  • 1. Data: 2006-12-29 11:02:14
    Temat: poczatki
    Od: "eusenet" <e...@g...pl>

    Witam

    jestem mlodym czlowiekiem, malo zorientowanym w sprawach bankowosci, co
    postanowilem nadrobic.

    Zalozmy, ze zakladam sobie konto w banku internetowym - mam tam jakies
    oprocentowanie (przykladowow 3%) czyli to oznacza, ze pieniadze na tym
    koncie zwiekszaja swa wartosc o 3% (miesiecznie?/rocznie?).

    A jak to wyglada, gdy np wplace 2000zl na konto i w ciagu kilku dni je
    calkowicie oproznie; pewnie bank nalicza odsetki tylko za czas pozostawania
    ich na koncie - ale czy jest w takim razie wyznaczana jakas "dniowka" od
    tych przykladowych 3%?

    Druga sprawa - jesli chcialbym zainwestowac pieniadze. Gielde sobie raczej
    odpuszcze, bo wiem, ze trzeba miec spooro czasu oraz sporo wiedzy, zeby
    umiejetnie inwestowac i na tym zarabiac.

    Zainteresowaly mnie natomiast fundusze inwestycyjne. Widze, ze mam do wyboru
    f. stabilnego wzrostu i f. zrownowazone.
    Czy gdzies moge cos wiecej o tym przeczytac? Informacje na stronach bankow
    zdaja mi sie takie subiektywne ;)

    I juz zupelnie na koniec - jaki jest Waszym zdaniem obecnie najlepszy bank
    internetowy dla uzytkownikow indywidualnych? Jak sie wyjasni sprawa
    procentow z pkt1 bede w stanie porownac oferty, ale chodzi mi takze o
    komfort uzywania konta, prostote, niezawodnosc etc.

    dziekuje za pomoc
    Piotr

  • 2. Data: 2006-12-29 11:08:58
    Temat: Re: poczatki
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Zalozmy, ze zakladam sobie konto w banku internetowym - mam tam jakies
    > oprocentowanie (przykladowow 3%) czyli to oznacza, ze pieniadze na tym
    > koncie zwiekszaja swa wartosc o 3% (miesiecznie?/rocznie?).

    3% to oprocentowanie podawane w skali roku, pamietaj jeszcze o 19%
    podatku dochodowym jaki bank potraci od odsetek

> [...]
    > calkowicie oproznie; pewnie bank nalicza odsetki tylko za czas
    > pozostawania ich na koncie - ale czy jest w takim razie wyznaczana jakas

    nie jest, ale mozna to łatwo wyliczyc

    wartosc odsetek = (kwota x liczba dni na koncie x oprocent.)/365
    minus oczywiscie podatek 19%

> [...]
    > Czy gdzies moge cos wiecej o tym przeczytac? Informacje na stronach
    > bankow zdaja mi sie takie subiektywne ;)
    do wyboru masz znacznie wiecej funduszy, poszukaj info na stronach TFI

> [...]
    > procentow z pkt1 bede w stanie porownac oferty, ale chodzi mi takze o
    > komfort uzywania konta, prostote, niezawodnosc etc.

    to zalezy do czego bedziesz to konto wykorzystywal, ile przelewow,
    operacji gotowkowych wykonasz etc...

    generalnie z internetowych polecam mBank, ale Inteligo oraz VW Bank
    direct rowniez maja ciekawa oferte

    wazne czy masz blisko do bankomatu euronetu, czy bedziesz wplacal
    gotowke na konto, czy bedziesz robil przelewy...
    nie mozna jednoznacznie powiedziec, ze bank X jest najlepszy nie znajac
    preferencji klienta

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2006-12-29 11:57:24
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    eusenet wrote:
    > Czy gdzies moge cos wiecej o tym przeczytac? Informacje na stronach
    > bankow zdaja mi sie takie subiektywne ;)

    jak działają fundusze:
    http://www.efund.pl/academy.app
    o samych towarzystwach i ich funduszach:
    http://www.efund.pl/almanac.app

  • 4. Data: 2006-12-30 23:05:42
    Od: piwar <p...@w...too.polbox.com>

    On 2006-12-29 12:02, eusenet wrote:
> [...]
    > Czy gdzies moge cos wiecej o tym przeczytac? Informacje na stronach
    > bankow zdaja mi sie takie subiektywne ;)

    To ja Ci jeszcze bardziej subiektywnie poradzę wizytę u doradców. Ja się
    umówiłem w OpenFinance i koleś dał mi naprawdę dobry pomysł. I - co
    najważniejsze - nic mnie to nie kosztowało.

