  • 141. Data: 2006-08-04 13:52:41
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Czyli dla zwykłego smiertelnika, który umie gospodarować swoimi finasami i
    > zarabia 1-2 kpln to jest pic na wodę fotomontaż - taki bajer i
    > przypodobanie się bankowi w celu wzięcia poważniejszego kredytu.

    Dokladnie odwrotnie, KK jest dla tych co potrafia operowac finansami - tylko
    ci na KK zyskuja.
    Inni traca bo sie mecza - tym bardziej ze zalet KK nie rozumieja i wydaje im
    sie, że KK oznacza zycie na kreche

  • 142. Data: 2006-08-04 13:56:37
    Od: Taryk Abu-Hassan <o...@g...pl>

    On 2006-08-04 12:07:36 +0200, "RobertS" <r...@x...pl> said:

    > a jak ona te karty odroznia?

    jak to blondynki. najprosciej. kredytowa jest wypukla. taka nie
    wypukla, to jest do bankomatu i nie mozna :)
    --
    Taryk
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 143. Data: 2006-08-04 14:41:28
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Cos ten Citi jakis dziwny, srebrna karta z limitem 6000 - chyba tu zera
    > brakuje
    > Ja mam Milenium economic z limitem 8200 ;)

    Citek daje srebrne do 10tys.

    Tomek

  • 144. Data: 2006-08-04 14:44:47
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Mój kolega (wówczas zresztą nie mający nawet polskiego obywatelstwa,
    > tylko kartę stałego pobytu) dostał srebrnego Citiego z limitem 6000 przy
    > dochodach ok. 2400 netto.

    To ciekawe, bo citek nie wydaje takim osobom KK, chyba, że poszła po koncie.

    Po roku zaproponowali mu goldiego bodajże z
    > limitem 10000 PLN. AFAIR nie wziął :-)

    Bodajże to pewnie dostał limit z 15 tys na goldzie. W citku lepiej robić
    obroty 2-3 tys m/c na srebrnej niż na złotej.
    Srebrna będziesz miał bez opłat.

    Tomek

  • 145. Data: 2006-08-04 15:07:12
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    Stormy Waters napisał(a):

    > ale tylko w przypadku dawnej mille visa economic :)
    > ale to juz chyba za chwile... nie bylo lepszej karty ! chlip :(
    > odsetki typu "b" - > billed :( chlip x3
    > + cash back ! zawsze to 3 %

    Taki wypas i cyna a ja tej karty jeszcze nie mam?!? ;-) Muszę się jej
    przyjrzeć z bliska. ;-)

    pozdrawiam
    donquijote

  • 146. Data: 2006-08-05 07:16:18
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    jimmij napisał(a):

    > OK, trochę doczytałem i już rozumiem jakie są zalety tej wypukłości
    > (żelazko + ewentualnie świadomość mieszczan).

    Pozostaje jeszcze druga strona medalu - tzn. bank, który ma nieco inne
    zdanie co do tego, po co jest karta kredytowa.

    Bank chciałby, żebyś nie wyłączał żadnych opłat dodatkowych, zapominał o
    terminie spłaty i spłacał mniej niż 100%.

    Można się o tym łatwo przekonać w czasie relacji z pracownikiem - np. na
    pytanie, czy ubezpieczenie jest obowiązkowe odpowiada: będzie pan/pani
    mógł z niego zrezygnować po wydaniu karty.

    Po polsku znaczy to tyle, że trzeba się będzie przejechać do odddziału i
    coś podpisać, bo akurat tej opcji w wypasionym serwisie internetowym
    "przypadkowo" nie ma.

    Podobnie, dla przykładu, w serwisie internetowym Multibanku nie da się
    via www ustawić 100% automatycznej spłaty - bo wymaga to jakichśtam
    dodatkowych czynności.

    Wbrew pozorom - bank ma zupełnie inne zdanie niż klient co do poziomu
    akceptacji swego produktu.
    Wariant optymalny - to taki, w którym karta nie jest akceptowana
    nigdzie, bo wtedy "masz nieograniczony dostęp całą dobę do gotówki na
    całym świecie" - i to tygrysy lubią najbardziej.

    Oczywiście - tak byhć nie może, bo klienci połapaliby się, że są waleni
    w rogi, więc ustaliła się jakaś równowaga, kto bierze gotowiznę, kto nie.

    Pzdr: Witek

  • 147. Data: 2006-08-05 07:19:57
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    jimmij napisał(a):

> [...]

    Podobnie, dla przykładu, w serwisie internetowym Multibanku nie da się
    via www ustawić 100% automatycznej spłaty - bo wymaga to jakichśtam

    Nie muszę chyba pisać, że opcja domyślna to 5% - nawet gdyby kilent
    razem z wnioskiem dosłał na adres zarządu banku kategoryczne żądanie, że
    chce zawsze i wszędzie 100%.

[...]

    Oczywiście - tak być nie może, bo klienci połapaliby się, że są waleni

  • 148. Data: 2006-08-05 10:43:53
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Witaam.

    > okazalo
    >
    > OK, dzięki...

    KK z limitem 3 kPLN ???? Nie rozśmieszaj mnie. To za zapałki w kiosku też
    zapewne nią płacisz.

  • 149. Data: 2006-08-05 10:55:31
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Ciach

    > Oczywiście prawdziwy gentleman nie potrzebuje żadnej karty - ale to już
    > inna historia.
    >
    > Pzdr: Witek

    I to jest właśnie to. Modyfikując to co powyżej napisał Witek, można powiedzieć
    że biznesmeni nie rozmawiają o pieniądzach. Oni je mają.
    Moim skromnym zdaniem kk jest przydatna przy zagranicznych wojażach ale i to
    nie zawsze. Staram się wszystko opłacić z góry a na nieprzewidziane wydatki mam
    numer telefonu do banku który mnie obsługuje. Po kilkunastu latach lojalnego
    korzystania z ich usług wypracowałem sobie możliwość naprawdę partnerskiego
    traktowania. I pomimo że jest niewielki prowincjonalny bank, nie zmienię go na
    żaden inny.

  • 150. Data: 2006-08-05 10:56:03
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    5 Aug 2006 12:43:53 +0200, w <1...@n...onet.pl>,
    "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > KK z limitem 3 kPLN ???? Nie rozśmieszaj mnie. To za zapałki w kiosku też
    > zapewne nią płacisz.

    A po co KK z większym limitem?