  • 1. Data: 2010-02-06 17:42:44
    Temat: płatnośćkartą
    Od: "Rycho" <k...@o...eu>

    To ciekawe ale czy tak można i jest zgodne z zasadami korzystania z karty Visa.
    W sklepie Vobis galeria Twierdza Kłodzka wisi komunikat " przy platnośći kartą
    w kwocie powyżej 500 złotych doliczamy 3% wartości zakupu" widze to po raz
    pierwszy są nieraz ograniczenia typu platność kartą od 20 zl itp

  • 2. Data: 2010-02-06 18:03:26
    Temat: Re: płatnośćkartą
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Rycho wrote:
> [...]
    > " przy platnośći kartą w kwocie powyżej 500 złotych doliczamy 3%
    > wartości zakupu" widze to po raz pierwszy są nieraz ograniczenia typu

    No i?

    We Wroclawiu jest duzy sklep PC, jest promocja dla placacych gotowka, w
    cennikach juz ujeta promocja, nie placisz gotowka - dokladaja 3% bo nie ma
    promocji.

    Sprawa prosta jak dla mnie, za jakie grzechy to ja mam placic az 3% za to ze ty
    chcesz sobie karta zaplacic? Skad te pierdolone promocje zrob zakupy nawet za
    male rzeczy a wygrasz (jak swinia niebo?) wycieczke na olimpiade albo czapke z
    wiatraczkiem itd? No bo za kazdym razem gdy placisz plastikiem to zarabia na
    tym pewnie i bank i visa/mastercard/... A ten u ktorego kupujesz TRACI te kilka
    procent. Prowizja od 100zl moze do przelkniecia ale jak kupujesz kompa za 4000
    to juz robi sie sumka ktora mozna zainwestowac w cos innego.

    Niech obniza prowizje do 1% lub mniej to moze takie zapisy znikna. Ostatnio
    bylem po spodnie, obok bankomat BZ - wyplacilem kase i zaplacilem panience przy
    kasie gotowka, o tak by miala z tego wiecej a nie instytucje z hameryki. Akurat
    bankomat byl bardzo blisko to mi sie chcialo... przyznaje.

    PS
    przy malych cenach jak np paczka zapalek to nie licza 3% a 30groszy +3% - tak
    dla uswiadomienia, i marny zysk ze sprzedazy czegos taniego idzie sie je...
    kochac.

  • 3. Data: 2010-02-06 18:23:22
    Od: "Rycho" <k...@o...eu>

    Dlaczego mam robić dobrze sprzedawcy mam karty platnicze i chcę z nich korzystać
    a nie nosić forsy w kieszeni lub biegać po bankomatach, jeżeli sprzedawca
    zgodził się na terminal platności kartami to powinien wiedzeć czy mu się to
    opłaca a nie kombinować z klientem, jest wystawiona cena za towar czy usługę i
    tyle mam zapłacić a jak nie to info że nie ma możliwości płacenia kartą amen

  • 4. Data: 2010-02-06 18:42:20
    Od: "mx" <m...@o...pl>

> [...]
    > usługę i
    > tyle mam zapłacić a jak nie to info że nie ma możliwości płacenia kartą

    Oj ci tępi sprzedawcy. Sprzedają laptopa za 4000 to prowizja za kartę np.
    100 zł i im tego szkoda. Ale jak sprzedadzą 100 szt. drobiazgów po 40 zł i
    odprowadzą prowizję 200 zł to wtedy im pasuje. Jak to zrozumieć? Ja sklepy z
    takimi zasadami omijam szerokim łukiem.

  • 5. Data: 2010-02-06 19:07:48
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Rycho" <k...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > usługę i
    > tyle mam zapłacić a jak nie to info że nie ma możliwości płacenia kartą

    A co ma sklep do twojej karty?
    Wydawaca karty nie jest sklep, zwroc sie do wydawcy karty z pretensjami:)
    Ze plcisz za konto, ze placisz za karte i jeszcze za to, ze mozesz nia
    kupowac...:))
    Aha no i w bankomacie placisz prowizje...
    Jaki wydawca karty taka karta:)))

  • 6. Data: 2010-02-06 19:55:13
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli pmlb,
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

> [...]
    > pretensjami:) Ze plcisz za konto, ze placisz za karte i jeszcze za
    > to, ze mozesz nia kupowac...:))
    > Aha no i w bankomacie placisz prowizje...

    ?
    _Wydawca_ karty macza w tym palce,
    że sklep bierze prowizję za płatność plastikiem?

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 7. Data: 2010-02-06 20:42:11
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    mx wrote:

    > Oj ci tępi sprzedawcy. Sprzedają laptopa za 4000 to prowizja za kartę np.
    > 100 zł i im tego szkoda. Ale jak sprzedadzą 100 szt. drobiazgów po 40 zł i
    > odprowadzą prowizję 200 zł to wtedy im pasuje. Jak to zrozumieć?

    kluczem do zrozumienia jest stosunek marzy do kosztow platnosci karta

  • 8. Data: 2010-02-06 21:39:30
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "MarcinF" <m...@i...pl> wrote in message

    > kluczem do zrozumienia jest stosunek marzy do kosztow platnosci karta

    Co to klienta obchodzi?
    Bank wydaje karete i bank mowi, ze to takie fajne i nowoczesne... jakos
    banki nie mowia, ze dokonujac platnosi karta mozesz byc obciazony
    dodatkowymi kosztami:)

  • 9. Data: 2010-02-06 21:42:46
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Henryk "Plumski" Plumowski" <u...@k...eu> wrote in message
    > Pewna osoba, czyli pmlb,
    > oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > ?
    > _Wydawca_ karty macza w tym palce,
    > że sklep bierze prowizję za płatność plastikiem?

    A kto? sw, Mikolaj?
    To wydawca nie powiedzial, ze placac karta mozna sie spodziewac doliczenia
    dodtkowych kosztow.
    Wydaje mi sie, ze problem jest na lini sklep wydawca karty, ale sklep nie
    jest wydawca karty wiec o co biega?
    To bank powinien sie tak ze sklepem dogadac by klient nie ponosil
    dodatkowych oplat-nie?
    W takim razie po co ten "plastik", zeby ladnie wygladalo? Ale jak na sam
    wyglad (przynajmniej dla mnie) to za drogo.

  • 10. Data: 2010-02-06 22:04:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 06 Feb 2010 19:03:26 +0100, Papkin napisał(a):

    > Sprawa prosta jak dla mnie, za jakie grzechy to ja mam placic az 3% za
    > to ze ty chcesz sobie karta zaplacic?

    Ja bym pewnie terminal wyrzucił z takim podejściem.
    Ale wówczas sam bym w takim sklepie nie kupował. Są takie, które w ten
    sposób kalkulują cenę, że płacąc plastikiem nie jestem za to karany.
    I z głowy.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl