  • 11. Data: 2009-10-02 20:34:48
    Temat: Re: płatności kartami w euro - zestawienie
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Zarówno w Aliorze jak i Polbanku od tego jeszcze masz cashback 1%. Co do
    > Polbanku nie mam więcej pytań jest samotnym liderem i basta!

    prawie zupełnie zapomniałem, kartą Aliora też wykonałem transakcję, ale
    wyszło sporo gorzej niż kk Polbanku

    czyli do płatności bezgotówkowych w walucie Polbank rulez, a gotówkowe
    to już zależy od kwoty

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2009-10-02 22:43:41
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>

    AlekO pisze:

    > Przy płatnościach DC ma jak na razie najlepsze kursy (uwzględniając 1%
    > za przewalutowanie), teraz dostałem i testuję MC Class&Club z RB (bez
    > prowizji za przewalutowanie) - zobaczymy jak będzie.

    Dopiero Ty mi zwróciłeś uwagę - DC faktycznie ma rewelacyjne kursy...
    22/08/09
    1 EUR DC = 4,2129 (po prowizji)
    1 EUR NBP = 4,2268

    Wychodzi na to, że DC sprzedaje waluty sporo poniżej kursu średniego NBP...

  • 13. Data: 2009-10-03 11:42:47
    Temat: Re: płatności_kartami_w_euro_-_zest
    Od: "stiwipl" <s.gorecki@WYTNIJ_TOorange.pl>

    Jeśli ktoś ma EUR, to z moich obserwacji bezkonkurencyjna jest MC BZWBK wydawana do
    rachunku walutowego. Chyba jako jedna z nielicznych kart na rynku pozbawiona jest
    prowizji od transakcji w walucie innej niż EUR, dla przykładku mBank to samo 2%.

    Ostatnio interesują mnie karty pod względem zbierania mil w Miles&More, tutaj opcje
    są dwie: Citibank lub DC. Ale Citibank kasuje prawie 5% przy transakcjach
    zagranicznych, zgłupieli? DC wydaje się tutaj świetnym rozwiązaniem ze swoim 1%.

  • 14. Data: 2009-10-03 11:47:43
    Od: Michal <m...@n...org>

    Gdzie Citibank kasuje 5% czy transakcjach zagranicznych? Już od jakiegoś
    czasu tak nie jest, transakcje przeliczane są wg kursu sprzedaży USD
    (który fakt faktem- jest wysoki, ale to już nie 5% różnicy w stosunku do
    innych tylko około 0,5-1% najwyżej)

    --
    Michał

  • 15. Data: 2009-10-03 12:07:32
    Od: "Stiwi" <s...@W...gazeta.pl>

    Michal <m...@n...org> napisał(a):

    > Gdzie Citibank kasuje 5% czy transakcjach zagranicznych?

    Wychodzi prawie 5%:

    W przypadku transakcji bezgotowkowych i wyplat gotowki poza obszarem Unii
    Europejskiej Karta Kredytowaa w systemie Visa, a dokonanych w innej walucie
    niz USD, Bank dolicza do kwoty Transakcji dodatkowa oplate za przewalutowanie
    w wysokosci 0,84% wartosci transakcji.

    Kurs obowiazujacy w czesci detalicznej Banku dla rozliczen kart kredytowych w
    chwili ksiegowania Transakcji na Rachunku Karty jest ustalany kazdego Dnia
    Roboczego, miedzy godz. 15.00 a 17.00, jako sredni kurs na miedzybankowym
    rynku walutowym w momencie jego ustalania, powiekszony o 4% oplaty za
    przeliczenie walutowe. Powyzszy kurs dostepny jest w CitiPhone i na stronach
    internetowych Banku w nastepnym dniu roboczym po zaksiegowaniu Transakcji.

  • 16. Data: 2009-10-03 18:29:12
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>

    stiwipl pisze:
> [...]
    zagranicznych, zgłupieli? DC wydaje się tutaj świetnym rozwiązaniem ze swoim 1%.

    DC jest okay - ale przy dużych obrotach. Pamiętaj, że opłaty rocznej
    (300 PLN) raczej nie unikniesz i z akceptacją jest raczej coraz gorzej
    niż coraz lepiej. Ostatnio w hotelach IBIS powiedzieli mi "tej karty nie
    obsługujemy" mimo, że akceptantem jest POLCARD. Akceptacja za granicą to
    już w ogóle jest rzadkość poza dobrymi hotelami.

  • 17. Data: 2009-10-03 22:55:01
    Od: Michal <m...@n...org>

    Stiwi pisze:

> [...]
    > internetowych Banku w nastepnym dniu roboczym po zaksiegowaniu Transakcji.

    Właśnie. Polecam znaleźć ten kurs "na stronach internetowych" i
    zobaczyć, czemu się równa, od któregośtam lutego czy marca 2009.
    Mianowicie kursowi sprzedaży USD przez bank.

    --
    Michał

  • 18. Data: 2009-10-04 09:37:51
    Od: "Stiwi" <s...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > obsługujemy" mimo, że akceptantem jest POLCARD. Akceptacja za granicą to
    > już w ogóle jest rzadkość poza dobrymi hotelami.

    DC LOT kosztuje 350pln / rocznie, z tym że do końca Listopada mają promocję. Karta
    kosztuje 50%, a
    dodatkowa, która zwykle kosztuje 175pln rocznie wydawana jest za darmo zarówno na
    pierwszy rok jak
    i przedłużenie. Czyli za 175pln dwie karty - nie tak źle.

    W DC podoba mi się dobry pakiet ubezpieczeń, praktycznie każda lepsza linia lotnicza
    akceptuje DC.
    Można zbierać mile, a jak masz Senatora w Miles and More to zwolniony jesteś z opłat
    rocznych dla tej
    karty.

  • 19. Data: 2009-10-04 13:31:33
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Stiwi" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > W DC podoba mi się dobry pakiet ubezpieczeń,

    Tyle, że obciążony koniecznością zapłaty kartą za
    bilet/paliwo/hotel/samochód lub wcześniejszego zgłoszenia wyjazdu. Dość
    skomplikowane i nie najlepsze kursy ;).
    BPH dorzuca do swoich KK ubezpieczenie bez tych warunków. Co prawda na
    niższe kwoty, ale zwykle wystarczają.

    pozdrawiam,

    MichalL

  • 20. Data: 2009-10-04 14:20:02
    Od: "Stiwi" <s...@W...gazeta.pl>

    > Tyle, że obciążony koniecznością zapłaty kartą za
    > bilet/paliwo/hotel/samochód lub wcześniejszego zgłoszenia wyjazdu. Dość
    > skomplikowane i nie najlepsze kursy ;).

    Z tego co pisał użytkownik tej karty kilka postów wyżej, kursy rozliczeniowe DC są
    atrakcyjne.