  • 11. Data: 2005-08-11 20:29:31
    Temat: Re: podpis elektroniczny banku
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    > on ma zakres zastosowania tylko do potwierdzania e-maili
    > i nie da sie nim na przyklad zaszyfrowac odpowiedzi na tego maila
    > podpisujac jednoczesnie maila elektronicznie swoim kluczem

    jeszcze raz - sprawdzilem ze oprocz uwierzytelninia inteligo i podpisu
    maila nie mozna go do niczego stosowac a bank odpowiada w razie
    roszczen
    do kwoty 100 USD; Class 2 to 5k USD, a Class 3 oznacza
    odpowiedzialnosc do 100k USD
    *** blad ***

  • 12. Data: 2005-08-11 22:15:27
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Andrzej" <g...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Twierdzisz że to nie jest kwalifikowany certyfikat ?

    Nie wydaje mi się by spełnił wymagania stawiane kwalifikowanym
    certyfikatom., ale to w niczym nie przeszkadza. Strony się zgodziły
    wykorzystać do potwierdzenia faktu, że Inteligo wysłał dany mail. Podpis
    zapewnia , że zawartość maila jest niezmieniona i wszystko gra. Strona
    trzecia taki dokument może, ale nie musi honorować (jesli będzie w ogóle w
    stanie zweryfikować).

    Vizvary Istvan

    Podpis cyfrowy uzywa sie w podwójnym znaczeniu. Z jednej strony jest to
    pewna technologia (lub raczej kilka konkurujących ze soba technologii) z
    powodzeniem stosowana od wielu lat. Z drugiej strony jest to cos bardzo
    ściśle określonego, zresztą ustawą o podpisie cyfrowym i nastepnie
    przepisami wykonawczymi do tejże ustawy.