote:
> jeżeli ktoś dostaje zjebke to na pewno nie panienka ze stacji, bo to nie ona
> jest winna temu że cię nie stać na wypukłą kartę; kartę wypukłą zawsze można
> przyjąć na żelazku, a to że masz same płaskie powinno powodować że musisz
> się liczyć z awaryjnością techniki i nigdy nie być na 100% pewny swojej
> karty.
Jak nie wiesz, to nie pieprz, bo wychodzi, żeś głąb.
Mam wypukłą, nawet dwie. jedną złotą. A tak się składa, że jedynie CKC
przepuszcza transakcje bez autoryzacji.
A teraz siadł i wstydził się.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
_______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356
-
36. Data: 2003-11-03 21:18:57
Temat: Re: platnosc płaskš kartš - procedury
Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
Wojciech Nawara <n...@o...pl> wrote:
> Spytam ponownie. Czy udało Ci się tego dokonać aby raz ? Czy mówisz, że
> _jeśli_ Ci się tak stanie, to tak postąpisz ?
TAK.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
_______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356
-
37. Data: 2003-11-03 21:19:32
Temat: Re: platnosc płaską kartą - procedury
Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
david <d...@w...fm> wrote:
> to może zechciej zrozumieć że chodzi o kartę płaską a nie wypukłą a takiej
> nie da się autoryzować głosowo
Nie wiesz, nie pierdziel, bo na głupa wychodzisz.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
_______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356
-
38. Data: 2003-11-03 21:20:34
Temat: Re: platnosc płaską kartą - procedury
Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
david <d...@w...fm> wrote:
> tak się składa, że pracuję na stacji paliw i czasami - choć na szczęście
> bardzo rzadko - zdarzają się sytuacje typu "brak łączności" lub "nie
> honorować"; tak czy siak raz przy akceptacji karty Maestro wyskoczył mi
> komunikat "autoryzuj głosowo" więc lekko zdziwiony komunikatem, który odnosi
> się do karty płaskiej, zadzwoniłem do obsługi merchatów BZ WBK i połączyłem
> się z działem autoryzacji, pan od nich jednak powiedział, że autoryzować
> głosowo można jedynie karty wypukłe i z płaskimi tego zrobić się nie da.
Niekompetentny pracownik stacji i niekompetentny pracownik w BZ WBK. I
mity się tworzą.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
_______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356
-
39. Data: 2003-11-03 21:27:54
Temat: Re: platnosc płaskš kartš - procedury
Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>
Dnia Mon, 3 Nov 2003 21:18:36 +0000 (UTC), Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
napisał:
> A tak się składa, że jedynie CKC przepuszcza transakcje bez autoryzacji.
>
Nie tylko
M.
-
40. Data: 2003-11-03 22:22:11
Temat: Re: platnosc płaską kartą - procedury
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Spotkałem się z przypadkiem przyjmowania "fantów" czyli na przykład
telefonu komórkowego pod zastaw i wysyłaniem klienta na poszukiwanie
bankomatu. Raz facetowi kazali zostawić samochód i dymać na piechotę. Mnie
osobiście raz nie zadziałało, było to na BP pod Częstochową, ale tam jest
bankomat i pobrałem z niego pieniądze. Generalnie rację mają Ci, którzy
mówią, że to problem Stacji. Oczywiście nie ma się co pieniaczyć i należy
jakoś wspólnie ten problem rozwiązać. Jak jest bankomat na stacji, to w
sumie niewielki kram z podjęciem gotówki.
Spotkałem się również w praktyce z klientami, którzy szli w zaparte, czyli
czekali na obsłużenie ich karty. I wzywano nawet Policję, która poza
wylegitymowaniem klienta nic zdziałać nie mogła. No bo faktycznie gość
chce zapłacić, a brak możliwości przyjęcia zapłaty w uzgodnionej formie,
to już problem stacji, a nie jego. Przy czym ważne jest to, co terminal z
siebie wypluje. Czyli brak połączenia, brak możliwości autoryzacji. Bo
jeśli z wydruku wynika, że na koncie nie ma środków czy też karta jest
kradziona, no to mamy do czynienia z podejrzeniem oszustwa.
No i na upartego, to i w normalnym sklepie to działa w podobny sposób.
Sklep ma obowiązek mi sprzedać towar wystawiony w ofercie, obwarowany
zresztą bodajże wykroczeniem (nie chce mi się szukać, ale wykroczenie
pochodzi z czasów ukrywania towaru pod ladą). W prawie cywilnym zapłata
jest oddzielona od samego przejścia towaru na własność. Jeśli z jakiegoś
powodu nie mogą obsłużyć karty, to niech wystawiają faktury na opóźniony
termin płatności. No ale egzekwowanie tego prawa wydaje mi się być
przejawem krańcowego pieniactwa, choć w niektórych okolicznościach może
być uzasadnione.