  • 11. Data: 2010-02-06 22:39:35
    Temat: Re: płatnośćkartą
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 2010-02-06 18:42, Rycho pisze:
    > To ciekawe ale czy tak można i jest zgodne z zasadami korzystania z karty Visa.
    > W sklepie Vobis galeria Twierdza Kłodzka wisi komunikat " przy platnośći kartą
    > w kwocie powyżej 500 złotych doliczamy 3% wartości zakupu" widze to po raz
    > pierwszy są nieraz ograniczenia typu platność kartą od 20 zl itp

    Jeśli mają terminal w sklepie to powinni prowizję od płatności kartą
    dodać do ceny produktu przy kalkulacji marży a nie wywieszać głupie
    komunikaty. Wszyscy chyba zdają sobie sprawę, że obsługa płatności
    elektronicznych nie jest za darmo. Jeśli sklep nie godzi się na tą
    prowizję to powinien zdjąć oznakowanie reklamujące możliwość płatności
    karta i przyjmować tylko gotówkę. Dan.

  • 12. Data: 2010-02-07 00:30:50
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Ale wówczas sam bym w takim sklepie nie kupował. Są takie, które w ten
    > sposób kalkulują cenę, że płacąc plastikiem nie jestem za to karany.
    > I z głowy.

    ale za to placisz, moze byc prowizja ukryta tak czy siak za to pewnie placi na
    koncu klient.

    Teraz wezmy pod uwage zbierznosc - Vobis to sklepy z komputerami. A w znanym,
    duzym sklepie we Wroclawiu sa takie same/podobne "praktyki". Wiem ze marza na
    sprzet IT na rynek SOHO (czyli popularny - dla domu i malego biura, nic
    "high-tech" za gruba kase) jest rzedu kilku procent = NISKA. Kiedys mozna bylo
    ladnie zarabiac na handlu pecetami, teraz taki sklep jest na kazdym rogu +net
    (zatrzesienie). Marza musi byc niska by byla konkurencyjna cena. A marny zysk
    zjada jeszcze klient ktory chce zaplacic karta... brrrr

    Moze u svarowskiego (czy jak tam) jak kupujesz jakies swiecidelka to ich wali
    taka prowizja :-)

    Teraz pytanie o mozliwosc negocjacji wysokosci prowizji z takimi polcardami,
    e-cardami czy evalonami. Jesli ktos kreci na kartach np 20 000 miesiecznie to
    jak niskie moga byc prowizje?

  • 13. Data: 2010-02-07 07:47:44
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli pmlb,
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > "Henryk "Plumski" Plumowski" <u...@k...eu> wrote in message

    > A kto? sw, Mikolaj?
    > To wydawca nie powiedzial, ze placac karta mozna sie spodziewac
    > doliczenia dodtkowych kosztow.
    > Wydaje mi sie, ze problem jest na lini sklep wydawca karty, ale sklep
    > nie jest wydawca karty wiec o co biega?
    > To bank powinien sie tak ze sklepem dogadac by klient nie ponosil
    > dodatkowych oplat-nie?
    > W takim razie po co ten "plastik", zeby ladnie wygladalo? Ale jak na
    > sam wyglad (przynajmniej dla mnie) to za drogo.

    Nie rozumiemy się: kto kasuje prowizję za płatność kartą?
    Bank? Chyba nie, nie widzę tego na swoim wydruku.

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 14. Data: 2010-02-07 08:16:31
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    Henryk "Plumski" Plumowski pisze:

    > Nie rozumiemy się: kto kasuje prowizję za płatność kartą?
    > Bank? Chyba nie, nie widzę tego na swoim wydruku.

    Ktoś tu chyba nie rozumie rynku... (nie Ty, Heniu)
    Jeśli sklepikarz akceptuje płatność kartą, to ponosi koszta obsługi i
    dolicza sobie to do marży (albo uwzględnia w marży, albo-co). Nie ma nic
    "za darmo".
    Jeśli sklepikarz chce "podzielić się z klientem" zyskiem z uniknięcia
    kosztów obsługi płatności karcianej, to może to określić jako "rabat za
    płatność gotówką" (parę razy udało mi się wynegocjować 1%), albo może
    napisać "dodatkowa marża(prowizja) przy płatności kartą". Sklep jest
    JEGO i może sobie w swoim sklepie napisać co chce. Nawet "pedałom wstęp
    wzbroniony" (ależ miałby darmową reklamę!).
    Wręcz popieram takie działania sklepikarzy, bo to "otwiera oczy" durnemu
    motłochowi.
    (A, że głównym zyskiem sklepikarza z obsługi płatności karcianych jest
    większa niefrasobliwość klientów przy sięganiu do sakiewki - to już
    insza inszość.)

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 15. Data: 2010-02-07 08:35:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 07 Feb 2010 01:30:50 +0100, Papkin napisał(a):

    > ale za to placisz, moze byc prowizja ukryta tak czy siak za to pewnie
    > placi na koncu klient.

    Z pewnością jest tak jak mówisz.
    Jednak nie zauważyłem relacji tego rodzaju, iżby w sklepach, gdzie można
    płacić plastikiem było po prostu drożej. Okazuje się, że sprzedawca ma
    jeszcze inne mechanizmy do sterowania ceną sprzedaży.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 16. Data: 2010-02-07 08:42:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/7/2010 2:16 AM, bzdreg wrote:
    > Sklep jest
    > JEGO i może sobie w swoim sklepie napisać co chce.

    Nie może.

  • 17. Data: 2010-02-07 08:57:11
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    witek pisze:

    > Nie może.

    Dziękuję :)
    Prowokowałem. Udało się.

    Owszem. Nie może. Bo żyjemy w systemie niewolniczym, gdzie sklep, który
    postawiłem, wyposażyłem i zapełniłem za moje pieniądze - przestaje być
    mój. Władzę nad nim przejęła organizacja przestępcza o nazwie "państwo".
    Ale to już absolutny OT.

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 18. Data: 2010-02-07 09:11:14
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli bzdreg,
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > (A, że głównym zyskiem sklepikarza z obsługi płatności karcianych jest
    > większa niefrasobliwość klientów przy sięganiu do sakiewki - to już
    > insza inszość.)

    OK, jego i robi co chce...
    Poza tym dziwi mnie polityka Biedronki;
    dlaczego nie wprowadzą płatności kartami?
    Już ode mnie mieli by kilkadziesiąt procent więcej obrotu...

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 19. Data: 2010-02-07 09:14:02
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli witek,
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > Nie może.

    Od ładnych paru lat widzę w sklepie EKO na moim osiedlu:
    "Do płatności kartą poniżej 11 zł doliczamy 30 gr"
    Wisi, ruch mają tam dość spory, a karta dalej wisi.
    czyli można;; nikt nie podkablował?
    PolCard...

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 20. Data: 2010-02-07 09:19:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/7/2010 2:57 AM, bzdreg wrote:

> [...]
    > postawiłem, wyposażyłem i zapełniłem za moje pieniądze - przestaje być
    > mój. Władzę nad nim przejęła organizacja przestępcza o nazwie "państwo".

    zamknij go
    bedziesz mogl w nim robic co ci sie chce.