> [...]
    > procentow z pkt1 bede w stanie porownac oferty, ale chodzi mi takze o
    > komfort uzywania konta, prostote, niezawodnosc etc.

    Procenty, które chcesz liczyć - oprocentowania na koncie, to jakieś mało
    znaczące kwoty. Chyba, że obracasz b. dużymi pieniędzmi :). Ważniejsze
    będą te pozostałe elementy, które wymieniłeś.
    Ja mam trzy konta, używam dwóch. Inteligo tylko czasami. Przez chwilę z
    niego płaciłem, później zrobiłem Lukasa. Ostatnio używałem go kilka razy
    do płacenia kartą w internecie (niektóre transakcje w internecie
    rozliczane są jako gotówkowe i płacenie kartą kredytową jest mniej
    opłacalne). Lukas eKonto Pro jest drogie, jeśli nie masz odpowiedniego
    stanu konta i odpowiednich wpływów. Ale płatności w internecie są
    darmowe. Dodatkowo bankomaty Euronetu bez prowizji. Trzecie konto to
    Superkonto PKO BP z PKO Inteligo (dostęp przez internet). Dość drogie w
    utrzymaniu, ale tu mam kredyt mieszkaniowy, debet w koncie i kartę
    bankomatową z dość dużą bazą darmowych wypłat.
    Wszystkie obsługuje się przyzwoicie. Z mojego punktu widzenia Lukas jest
    najwygodniejszy. Proste w obsłudze to chyba wszystkie konta są. Nawet do
    najgorszych głupot się przyzwyczaisz :) Niezawodność. Ja nie mam
    problemów. Być może czasami nie działa, ale nie siedzę cały czas w
    internecie, żeby sprawdzać, czy interfejs www się nie sypnął... :)

    Pozdr.
    piwar.

  • 5. Data: 2006-12-31 11:10:05
    Od: "eusenet" <e...@g...pl>

    > To ja Ci jeszcze bardziej subiektywnie poradzę wizytę u doradców. Ja się
    > umówiłem w OpenFinance i koleś dał mi naprawdę dobry pomysł. I - co
    > najważniejsze - nic mnie to nie kosztowało.

    OpenFinance to z tego co wiem firma zajmujaca sie doradztwem finansowym. O
    tym, ze robia to za darmo nie wiedzialem ;) a powaznie to rzeczywiscie nic
    to nie kosztowalo? jak tego dokonales?

    > Procenty, które chcesz liczyć - oprocentowania na koncie, to jakieś mało
    > znaczące kwoty. Chyba, że obracasz b. dużymi pieniędzmi :). Ważniejsze
    > będą te pozostałe elementy, które wymieniłeś.

    dokladnie do takich samych wnioskow doszedlem

  • 6. Data: 2006-12-31 11:31:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Dec 2006 12:10:05 +0100, "eusenet" <e...@g...pl> wklepał(-a):

    >OpenFinance to z tego co wiem firma zajmujaca sie doradztwem finansowym. O
    >tym, ze robia to za darmo nie wiedzialem ;) a powaznie to rzeczywiscie nic
    >to nie kosztowalo? jak tego dokonales?

    Normalnie - prowizję dostają od "dostawcy" funduszu, kredytu czy czego tam
    jeszcze.

  • 7. Data: 2006-12-31 13:14:19
    Od: piwar <p...@w...too.polbox.com>

    On 2006-12-31 12:31, Sławomir Szyszło wrote:
    > Dnia Sun, 31 Dec 2006 12:10:05 +0100, "eusenet" <e...@g...pl> wklepał(-a):

    > Normalnie - prowizję dostają od "dostawcy" funduszu, kredytu czy czego tam
    > jeszcze.

    Dokładnie. Nie zrealizowałem jeszcze pomysłu, który dostałem, ale
    pamiętam (jak przez mgłę :) ), że doradca powiedział coś powyższego.
    Nawet kiedy skorzystam z ich usług, oni nie pobiorą z tego tytułu
    dodatkowej prowizji.

    Pozdr.
    piwar.