  • 21. Data: 2009-10-04 15:03:11
    Temat: Re: płatności kartami w euro - zestawienie
    Od: "Stiwi" <s...@g...pl>

    > Dopiero Ty mi zwróciłeś uwagę - DC faktycznie ma rewelacyjne kursy...
    > 22/08/09
    > 1 EUR DC = 4,2129 (po prowizji)
    > 1 EUR NBP = 4,2268
    >
    > Wychodzi na to, że DC sprzedaje waluty sporo poniżej kursu średniego NBP...

    To chyba niemożliwe. Zaksięgowali transakcje w sobotę (22 Sierpień)?
    21go kurs średni NBP był 4,12, więc na pewno nie sprzedają walut poniżej średniej
    NBP.

    Z tym, że nawet pomijając ten fakt kursy po których DC rozliczył były dobre. Citibank
    21go Sierpnia
    sprzedawał EUR po 4,29pln a Multibank po 4,20pln, więc jeśli DC rozliczył to po 4,21
    już z 1% prowizją
    to bardzo dobrze na moje.

  • 22. Data: 2009-10-04 15:09:33
    Od: "Stiwi" <s...@g...pl>

> [...]
    > tibank 21go Sierpnia
    > sprzedawał EUR po 4,29pln a Multibank po 4,20pln, więc jeśli DC rozliczył to po

    Przepraszam, Citibank sprzedawał EUR po 4,26pln 21go Sierpnia.

  • 23. Data: 2009-10-04 19:32:54
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>

    Stiwi pisze:
> [...]

    Na wyciągu DC księguje z datą operacji, a nie rozliczenia.

    > To chyba niemożliwe. Zaksięgowali transakcje w sobotę (22 Sierpień)?
    > 21go kurs średni NBP był 4,12, więc na pewno nie sprzedają walut poniżej średniej
    NBP.
    Masz rację, coś źle spojrzałem i data i kurs od czapy, podaję właściwe:
    28/08/09
    1 EUR DC = 4,2129 (transakcja bezgotówkowa, opłata za hotel)
    1 EUR NBP = 4,0854

    Więc żadna rewelacja, ale może być ;-)

  • 24. Data: 2009-10-04 21:23:48
    Od: "Stiwi" <s...@g...pl>

    > Na wyciągu DC księguje z datą operacji, a nie rozliczenia.

    Ciekawe podejście.

> [...]
    > 28/08/09
    > 1 EUR DC = 4,2129 (transakcja bezgotówkowa, opłata za hotel)

    Nie jest źle. Multibank w tym dniu kurs sprzedaży EUR 4,19pln, a Citibank 4,26pln
    (dochodzi prawie
    1% dla transakcji zagranicznych, czyli efektywnie 4,30pln....), więc te 4,21 w DC z
    wliczonym już 1%
    jak najbardziej ok.

  • 25. Data: 2009-10-05 07:08:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 03 Oct 2009 00:43:41 +0200, Filip napisał(a):

> [...]
    > 1 EUR DC = 4,2129 (po prowizji)
    > 1 EUR NBP = 4,2268
    >
    > Wychodzi na to, że DC sprzedaje waluty sporo poniżej kursu średniego

    No kursy ładne, ale co z tego. Paypal, przynajmniej polski, jej nie
    akceptuje i opłata roczna, jak dla mnie kosmiczna i chyba nie da się jej
    uniknąć. Polbank mam za 0pln a kursy podobne :)

    Xenocide